• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (Pruinosa)
    mixXi skrev 2016-06-06 17:11:38 följande:
    Vilket p-medel har du använt? När jag slutade med p-piller fick jag vanlig pillermens och sen kom inte nästa mens förrän efter 37 dagar. Hur har du räknat ut din BIM? Har du kollat med äl-stickor och vet att du haft äl verkar det som att folk testar från ungefär äl+8, men vanligast verkar vara att plussa på äl+12 till 14.

Har du räknat ut den efter förra mensen tror jag inte den går att lita på alls och jag skulle bara testa om jag kände mig gravid. Alternativt vänta åtminstone till BIM.
    Vi har alltid använt kondom som preventivmedel. Jag har väldigt regelbunden mens så därför kan jag med väldigt stor sannolikhet säga att jag i dag är på BIM-4

Har redan testat en gång (negativt tyvärr) och ska nu försöka hålla ut till BIM. Jag får ju veta det förr eller senare så egentligen är det onödigt att hålla på att testa fram och tillbaka, men man längtar ju så enormt till det där pluset. 
  • DevilsDaughter

Joss: Jag har ÄLtestat väldigt mycket och jag har de flesta månader väldigt kradtig ÄLvärk och vissa månader nästan obefintlig och jag har ändå fått lika starkt på ÄL-testen.

Nuuu fick jag min mens! Efter att vi hade sexat, så det va väl det som behövdes!

• DevilsDaughter

Alexandra:  Hoppas att det är ngt! Första symtomet har varit olika alla mina graviditeter så det behöver inte vara lika som förra.
    Denna gången kände jag i hela kroppen att jag inte var gravid, till och med min man kände det. Men eftersom mensen inte kom riktigt när jag ville så kom hjärnspökena och jag testade fast jag verkligen kände att det inte var något. Ville bara att mensen skulle komma så att jag slapp vänta. Bara lättnad nu när den kom faktiskt. Man blir så trött av att spekulera och kolla efter hela tiden!

• Tra3dockan
    Anonym (L) skrev 2016-06-09 19:31:26 följande:

Samma som mig då. Är också på ÄL +9 och BIM -6. Jag känner dock inget. Haft ett sjukhelsikes humör i två dagar och spänningar i underlivet. Håller mig inte med för många förhoppningar då jag avskyr att bli besviken. Ska du testa innan 15/6?

Jag smygtestade igår ( bim-4) eftersom vi skulle på fest på kvällen. Jag tog ett testa tidigt och kunde ana något med blotta ögat och kunde se ett supersvagt rosa streck vid genomlysning. Tog ett till testa tidigt i morse (bim-3)med samma resultat.

Jag har lite is i magen och vågar inte hoppas på att det verkligen är en bulle i ugnen men jag började dra lite så smilbanden ändå när jag tittade på testen.

Mina bröst känns ömma från armhålan mot bröstvårtan, det har dragit/ilat av och till i underlivet, blodådrorna på bland annat fötterna är mer synliga och vissa vet jag att jag inte sett tidigare. Så kanske blir det ett tydligt streck om några dagar.

:)
  • Pennie22

hej tjejer. Har tagit test varje dag sen i torsdags och det är ff plus. Min mage är mycket svullen men samtidigt ska jag ha ägglossning nu.Har dock läst att det kan vara tarmarna som svullnar. Asså det är så svullet så det ser ut som jag är i 6e månaden eller nått. :O men min mage har lätt för att svälla. Jag känner att de stramar i äggstockarna men det jobbigaste är att jag känner mig konstig i huvudet som ett lätt tryck och lite yr. Någon som haft så när ni vart gravida? Det är 4 dgr kvar tills jag ska ringa till Mvc och berätta hur det går Känns som en evighet. Önskar att det är ett litet pyre i magen samtidigt som jag försöker förbereda mig på att när jag kommer till Mvc att de säger att de vart ett missfall. Mina plus har inte varit starka och på digitala står det 1-2 veckor. På gravidkalender står det att jag ska vara i vecka 5 beräknat från min senaste mens och då borde det stått 2-3 på digitala. Men vi får se hur det går nästa vecka...

• Pennie22
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-11 18:23:12 följande:

Jag mår konstigt, känslig för lukter och en konstig känsla som inte går att förklara. Antingen en rejäl skengraviditet, eller så har det äntligen tagit sig. Men jag vågar inte hoppas... Första symptomen förut har varit större bröst, och det kan jag verkligen inte se nu

Jag tror jag vet exakt vad du pratar om...för mig blir det gränsen till och blinledsen när jag känner så...men det går upp o ner. Håller tummarna för dig :)
  • Skyrocket

Den här gruppen verkar jag ha missat att skriva i men jag har lagt till mig i listan, haha jaja. 

Har två barn sedan innan och försöker nu aktivt få till en trea. Slutade med mini-piller för två månader sedan men denna månad är första riktiga försöket. BIM 22/6, vilket känns som en evighet bort..

Det står i BIM listan att Emmissara har BIM idag, hur har det gått för dig? :)

• Emmissara

Nu kom min första mens sedan MA:t så jag hoppar över till Juli tråden, Lycka till alla :D 

• aprilhimlen95

Är på äl+9. Gjorde nyss ett digitalt test. Negativt. 5 dagar till bim. Första gången jag faktiskt blir ledsen efter ett test. Känns som digitalt test hade visat gravid om jag nu var det..

Svar på tråden BIM - juni 2016