Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

Ivana1988 skrev 2016-10-24 11:36:54 följande:

oj massa saker! vad roligt! Det är svårt med skötväskan! Inte riktigt billigt heller om man kollar på alla baby affärer!

VI tar det nog I mars när vi har återhämtat oss lite ...

som tur är så tycker min man att det är ganska roligt att åka dit så vi kör nog 2 dagar med... kommer säkert vara helt slut varje dag:))

vi ska åka och köpa barnvagn nu I helgen... känns så sjukt! det blir så---verkligt eller vad skulle man säga.. ibland tänker jag Jo men bebisen är I magen och fattar inte att den ska komma ut också och vara med oss:))

Ååå va kul med vagn! Vi ska också hämta hem våran vagn å babyskydd i helgen från affären. Längtar så efter att få testköra den ju

Men skötväska har vi inte heller fixat ännu. Bara där är ju en djungel,å dyrt också
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 11:01:02 följande:

Vi var på Gekås nu i helgen..

Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat

Det var skitmycket folk!

Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.

Söndag grejer till hemmet och julklappar..

Det vi köpte till barnet:

Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.

Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.

Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara

Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.

Så det och uteoverall köper vi någon annanstans

Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..

Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.

Kul å shoppa för bebis,då känts det mer verkligt ju. Vi skall en sväng till Ullared nu i em,så får se om det blir mer shopping åt bebis. Just nu ville barnen se om de hade halloween kläder..

Vet att jag gått å kollat bebis kläder förut å som jag tycker att det är i de flesta affärer är det svårt att hitta neutrala. Det är antingen typiskt blått eller rosa.
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 14:37:05 följande:

Min sambo vill nog ha ett barn till (om man har turen att bli gravid en gång till då förstås) så vi kommer nog spara allt också ifall.

Men han blir 38 nästa år och jag blir 33 så det får bli hyfsat tätt isf..

Sen får man se hur jag tänker efter förlossningen, vet att efter dottern tänkte jag aldrig mer..

Men det är ju värt det så.

Haha. Ja i lördags sa min sambo att han kunde tänka sig fler barn sen då han tyckte jag såg mer snygg ut som gravid när man ser på riktigt nu.

Men jag ser mig definitivt inte som snygg eller sexig nu. Är ju en riktig elefant
  • angelikkaj
    tuuli skrev 2016-10-26 11:28:44 följande:

Nån som varit på sin glukosbelastning än? Jag hade min i morse, halsbrännan efteråt var inte nådig.. rekommenderar att ni tar med en halv citron att pressa i, som min bm sa att jag skulle, det smakade iaf mer som saft på det sättet. 

5,3 hade jag två timmar efter sockerlösning, så det känns jätteskönt. Värdet innan sockerlösning (fastande) kollade de aldrig. 

Så glad att jag slipper äta LCHF för det haaatar jag. 

Än har jag sluppit det denna gång,men vet hur det är då ja fick göra det de 2 andra gångerna.

Men skönt att det såg ok ut
  • angelikkaj

Nu har jag vart på samtal ang att få snitt. Så nu är det klappat å klart! Får väl tid en vecka innan bf för snitt.

• angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-26 14:05:43 följande:

Åh vad skönt att du fått det beviljat

Vad frågade dom dig för frågor?

Var dom negativa till att du ville ha snitt?

Var du tvungen att tjata till dig det?

Jag väntar på att få en tid till Aurora men är orolig att dom inte ens kommer lyssna på mig.. :-/

Läkaren frågade mig varför å jag svarade som det var hur jag inte riktigt klarar av värkarna sist innan jag fick bli igångsatt. Så nej jag var inte tvungen att tjata mig till det,utan läkaren sa att är det de du vill så får du det.

Så fick göra ett UL så hon fick se hur moderkakan mm låg.

Så nu fick vi också veta vad 80% chans till var det blir
  • angelikkaj
    frusvensson skrev 2016-10-26 14:09:08 följande:

Härligt angelikkaj! Jag ska också göra ett planerat snitt, ska på snittplanering den 23/11 så får se då om det blir ett december eller januaribarn... Är beräknad den 9/1 så hoppas självklart på januari, men läkaren kunde inte garantera något då det beror på hur operationsplaneringarna ser ut pga alla röda dagar...

Är det ditt första barn?

Ja riktigt härligt! Detta är mitt 3:e barn. Min första dotter slutade i akitsnitt efter 18timmar värkarbete. Med min yngsta dotter så gjorde jag vaginalt.

Får hoppas det kan bli ett Januaribarn för er.
  • angelikkaj
    Sagan12345 skrev 2016-10-26 16:48:48 följande:

Ursäkta om jag frågar något privat nu men varför ville ni göra snitt?

Ja vill göra det dels för att jag sist inte klarade av värkarna. Jag spände mig såpass att jag förhindrade mig att öppna mig något. Så tillslut innan de satte igång mig då ja gått över tiden så kom en läkare å kolla på mig å sa, ajdå det är riktigt jobbiga värkar ser jag så vi sätter igång dig direkt.

Sen gjorde jag ett akutsnitt-06 med första dottern.
  • angelikkaj
    frusvensson skrev 2016-10-27 20:21:38 följande:

Får jag fråga er en sak? Hur många av er har blivit erbjuden influensavaccinet och tänker ni ta det? Varför, varför inte?

Har inte blivit erbjuden någon vaccinering
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 08:53:08 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB-hatar sjukhus vill hem inte sovit en blund i dessa så osköna sjukhussängar!

Men oj! Va gör dom åt detta? Hur mår du för övrigt. Hoppas allt går bra för er <3
Svar på tråden BF Januari 2017