Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

angelikkaj skrev 2016-08-25 15:22:26 följande:

Nej det får nog bokas mer privat isåfall för att ta reda på.
    fernandasmamma skrev 2016-08-25 14:08:19 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut..

Var gjorde du rul?

Säger dom könet om dom kan se det??

Gjorde i Borås å ja,ser dom så säger dom det om man ber om det.
    Okej..  Tack för svaret
    Jag vill inte veta men sambon vill gärna veta könet om dom kan se det och ifall dom får säga det..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-08-25 17:23:19 följande:
    Jo mina 2 första var en överraskning men denna ville vi verkligen veta.

Haha kan ju vara svårt kanske men lapp funkar väl bra,eller så får han veta när du gått ut hihi. Men kan ju vara lätt hänt för honom att försäga sig sen med ju

Ja det var ju en bra idé, att han får reda på det efteråt..

Jag har sagt det till han att jag tror inte du kan hålla det hemligt men vi får se..

• fernandasmamma
    fernandasmamma skrev 2016-08-26 11:25:00 följande:

Ja det var ju en bra idé, att han får reda på det efteråt..

Jag har sagt det till han att jag tror inte du kan hålla det hemligt men vi får se..

Vi var på rul igår, barnmorskan frågade om vi ville veta könet, men vi kom överens om att det får bli en överraskning..
    Att få det på en lapp gick inte då hon ville ju gärna visa på skärmen..
    Och min sambo sa att han skulle nog råka försäga sig..
    Så det får bli en överraskning
    Men allt såg bra ut och det är skönt att veta..
    Och det blev ändrat datum, den 22/1 inte 18/1 som det verkade efter ultraljudet i vecka 12..

• fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-08-30 20:35:43 följande:

Någon av er som börjat fundera på barnvagn? Eller har ni kanske redan köpt en?. Vad för barnvagn drömmer ni om. Och någon som har bra erfarenhet och vill dela med sig?

Jag är jätte sugen på en vagn med mindre hjul fram.. tycker dom är snygga och bekväma att köra (har ingen själv men en väninna har som jag testat)

Vi har kollat runt på Blocket, vi tycker det är för mycket pengar att lägga för en ny vagn.
    Och vi hittade en Teutonia från 2011 som ägaren hade använt till ett barn och den har stått inomhus sen dom slutade använda den så väldigt fräsch och fin..
    Så den köpte vi igår..
    Hade ju egentligen tänkt vänta till December, men men nu står den i vardagsrummet.. :-P
    Själva vagnen är mellangrå och liggdelen och barnstolen är mörklila..
  • fernandasmamma

Någon som vet om det är sämre att ha moderkakan i framvägg?
    Typ om magen tål mindre stötar och sådant då?
    Vår ena katt busade omkring imorse och hoppade rakt på min mage när jag låg i sängen, det gjorde ganska ont, men försvann fort.
    Han väger säkert 5-6 kilo den lilla klumpen så blev lite orolig..
    Känns lite fånigt o ringa bm och fråga så tänkte någon här vet??

• fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-09-02 07:31:28 följande:

Jag undrar lite hur sjutton man söker trådar i alla dessa forum.

Brukar ju finnas som ett förstoringsglas att klicka på och sen skriver man nått ledord och får upp massa trådar som handlar om just det . Men jag kan inte hitta och jag blir knäpp HJÄÄÄLP

Är du inne på familjeliv via datorn så finns det en sökruta längst upp till höger
    Från mobilen vet jag tyvärr inte
  • fernandasmamma
    Liz1e skrev 2016-09-07 08:34:41 följande:

Hejsan. En mamma på snart 27 här. Har en pojk på snart 4år och väntar min andra son nu i januari. Jag har inte måna av mina vänner som har barn och önskar mer umgänge, finns det några mammor i/runt göteborg som kan tänkas träffas och umgås/fika och prata lite om olika funderingar och annat kanske?

Kram på er/ Lizette

Hej hej!
    Vart i Göteborg bor du?
    Jag bor cirka10 minuter från Kungälv..
    Har en dotter på 13 år sen tidigare förhållande..
  • fernandasmamma
    Bebis2017 skrev 2016-09-12 12:15:36 följande:

Hej allihopa! 
    Längesedan jag var inne här nu.
    Ska ha en liten pojke den 24 januari och det hade varit så himla roligt att få kontakt med andra blivande mammor i Skåne, gärna i Malmö eller Vellinge kommun som skall ha ungefär samtidigt.  

För övrigt så har jag mått väldigt bra än så länge, i alla fall fysiskt. 
    Psykiskt så har det varit tufft och är fortfarande jobbigt stundtals. Tror att jag är extremt känslig för alla hormoner. Varit extremt nedstämd och ledsen, på gränsen till olycklig. Vilket har varit konstigt då jag verkligen vill ha barn och vi har dessutom haft missfall tidigare så graviditeten var extremt välkommen! 
    Det har blivit bättre senaste veckorna dock. 
    Någon som känner igen detta? 

KRAMAR

Grattis till bebisen <3
    Jag mådde rätt dåligt för någon månad sen, mycket för jag var orolig för att bebisen inte skulle leva
    Jag hade ett ma förra året, och det var jobbigt speciellt då min sambo inte förstod mig.
    Klart han också var ledsen, men jag tog det nog hårdare..
    Men nu känns det lite bättre efter vi varit på rutinul..
    Kram
  • fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-09-12 16:03:00 följande:

Någon som vet om man kan använda voltar salva vid ont i nacken när man är gravid??

Jag har för mig att det står att man inte ska använda Voltaren under graviditet..
Svar på tråden BF Januari 2017