Anonym (ts) skrev 2016-04-27 19:06:56 följande:
Jag tränar några gånger i veckan men är rätt rådvill.
Idag tränade jag så här. Värmde upp 10 minuter med promenad på löpbandet. Fortsatte sedan med 40 minuters löpning (med hög puls) för konditionens skull. Sedan lyfte jag tyngder under 40 minuter för styrkans skull. Till sist simmade jag (relativt låg puls) under 20 minuter för fettförbränningens skull. Försökte liksom klämma in allt på ett träningspass. Gör det ibland när jag bara har tid att träna två gånger i veckan.
Vad tycker ni om mitt träningspass? Bra eller dåligt? Kör inte så mycket intervallträning. Borde kanske börja med det?
Det där ser väl jättebra ut! Det viktigaste är att man har kul och tar i så man blir trött. Man ska kanske inte så allvarligt på det där med pulszoner, men om man är intresserad av att bli bättre är det klart värt att bestämma sig vad och varför man kör ett visst pass.
Ps, det där med att du kör lågintensivt för att förbränna fett stämmer inte riktigt, ju hårdare du kör desto mer fett förbränner man. Men mitt råd är att inte fokusera så mycket på sånt, kör på bara och sikta på att bli snabb o stark så ordnar sig det där ändra på köpet.