• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym_87

Hej! Jag använder natural cycles plan och har en regelbunden menscykel på 27 dagar. Nu är jag på dag 32, men enligt appen på bim+2 utan mens. Har den senaste veckan haft högre temperatur än vanligt men imorse sjönk tempen även om den fortfarande ligger över min medeltemperatur. Kan man vara gravid fast tempen sjunkit? Får testa på lördag om ingen mens dykt upp då. Har aldrig haft sen mens förut...

• Beebis17

Vi får nog satsa på en marsbebis isället. Jag brukar få lite små blödningar som startar redan några dagar innan mensen kommer igång ordentligt och det började igår så bara invänta den riktiga mensen nu. Fördel, jag kommer inte vara gravid på våran semester 

• Tra3dockan

Min ÄL var två dagar tidigare än beräknat så jag antar att mensen blir två dagar tidigare, så BIM bör vara 15/6.  Är idag på äl+9 och bim-6. 

Ibland kan jag få ont i brösten mellan äl och bim men det är sällan. Nu är jag toköm i brösten ut mot armhålan och har lagt märke till finmaskiga blodådror som jag inte tänkt på förut (de kanske alltid varit där eller så har de blivit tydligare). Väntan är olidlig. Jag har haft huvudvärk som kommit och gått och sovit otroligt dåligt två nätter i rad (huvudvärken kan iofs bero på det ). I övrigt så har jag inga symptom, hård i magen förvisso men det kan jag periodvis bli.

Men jag hoppas så klart på att få se ett plus.

• nanna100

Nu hoppar jag in i den här gruppen :)
    Vi planerar för vår nummer 2. Känner oftast av min ÄL ganska väl och vet ju på ett ungefär när den brukar inträffa (mha P tracker) och brukar ta ett clearblue digital för att bekräfta det jag känner.
    Förra månaden följde inte alls min cykel, utan ägglossningen kom 1 vecka sent så nu vet jag inte alls hur den ligger eller kommer den komma som i den gamla cykeln?! Nu verkar det som om ÄL kommer vara på mitten av nästa vecka och bim runt den 29e... Så nu gäller det att hålla sängkammarn het, haha ????????

• Anonym (Alexandra)

Hej! Är gärna med här! Fick missfall i december förra året, och har försökt sen dess, utan resultat. Både med ägglossningstest och utan. Blev gravid direkt förra gången, i höstas, men nu händer inget... Har BIM 15/6 troligen. Har inte ägglossningstestat denna månaden, så ägglossningen kan ha inträffat lite tidigare. Har haft sex varje dag från det att ägglossningsflytningarna började, så har nog inte missat ägglossningen i alla fall Vågar inte hoppas för mycket, dock. 6 dagar till BIM, har mensvärk och ett helt jäkligt humör. Men kan ju också bero på pms. Mitt första symptom förra gången var att brösten blev större, men det har de inte blivit, än så länge i alla fall.

• DevilsDaughter

Jag har koll här på er som är kvar :) Mycket spännande att följa! 
    Sen får vi se vilka som är kvar till augusti då vi hoppar över juli! Hoppas ju såklart att ni alla får plussa innan :)

nanna: Visst är det typiskt att cykeln ska börja krångla just när man ska börja med bebisplanering! 

• coffeeandcats
    Karitziana skrev 2016-06-09 08:17:00 följande:
    Jag håller verkligen tummarna för dig! Har också läst om många som har haft mens nästan som vanligt men ändå varit gravida.
    Men å vad jag hoppas att detta stämmer på mig. Min mens kom igår. Eftersom jag kör på insemination blir det nytt försök först till hösten, troligtvis september. Känns tungt att behöva vänta så länge.Försöker att inte hoppas på för mycket men det är svårt...
  • Anonym (L)
    Tra3dockan skrev 2016-06-09 14:15:10 följande:

Min ÄL var två dagar tidigare än beräknat så jag antar att mensen blir två dagar tidigare, så BIM bör vara 15/6.  Är idag på äl+9 och bim-6. 

Ibland kan jag få ont i brösten mellan äl och bim men det är sällan. Nu är jag toköm i brösten ut mot armhålan och har lagt märke till finmaskiga blodådror som jag inte tänkt på förut (de kanske alltid varit där eller så har de blivit tydligare). Väntan är olidlig. Jag har haft huvudvärk som kommit och gått och sovit otroligt dåligt två nätter i rad (huvudvärken kan iofs bero på det ). I övrigt så har jag inga symptom, hård i magen förvisso men det kan jag periodvis bli.

Men jag hoppas så klart på att få se ett plus.

Samma som mig då. Är också på ÄL +9 och BIM -6. Jag känner dock inget. Haft ett sjukhelsikes humör i två dagar och spänningar i underlivet. Håller mig inte med för många förhoppningar då jag avskyr att bli besviken. Ska du testa innan 15/6?
  • Emmissara

Min temp höjdes imorse, tidigare idag så trodde jag att mensen kom men de var bara flytningar (ganska mkt och tunt), har haft näsblod 2 gånger idag (brukar aldrig ha näsblod, men hade de ganska ofta under graviditeten). Dock så fick jag känslan igår att de inte har tagit sig och magkänslan säger fortfarande det så nu blir jag nästan irriterad av alla symtom jag får och fortfarandra har.

Jag hoppas de tar sig för er som är kvar här i gruppen, själv inväntar ja mensen nu i helgen eller början av nästa vecka :)

Svar på tråden BIM - juni 2016