• Anonym (...)

Polisanmäld av soc

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.

• Svar på tråden Polisanmäld av soc
  • Anonym (...)
    Anonym (Jo) skrev 2016-05-21 09:34:33 följande:
    Nej men du tycks ha börjat nu. Det är tydliga signaler på att du behöver hjälp med att hantera din frustration i situationer du inte kan bestämma över. Att man vill skicka beslut och annan information är oftast för att det inte ska kunna bli något missförstånd där ord står mot ord vid en konflikt. Allt står i papperet och mottagaren kan inte hävda att information har uteblivit. Det är inte svårare än så. Kanske det är vad som hänt? Du kanske har missförstått något som det blivit diskution om?
    NEJ NEJ NEJ, det handlar inte om något sådant.
  • Anonym (...)
    Snövits skrev 2016-05-21 10:22:51 följande:
    Varför svarar du inte på min fråga? Inlägg 40?
    Jag svarar på det som är relevant för min frågeställning. Saker och ting tenderar att gå  of topic.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 16:27:44 följande:

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.
    Kan du inte använda handskar när du öppnar breven bara? 

Har du gått i KBT eller annan terapi för din OCD? 

När du säger att dom bara struntar i dig och skiter i din sjukdom. Får en känsla (kan såklart ha fel känsla här) av att dom gjort så gott dom kan, men att du inte är den lättaste att sammarbeta med. Det är inte varje person som kallar handläggare på soc för fittor och horor. Jag har också känt mig upprörd över en del beslut från Soc. Men skulle aldrig falla mig in i att gå till sån attack mot personalen. Och det kommer ju knappast att hjälpa dig i fortsättningen efter att du gjort det. Tror du har förverkligat din rätt till att få samtal nu iaf. Dom ska inte ta vilken skit som helst. Och sen möta dig på allt du vill. 

Man kan inte alltid kräva att andra ska anpassa sig efter en. Då får man helt enkelt göra egna förändringar hos sig själv för att göra det enklare. 

• Anonym (...)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-05-21 11:23:37 följande:

Har du gått i KBT eller annan terapi för din OCD? 

När du säger att dom bara struntar i dig och skiter i din sjukdom. Får en känsla (kan såklart ha fel känsla här) av att dom gjort så gott dom kan, men att du inte är den lättaste att sammarbeta med. Det är inte varje person som kallar handläggare på soc för fittor och horor. Jag har också känt mig upprörd över en del beslut från Soc. Men skulle aldrig falla mig in i att gå till sån attack mot personalen. Och det kommer ju knappast att hjälpa dig i fortsättningen efter att du gjort det. Tror du har förverkligat din rätt till att få samtal nu iaf. Dom ska inte ta vilken skit som helst. Och sen möta dig på allt du vill. 

Man kan inte alltid kräva att andra ska anpassa sig efter en. Då får man helt enkelt göra egna förändringar hos sig själv för att göra det enklare. 

Du säger att du har "en känsla" trots att jag knappt berättat vad dom gjort? Man upphör aldrig att förvånas över folk...

Dom har gjort allt för att motarbeta mig. Tror du att folk blir upprörda utan anledning?
  • Anonym (Jurist)
    Bananen skrev 2016-05-20 17:02:20 följande:

Jo. Glåpord räknas som hot och detta mot tjänsteman. Troligtvis får du böter.

Det blir alltid värre framåt natten
    Nej, det är inte hot utan ofredande.
  • Anonym (...)
    Anonym (Jurist) skrev 2016-05-21 12:36:10 följande:
    Nej, det är inte hot utan ofredande.
    Tror du att jag kommer att bli dömd?
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 12:51:07 följande:
    Tror du att jag kommer att bli dömd?
    Jag hoppas att du blir dömd.
    Då kanske du lär dig läxan att du SKA lugnar ned dig innan du kontaktar myndigheter och kallar personalen för okvädningsord bara för att "du är arg och frustrerad". 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 12:36:09 följande:
    Du säger att du har "en känsla" trots att jag knappt berättat vad dom gjort? Man upphör aldrig att förvånas över folk...

Dom har gjort allt för att motarbeta mig. Tror du att folk blir upprörda utan anledning?
    Man märker på hur du skriver och hur du svarar här i tråden, eller ens på det faktum att du skrivit det du skrivit till dina kontakter på soc, hur du är och vilka problem du har. 
    Anonym (...) skrev 2016-05-21 09:12:50 följande:
    Jag har aldrig åkt dit för att ha kränkt någon, eller kallat någon myndighetsperson för fitta eller hora.

Du har aldrig åkt dit för det... Nej kanske inte. Men nu har soc tyckt att du kallat dem det en gång för mycket och har därför anmält dig. Så enkelt är det. 

Du har visat att du inte kan uppföra dig! Du visar att du inte kan handskas med väldigt normala situationer. Du behöver professionell hjälp och soc skall inte uppmuntra din OCD. Som någon säger, ta på dig handskar när du öppnar breven. Och kräv att få hjälp av psykolog! Du behöver det!!!!!!! 

Svar på tråden Polisanmäld av soc