Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

mkess skrev 2016-08-17 20:09:15 följande:

Vi har rul imorgon, ångesten är total inför det efter tre missfall förra året. :S

Har redan gjort fyra stycken ultraljud denna graviditet, men är så van vid dåliga besked från missfallen att det känns osannolikt att även detta ul kommer se bra ut. Är i v20+3 redan och känner i alla fall bebisen en massa så lever gör den, men då funderar man ju istället på vad annars som är fel...

Det kommer gå bra ska du se. Slappna av. Uppdatera oss gärna
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-08-18 13:12:27 följande:

Såg att några av er skrev om begagnade babyskydd, vågar man köpa sådant från blocket? Risk för att de varit med i en krock är ju liten, men ändå..

Någon som kollat på att hyra babyskydd? Tex IF Skadeförsäkringar hyr ut det, både första skyddet, men även att man har på lång sikt så att de byts ut allt eftersom barnen växer.

Det är så sjukt vad dyrt det är med babyskydd nya..

Många jag vet som hyr å de är nöjda! Är det inte IF som har att man får behålla "sista" stolen
  • angelikkaj
    MjauKorven skrev 2016-08-18 21:41:25 följande:

Hej på er, ny i tråden här. Väntar andra barnet, BF 15 jan. Skåne :)

trullsa skrev 2016-08-18 21:56:55 följande:

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

Välkomna hit
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-19 07:36:03 följande:

jo visst är det så man kommer ju ha den I några år ändå!

Mon mamma är lite så där Nä men köp ju du vill inte ha efter någon... men min man är med på att hyra  den så nu är man lugn igen!:)

Ja tycker det känns mer säkrare att hyra än att köpa begagnat. Där vill jag själv veta vem som haft den innan. Å hyra känns som de mer har koll på att det inte är skadat mm..
  • angelikkaj

Nästäppa är ingen höjdare. Blir ju beroende helt av nässpray. Men nu har jag åkt på en riktigt ordentligt förkylning å det är ingen höjdare det heller.

Gravid, tok förkyld, brutet ben är ingen bra kombination

• angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-22 20:29:18 följande:

Nemen FY vad jobbigt för dig ????

Ska tydligen finnas nått bättre än vanlig nässpray för oss gravida.. nät jag väntade min första så blev jag totalt beroende av nässpray även lååång efter förlossningen.. missbrukade nässpray i 9 år.. riktigt riktigt jobbigt. Lyckades Sluta och nu.. 11 år senare är jag gravid igen och täppan kom som ett brev på posten ????

Det är ju både jobbigt å dyrt med att vara beroende av det. Å paniken när man inte har tillgång till den när det börjar behövas.

Men du skulle till läkaren om det eller? Så säg gärna var det är för något.

Jo det känns lite jobbigt nu när förkylning kom också. Brutet ben har ja haft i 11månader nu efter en mc olycka. Ett komplicerat ett men börjar läka nu men tuff rehab som gäller för att lära mig gå ordentligt igen å utan kryckor.
  • angelikkaj
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:55:30 följande:

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

I början avtog den helt. Man var ordentligt trött,illamående mm. Så där blev det tvärstopp från att ha legat i ordentligt för ett plus till ingenting ;-S

Men nu börjar jag känna mer lust som kommer på dagtid så det börjar väl sätta igång igen på den fronten.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-23 07:56:59 följande:

Får kanske fråga BM nästa gång.. kan vara bra att ha hemma men är lite rädd att jag kommer missbruka det igen haha?

Jo det var lite lustigt! Vi har inte berättat för många ? jag väntar till RUL sen tyckte jag att det var lite roligt att vänta tills man får en riktig mage (framifrån ser man inte mycket på bilder) men nu börjar folk fråga och titta på stan haha! Vi är båda nyfikna sedan säger min magkänsla att det är en pojke och min man tror att det är en flicka så ska bli kul att se vem som hade rätt? Ska ni ta reda på det?

Vilken present!

Vi har rul på torsdag nu så tänkte försöka få reda på vad det blir för något.
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-23 09:11:14 följande:

Ja va hos läkaren idag och fick utskrivet en speciell kortison spray som inte är skadligt för barnet och som ger en effektiv effekt . Kolla med din bm.. ingen risk å bli beroende av den för den smakar skit så man vill inte överdosera haha

Då ska jag höra med min bm om det när jag ska dit i början av september.
    *2006,2010? *MF v7 9april*+16Maj med BF 13jan-17*
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-08-23 16:31:38 följande:

Ja gör det ! Viktigt tycket jag att man tar upp besvär med bm... Detta med täppa är vanligare än man tror

Jo det är sant. Tror jag får släppa lite på det där med att hålla saker inne å bara säga att allt är bra.
    *2006,2010? *MF v7 9april*+16Maj med BF 13jan-17*
Svar på tråden BF Januari 2017