• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Mammaxflera
    Januari2016 skrev 2016-06-21 08:47:39 följande:

Igår kväll när jag sku gå o lägga mig kom det lite blod när jag varit på toan, o idag med.. Inte några stora mängder men så att det blir rosa på pappret.. Har knappt sovit inatt av oro o går o bara väntar att det ska börja störtblöda :( har aldrig haft missfall tidigare o tänker bara negativt nu, att varför sku jag ha sån tur att få tre barn utan något missfall..

Har inte sagt något om graviditeten till nån så får jag missfall nu så känns det ju som man inte har nån att prata med det om...

nån som vet vad man ska göra om det blir missfall, är i vecka 6-7. Sköter kroppen det själv eller behöver man kontakta sjukvården?

Har aldrig haft missfall, men en vän till mig hade de tidigt och hennes kropp tog de själv dock vände hon sig ändå till mvc för att hon behövde lugna sig med att "de såg bra ut och att hon kunde gå på en ny kula".

Håller tummarna för dig att de enbart är en nidblödning (vilket är väldigt vanligt).

• hurtänktedunu
    Lorvan79 skrev 2016-06-21 08:11:45 följande:

Hej på er!

Blev precis medlem här.

Är 37 år och väntar mitt och sambons första barn efter 9 månaders försök.

BF i första veckan i februari.

Är gärna med i fb-gruppen :)

bara att skicka ett meddelande till mig med ditt namn så lägger jag till dig.
  • hurtänktedunu
    Mammaxflera skrev 2016-06-21 08:48:15 följande:

Då tar jag mig ett skutt in i denna härliga tråd som är lite "liv" i, jag är 25år och har BF (troligen) i slutet av februari med min sambo som är 32, har även en dotter på 6år som jag varit själv med sedan hon var liten.
    Ska bli roligt att följas åt, min sambo ska ju bli pappa för första gången och han är helt upp i varv. Har ännu inte ringt mvc men ska ringa dit idag, känner mig sådär nervös även fast jag har barn sedan innan men de var ju några år sedan nu jag genom gick allt detta. "Hej, jag är gravid".

Jag vill gärna gå med i någon grupp på fb som är ordentligt hemlig som jag sett att många skrivit om, hur gör jag då?

Skriv ett meddelande till mig med ditt namn så lägger jag till dig. den är helt hemlig. går inte att söka på.

• Cykeltratt

Välkommen och grattis! :D

Lorvan79 skrev 2016-06-21 08:11:45 följande:

Hej på er!

Blev precis medlem här.

Är 37 år och väntar mitt och sambons första barn efter 9 månaders försök.

BF i första veckan i februari.

Är gärna med i fb-gruppen :)

• emm84
    Mammaxflera skrev 2016-06-21 08:48:15 följande:

Då tar jag mig ett skutt in i denna härliga tråd som är lite "liv" i, jag är 25år och har BF (troligen) i slutet av februari med min sambo som är 32, har även en dotter på 6år som jag varit själv med sedan hon var liten.
    Ska bli roligt att följas åt, min sambo ska ju bli pappa för första gången och han är helt upp i varv. Har ännu inte ringt mvc men ska ringa dit idag, känner mig sådär nervös även fast jag har barn sedan innan men de var ju några år sedan nu jag genom gick allt detta. "Hej, jag är gravid".

Jag vill gärna gå med i någon grupp på fb som är ordentligt hemlig som jag sett att många skrivit om, hur gör jag då?

Grattis :)
  • Lilla.p

Halloj. Nu är det min tur att få hoppa in i denna tråd oxå.

BF troligen 19 feb. Gravid med barn nummer 3

De tidigare graviditeterna var med väldans mycke illamående, till ca v 20. Så håller tummarna att de inte blir riktigt lika mycke illamående. Än så länge är det lugnt.

• Ettanvändarnamningenannanhar

Allt såg så bra ut på ultraljudet idag och jag är så kär i mitt lilla frö! Men det var nervöst innan. Sa till läkaren att jag mår oförskämt bra så det inte skulle förvåna mig om den var död, och då sa hon "då tittar vi direkt!" Och så fick jag skutta upp i stolen ;) Läkaren, en läkarstudent och blivande pappan stirrade tyst på skärmen och det kändes som flera minuter tills hon sa att allt såg bra ut! <3 Hjärtat pickade på fint, storleken stämmer med uträkningarna (så när som på en dag, men det kan ju röra sig om timmar, haha) och det satt bra i livmodern (vad det nu innebär). Jag är sååå lycklig och kan äntligen börja slappna av lite!

Så ja, man kan vara gravid och må oförskämt bra utan några "stora symtom" ;)

• Lilla.p
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 11:57:23 följande:

Allt såg så bra ut på ultraljudet idag och jag är så kär i mitt lilla frö! Men det var nervöst innan. Sa till läkaren att jag mår oförskämt bra så det inte skulle förvåna mig om den var död, och då sa hon "då tittar vi direkt!" Och så fick jag skutta upp i stolen ;) Läkaren, en läkarstudent och blivande pappan stirrade tyst på skärmen och det kändes som flera minuter tills hon sa att allt såg bra ut! <3 Hjärtat pickade på fint, storleken stämmer med uträkningarna (så när som på en dag, men det kan ju röra sig om timmar, haha) och det satt bra i livmodern (vad det nu innebär). Jag är sååå lycklig och kan äntligen börja slappna av lite!

Gud va skönt. Underbart att få se på en skärm att hjärtat pickar på

Grattis
  • jvd89
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-21 11:57:23 följande:

Grattis. Själv gjorde jag vul idag för att fastställa vilken vecka jag är i då mensen vart knas. Trodde jag skulle va allt från v 5-7 typ. Och enligt vul är jag i vecka 5. Inget hjärta syntes då de är tidigt men man såg hinnsäcken och en väldigt liten räka på 2 mm. Men skönt att veta ungefär vart man är. Nu är de lång väntan till Kub som förmodligen kommer bli 2 veckan i augusti:) vilket känns som en evighet.
  • MaybeBaby2014
    Januari2016 skrev 2016-06-21 08:47:39 följande:

Igår kväll när jag sku gå o lägga mig kom det lite blod när jag varit på toan, o idag med.. Inte några stora mängder men så att det blir rosa på pappret.. Har knappt sovit inatt av oro o går o bara väntar att det ska börja störtblöda :( har aldrig haft missfall tidigare o tänker bara negativt nu, att varför sku jag ha sån tur att få tre barn utan något missfall..

Har inte sagt något om graviditeten till nån så får jag missfall nu så känns det ju som man inte har nån att prata med det om...

nån som vet vad man ska göra om det blir missfall, är i vecka 6-7. Sköter kroppen det själv eller behöver man kontakta sjukvården?

Det låter exakt så som jag fick flera gånger under min första graviditet. Den resulterade i ett fullt friskt barn så det måste absolut inte vara missfall på g. Så länge det inte blir rikligare och du får smärtor så tror jag inte du behöver oroa dig! :)
    140505
Svar på tråden BF Februari 2017