vickan5st skrev 2017-01-07 22:08:57 följande:
Här lyckades lillan titta ut på nyår 23.33 i ambulansen fast hon skulle kommit 23 jan. Hade lite förvärkar natten innan sen regelbundna sammandragningar från typ 16 nästa dag var 10 minut. Vid 19.30 lite starkaremen inte att jag tänkte så mkt på det. Vid 21.00 ringde jag pappan och 21.30 hörde jag med förlossningen. Kl 22 tänkte jag att pappan borde nog komma och vi kanske skulle åka in..vilket vi gjorde..22.30 typ..vilket var försent. Rätt var det var så var det bara 2-3 min emellan och ambulansen fick möta upp oss..framför entren på lasarettet krystade jag sen ut lillpluttan på mindre än 5 min. Allt går bra, ammar och sover. Så liten och go att snusapå. 45cm och 2400 gr. Lycka till ni som är kvar
Oj, ambulansförlossning! Väldigt strongt av dig! Grattis till lillan.
miinxs skrev 2017-01-07 20:58:17 följande:
Hej, hur går det för er alla? Någon mer som fått sin småtting än?
Vår dotter blir en vecka imorgon. Har svårt med amningen då hon ej vill ta bröstet. Igår tappade hon naveln så nu luktar det inte ruttet kött längre i lägenheten. På måndag ska vi få hembesök av BVC och hoppas det går bra, vet inte vad de ska kolla men hoppas allt går bra.
Hjälp vad det lät, med ruttet köttlukten.. hehe. Men grattis till bebis!
Jag skulle blivit igångsatt igår men det såg väl inte så jätteöppet ut i cervix, ett litet finger max och högt upp, så vi åkte hem. Fick välja själv och jag valde att vänta eftersom bf är 14 jan. Nästa bud är på tisdag, 4 dagar innan bf. Har inget hänt med cervix då så tror jag ändå att vi stannar kvar och sätter igång.
Vi har städat, äter mest hämtmat och kollar på tv-serier och försöker få tiden att gå. Planen är väl att försöka promenera igång en mjukare och öppnare cervix men det är inte helt lätt att röra sig numera..