• Anonym (...)

Polisanmäld av soc

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.

• Svar på tråden Polisanmäld av soc
  • Anonym (...)
    Anonym (Skärpning...) skrev 2016-05-20 17:34:14 följande:
    Det har de ingen skyldighet att göra så det var väl himla hyggligt av dem att ha gjort det i ett helt år?
    Vad tycker du om att bli kallad fitta? Trevligt?
    Vad betyder h****? Något annat charmigt respektfullt öknamn du själv inte velat kallas?
    Det har dom visst. Sluta snacka skit. Uttala dig inte om saker du inte vet något om.

• lollys
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 17:36:57 följande:
    Det har dom visst. Sluta snacka skit. Uttala dig inte om saker du inte vet något om.
    Hur gör du med post som kommer i brevlådan? 
  • Anonym (Uhm)

Myndigheter mm ska faktiskt ta hänsyn i den mån de kan och om det funkat innan så har iaf jag svårt att se nån hållbar motivering till att plötsligt förändra och försvåra för ts. Misstänker att Impulsivitet är ett problem?

• Anonym (Skärpning...)

Jag har mycket god insikt i detta. Fruktansvärt otrevlig ton du har. Det kan du knappast skylla på din ocd.

Och du svarade inte på frågorna.

Anonym (...) skrev 2016-05-20 17:36:57 följande:

• lollys
    Anonym (Skärpning...) skrev 2016-05-20 17:42:26 följande:

Jag har mycket god insikt i detta. Fruktansvärt otrevlig ton du har. Det kan du knappast skylla på din ocd.

Tydligen så kan man bete sig hur som helst när man har en diagnos. 
  • 8295
    lollys skrev 2016-05-20 17:43:49 följande:

Var snäll och dra inte alla med en diagnos över en kam.
  • Anonym (...)
    Anonym (Uhm) skrev 2016-05-20 17:41:26 följande:
    Myndigheter mm ska faktiskt ta hänsyn i den mån de kan och om det funkat innan så har iaf jag svårt att se nån hållbar motivering till att plötsligt förändra och försvåra för ts. Misstänker att Impulsivitet är ett problem?
    Precis! Dom vet att jag har extremt svår OCD/tvånsyndrom och att bakterierna innebär en fruktansvärd skräck för mig.

Dom har jävlats med mig från första början. Dom vill trötta ut mig så att jag hellre ska söka sjukersättning.
  • Anonym (...)
    Anonym (Skärpning...) skrev 2016-05-20 17:42:26 följande:
    Vadå inte skylla på min OCD? vad snackar du om?
  • Anonym (...)
    Bananen skrev 2016-05-20 17:02:20 följande:
    Jo. Glåpord räknas som hot och detta mot tjänsteman. Troligtvis får du böter.
    Källa på det?
  • Anonym (Uhm)
    lollys skrev 2016-05-20 17:43:49 följande:

Nej det betyder inte att man har rätt. Men frustrationen gör ofta att man reagerar och överreagerar mer än normalfungerande. Och myndigheter måste lära sig mer om att bemöta personer med olika funktionshinder bättre.
Svar på tråden Polisanmäld av soc