• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (EL)
    Kalimero skrev 2016-06-08 11:05:46 följande:

Bim +6 och imorse kom mensen. Det blev en cykel på 34 dagar. Har legat detta året på mellan 29-34 dagar. Hade varit så mycket enklare om kroppen körde på samma antal varje månad, eller hur??

Men men.....

Nya tag nästa ÄL men då är jag på semester så jag ska försöka koppla av utan App och stress....

Lycka till alla ni andra och glad sommar!

Hoppas ni får en skön semester!
  • DevilsDaughter

Milie: Ja, så kan det ju vara. Ni har ändå haft sex regelbundet? Tänkte ifall du missar ÄL med testen.. 
    Tycker det är kul med statistik och sådant så det hade nog varit ngt för mig :)

Min mage är toksvullen.. Alltså ser gravid ut i v 20 typ.. Måste byta kläder för såhär kan jag ju inte se ut! PMS eller tidigt gravsymtom? Jobbigt att spekulera hehe.. Brukar bli svullen vid både ÄL och mens, men nu är det nog mer än vanligt.. tror jag.
    Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det Obestämd.. 

• DevilsDaughter

EL: hehe sorry.. Vet hur svårt det är. Jag kan ena stunden ha bestämt mig för att vänta till BIM med att testa och två minuter senare sitter jag där med ett negativt test i handen. Jag får ju mina test idag och har bestämt mig för att jag INTE ska använda dem innan BIM och att jag ångrar att jag beställde dem.. Får väl se hur det blir med det ;)

• DevilsDaughter

Tiffany: Låter som en fullträff då ju! Är det andra försöket med inseminering eller andra insemineringen denna cykeln?

• Milie
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 13:10:57 följande:

Milie: Ja, så kan det ju vara. Ni har ändå haft sex regelbundet? Tänkte ifall du missar ÄL med testen.. 

Min mage är toksvullen.. Alltså ser gravid ut i v 20 typ.. Måste byta kläder för såhär kan jag ju inte se ut! PMS eller tidigt gravsymtom? Jobbigt att spekulera hehe.. Brukar bli svullen vid både ÄL och mens, men nu är det nog mer än vanligt.. tror jag.
    Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det Obestämd.. 

Hyfsat. Jag kollade tillbaka och vi har kört CD8, 9, 11 och 12. Nu är jag som sagt på CD15 så det är bäst vi lägger på ett kol! Hehe. Det är lite det jag tänker med tempningen. Om jag fortfarande har låg temperatur så borde jag inte ha missat ägglossningen. Det känns bara så knäppt att den är så sen, men det gör ju egentligen ingenting..bara den kommer någon gång.

Var är du i cykeln?
  • DevilsDaughter

A det är ju bra att du kompletterar med att tempa för då borde ju inte ägglossningen inte varit än. Är på ÄL+7 eller 8 idag. Troligtvis +8. Har BIM på fredag eller lördag, troligtvis fredag. Jag känner alltid av ägglossningen jättetydligt men denna gången kände jag av den under två dagar, dock mycket starkare första dagen.

• Anonym (Preggo?)
    Anonym (EL) skrev 2016-06-08 12:59:09 följande:

Jag hade testat. För att vara på den säkra sidan

Vad tror ni?
  • Anonym (Preggo?)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 12:39:17 följande:

Milie: Ok, kan ju vara intressant att göra det då! Om det inte blir ngt denna månad så kan det ju vara bra att börja tempa sig varje dag då kanske så får man ännu bättre koll på när ägglossning verkligen skett.  

Hur ofta testar du? Använder jag ÄLtest så måste jag testa fm och em, missar lätt stegringen annars då jag bara har stegring under några få timmar.

Preggo: Jag hade nog testat för att få veta säkert..

Vad tror du?
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 13:10:57 följande:

Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det .. 

Samma här! Så sjukt svullen? Fick knäppa upp jeansen innan.. Haha. Nog för att jag brukar vara det innan mensen men inte såhär.? är jag inte gravid lär jagju förblöda om några dagar, haha Ååh ska du testa på bim? Jag kan inte bestämma mig. Kanske paniktestar imorgon på ÄL+11 haha.
Svar på tråden BIM - juni 2016