Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Det är inte prislappen på ringen som är viktig.
Du säger att en ring på 5000 "duger" det enligt mig är fel.
Det är inte prislappen på ringem som bekräftar kärlek utan hur man behandlar varandra.
Jag känner ett par som köpte två ringar för 150kr gifte sig när kyrkan hade dropp in sen så gick dem å käka pizza. Så man kan ju komma undan jävligt billigt om man vill
Jag känner ett par som köpte två ringar för 150kr gifte sig när kyrkan hade dropp in sen så gick dem å käka pizza. Så man kan ju komma undan jävligt billigt om man vill
Det är inte prislappen på ringen som är viktig.
Du säger att en ring på 5000 "duger" det enligt mig är fel.
Det är inte prislappen på ringem som bekräftar kärlek utan hur man behandlar varandra.
Förlovningsring ca 25tkr. Vigselring ca 15tkr. Jag har en förlovningsring med solitär diamant och en alliansring som vigselring.
Våra kostade typ 4000kr styck, enkla ringar i guld och titan. Ädelstenar är inte min grej och vanligtvis bär jag inte smycken alls så det var ändå dyrare än något annat smycke jag äger ;)
Runt 5000 är relativt billigt, 10000 då har du krämat på lite och 15-25000 är lite lyx för en medelinkomsttagare skulle jag säga.
Så lite som möjligt, kärleken tar slut inom några år och då är det skönt att veta att det inte las några stora summor på löjliga kärleksattribut.
Min kostade 1500, består av hälften palladium och hälften silver. Fanns i vitt guld för just över 5000, men man ser ju ingen skillnad... Jag fick välja.
Vi har tillsammans in ca 53000 efter skatt / månad i snitt och inga barn, förlovade oss på en 2 veckors solsemester i november som kostade 60 000. Så råd med dyrare hade vi verkligen, men prioriterar annat som att göra roliga saker tillsammans.
Då jag och ni sambo köpte våra ringde betalade vi 15000 för båda. Det var mycket för oss då vi båda studerade men vi hade sparat ett par månader.