Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

Här vill jag gärna vara med. Är runt 6+4. Fick missfall blödningar i april, blödde runt 6dagar. Så jag blev visst gravid rätt fort efteråt.

Har 2st döttrar sen innan på 10år å 6år. Beräknat än så länge är väl runt 15-20 januari något sådant

• angelikkaj
    Smultron Tösen skrev 2016-05-26 06:19:11 följande:

God morgon ????

Testade igår positivt på grav-testen och väntar nu nervöst på att få passera de kritiska veckorna.

Har sedan tidigare två barn födda 2008 och 2009. Detta är dock min pojkväns första barn så detta kommer bli en mycket spännande och känslosam resa ????

Grattis! Väntar också på att passera de kritiska veckorna. Drygt.
  • angelikkaj
    Pennyli skrev 2016-05-26 09:46:04 följande:

Slänger in mig här med har nyligen plussat och det känns spännande, har två barn sen tidigare men 10 år sen jag sist hade en bebis så börjar verkligen om på nytt. blir en ny resa, nya erfarenheter, roligt att dela den med andra. hoppas allt går bra för er andra och att vi klarar första månaden.

Grattis grattis!
  • angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-05-30 10:38:43 följande:

Fått tid för UL den 20/6, ska bli skönt få kolla in om allt ser bra ut så långt. Då kommer jag vara i v 7+5. Så tre långa veckor, men känns skönt ha ett delmål att vänta på. Kommer vara så sjukt nervös bara...

Har du ringt och bokat själv eller via din bm? Om det är själv vart har du hört av dig till då?

Skönt med delmål! Men förstår din känsla. Men detta skall gå vägen!!
  • angelikkaj
    Sagan12345 skrev 2016-05-30 22:57:40 följande:

Hej

Jag hoppar in här..

Väntar första barnet slutet av januari.. Har två MA sedan innan så hoppas på 3e gången gillt.

Detta skall gå vägen för dig!
  • angelikkaj

Hmm enligt min egna beräkning så är ja typ 7+5 idag. Å känt mig väldigt svullen om magen, det finns en del att ta på sen innan men nu kan jag inte riktigt dra in magen utan den ser ju mer gravid ut än va jag är. Vid dagens hämtning på dagis så frågade en fröken om det är så att jag är gravid. Sa att det är jag men är tidigt än så länge. Men att det syns så nu? Min dotter vet ju själv inget ännu.Detta är 3e barnet..

• angelikkaj

En undran just om KUB. De flesta verkar skriva om det här så ja undrar om det är något som görs på de flesta numer?

• angelikkaj
    Katten13 skrev 2016-06-08 20:38:17 följande:

Har sånt illamående imellanåt och har även spytt några ggr, vad gör ni för att motverka illamåendet?

Det dagar som känns riktigt blä så tar jag postafen
  • angelikkaj
    tuuli skrev 2016-06-13 09:49:08 följande:

Nån som varit gravid flera gånger som har lust att göra lite jämförelser? 

Samma: hungrig som en varg vecka 4-5, ingen aptit resten av första trimestern, uppsvälld, gasig, somnar tidigt och vill ta tupplurar under dan, illamående men kräks aldrig, mer illamående på eftermiddagen och kvällen, kissnödig, törstig. Orkar ca ingenting överhuvudtaget. 

Olika: jag har riktiga aversioner den här gången, mat som jag absolut inte vill äta och saker jag normalt sett inte tycker är äckligt är jätteäckliga nu. Har också vissa saker jag absolut vill äta, "cravings" s.a.s. Det hade jag inte förra gången. Jag åt mer eller mindre vad som helst, bara mindre mängder. Nu har jag extremt svårt för kött, fisk och ägg och vill ha hummus och citron och gurka med avskuret skal. Och gazpacho! Älskar Twister-glass. Vill ha is i allt, och persikor.

Jag blir omväxlande väldigt frusen och extremt varm. Det hände inte förra gången.

Jag är också illamående längre på dan, från ca 13 tills jag somnar istället för bara sen eftermiddag till kväll.  

Jag hoppas att allt det här beror på att fostret är friskt den här gången och att jag har mer hormoner som gör allting lite jobbigare. Går in i vecka 10 imorgon. Vill såklart känna att det är nåt där, men börjar bli rätt trött på att jämt känna mig så åksjuk att jag inte ens vill gå en promenad för att allt rör sig för mycket då. 

Är 9+2 idag. Å mår illa väldigt mycket men spyr inte. Men kan få sådan där hulkningar men det kommer ingenting. Trött,trög mage går på toa flera ggr per dag å uppsvälld. Kissnödig

De dagar som känts värst tar jag postafen å även börjat med seaband.
  • angelikkaj

Var på inskrivning idag hos bm. De tyckte jag skulle räkna som jag gjort att jag är idag i v9+2 (räknat från mitt mf)

RUL blir den 25/8 då jag är i v19+5.

Svar på tråden BF Januari 2017