Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Så lite som möjligt, kärleken tar slut inom några år och då är det skönt att veta att det inte las några stora summor på löjliga kärleksattribut.
Normalt för svensson är nog ca 10tusen per st.
Normalt för svensson är nog ca 10tusen per st.
Våra ringar kostade 3000kr ihop gjorda efter våra "ritningar" i sterlingsilver för vi gillar inte guld nån av oss. Vi vet att silver slits snabbare men dessa är gjorda så dom kommer bara bli finare o finare ju mer dom slits. Vigselring kommer att göras i samma stil i silver med en rådiamant kostnad vet jag inte hundra men gissar runt 3000-5000
Vi köpte väldigt billiga förlovningsringar i stål för ca 250kr / st inkl graverad text på insidan. Det var inte så att det inte fanns pengar till mer utan en tanke att vi skulle byta ut dem när vi gifte oss. Det gav oss lite mer tid att fundera på vad vi faktiskt ville ha för ringar också.
När vi sedan gifte oss byte vi ut ringarna, men de nya blev inte heller så dyra. Vi valde ringar i titan pga materialets egenskaper som väldigt hårt. Vi ville ha ringar som tål lite hård behandling, några repor och är lika stark som vår kärlek.
Makens ring gick på en tusenlapp och jag fick en vigselring och en ny förlovningsring för sammanlagt 8000kr där ungefär 7000kr var priset för diamanterna som ringarna utsmyckades med.
Förlovningsringar ca tusen kronor per styck. Min vigselring typ 1700 om jag inte missminner mig. Vill inte ha ngt utstickande som en stor sten då det är opraktiskt om man håller på i trädgården eller är ute i naturen på annat sätt. Har därför ring med flera små stenar istället för en stor.
Hade haft råd med en massa tusen för ring om jag velat men tycker inte att det är vettigt att lägga en massa pengar på smycken. La allt på en smekmånad i NZ istället med en massa häftiga äventyr, SÅ mycket mer värt det :)
Våra ringar kostade 350 med gravyr. Silverring som egentligen var tumring för män men vi minskade ner min. Fantastiskt fina och typiskt oss med ett pentagram på :)
Alla våra ringar gick på 6000 tillsammans (två förlovningsringar och en vigselring).
Min kostade 10000:- och sambons 6000:-. Vet inte vad som är "normalt" att lägga på ringar faktiskt.