• Anonym (...)

Polisanmäld av soc

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.

• Svar på tråden Polisanmäld av soc
  • Anonym (Why?)
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 18:25:14 följande:
    tror du att förolämpning och hot är samma sätt?
    förolämpning och förtal är samma sak.... 
  • Anonym (Why?)
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 18:43:18 följande:
    Kan inte släppa in någon i mitt hem pga min ocd

Du behöver få hjälp. Hur gör du när du handlar mat? 

Saken är den att kan du inte fungera i samhället pga av din OCD så behöver du få professionell hjälp. Du kan inte kräva att Soc gör special för dig, du får se till att få hjälp och sjukpenning. Och sluta förolämpa de som bara gör sitt jobb. 

Det är du som är sjuk inte de, be dem om hjälp med terapi du behöver det för att kunna må bra...

• Anonym (mmm)

Inte för att vara dum på något vis men du är i behov av vård och jag hoppas för din del att du får det. 

• Anonym (...)
    Anonym (Why?) skrev 2016-05-20 18:50:16 följande:

Du behöver få hjälp. Hur gör du när du handlar mat? 

Saken är den att kan du inte fungera i samhället pga av din OCD så behöver du få professionell hjälp. Du kan inte kräva att Soc gör special för dig, du får se till att få hjälp och sjukpenning. Och sluta förolämpa de som bara gör sitt jobb. 

Det är du som är sjuk inte de, be dem om hjälp med terapi du behöver det för att kunna må bra...

Åter igen: ALLA har rätt att få besluten via telefon i denna kommun och jag har fått det i över 1 års tid.
  • Bertram

Du har förmodligen mer bakterier på din telefon än på ett brev som kommer i lådan. Gå i terapi eller nåt....

• Anonym (k)

Är det en del av din sjukdom att använda okvädesord?

• EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 18:58:56 följande:
    Åter igen: ALLA har rätt att få besluten via telefon i denna kommun och jag har fått det i över 1 års tid.
    Du verkar ha något mer än bara tvångssyndrom/OCD.

Hoppas att du får dryga böter och eventuellt samhällstjänsts också.

Så kanske du lär dig att tyglat ditt humör i framtiden och sätta dig ned och andas innan, och lär dig tänka ett varv till INNAN du sitter och skriver, i stället för att sitta och skriva i ren frustration så du slipper att göra bort dig i framtiden igen, med att skriva  brev med förolämpningar till folk när du inte får din vilja igenom på dina villkor.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (?)

TS, vad är det som gör att du inte vill ha sjukersättning? Det verkar som om du skulle vara berättigad till det.

• Anonym (olw)
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 17:24:23 följande:
    Dom har givit mig besluten via telefon i över ett års tid.
    Jaha, på vilket sätt är det här ett svar på mitt inlägg? Jag läste givetvis redan i din ts att de har lämnat besluten via telefon tidigare. Vad vill du säga med det?
  • Anonym (olw)
    Anonym (Why?) skrev 2016-05-20 18:31:36 följande:

Varför anmäla bara för att personen säger något du inte gillar.

Det säger väl ganska mycket om ts och varför hon hamnade i hela situationen som hon beskriver i sin ts, hon är bara en mycket lättkränkt person som inte kan se ur någon annat perspektiv än sitt eget.
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 18:58:56 följande:
    Nej, man har inte rätt att få beslut via telefon, det är inget man kan kräva whatsoever. Annars får du väl göra en IVO-anmälan om du nu är så säker på din sak. De lär ju iofs skratta åt dig om du säger att du vill anmäla för att de vill lämna beslut via post istället för telefon och du därför har kallat dem för horor och fittor.

Svar på tråden Polisanmäld av soc