tuuli skrev 2016-06-13 09:49:08 följande:
Nån som varit gravid flera gånger som har lust att göra lite jämförelser?
Samma: hungrig som en varg vecka 4-5, ingen aptit resten av första trimestern, uppsvälld, gasig, somnar tidigt och vill ta tupplurar under dan, illamående men kräks aldrig, mer illamående på eftermiddagen och kvällen, kissnödig, törstig. Orkar ca ingenting överhuvudtaget.
Olika: jag har riktiga aversioner den här gången, mat som jag absolut inte vill äta och saker jag normalt sett inte tycker är äckligt är jätteäckliga nu. Har också vissa saker jag absolut vill äta, "cravings" s.a.s. Det hade jag inte förra gången. Jag åt mer eller mindre vad som helst, bara mindre mängder. Nu har jag extremt svårt för kött, fisk och ägg och vill ha hummus och citron och gurka med avskuret skal. Och gazpacho! Älskar Twister-glass. Vill ha is i allt, och persikor.
Jag blir omväxlande väldigt frusen och extremt varm. Det hände inte förra gången.
Jag är också illamående längre på dan, från ca 13 tills jag somnar istället för bara sen eftermiddag till kväll.
Jag hoppas att allt det här beror på att fostret är friskt den här gången och att jag har mer hormoner som gör allting lite jobbigare. Går in i vecka 10 imorgon. Vill såklart känna att det är nåt där, men börjar bli rätt trött på att jämt känna mig så åksjuk att jag inte ens vill gå en promenad för att allt rör sig för mycket då.
Är 9+2 idag. Å mår illa väldigt mycket men spyr inte. Men kan få sådan där hulkningar men det kommer ingenting. Trött,trög mage går på toa flera ggr per dag å uppsvälld. Kissnödig
De dagar som känts värst tar jag postafen å även börjat med seaband.