• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Applerose
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:22:05 följande:

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

Oj det låter märkligt att hon sagt så. Jag hade min 19 maj och träffade barnmorska igår. Har också 28 dgr cykel. Är nu i v. 6.
  • Cykeltratt

Ja det har jag, jag förstod verkligen ingenting :'( litar fan mer på er, sen i slutet sa hon men håller tummarna! Hon frågade bara om min sista mens, inte hur lång cykel eller nåt.. Jättemärkligt.. Ska köpa test ändå och se om det stegrar för att vara säker, men hon rörde upp massa känslor för ingenting känns det som..

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:32:30 följande:

Men då har du väll passerat BIM tom? Varför skulle du inte va gravid?

• BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:40:21 följande:

Ja det har jag, jag förstod verkligen ingenting :'( litar fan mer på er, sen i slutet sa hon men håller tummarna! Hon frågade bara om min sista mens, inte hur lång cykel eller nåt.. Jättemärkligt.. Ska köpa test ändå och se om det stegrar för att vara säker, men hon rörde upp massa känslor för ingenting känns det som..

Lyssna inte på henne! De va en konstig barnmorska. Jag har en menscykel på ca 27 dagar och Gjorde ett positivt graviditetstest 2 dagar innan BIM alltså dag 25. Kan du få en annan barnmorska?

Sist jag va gravid trodde inte heller BM jag var gravid. Fråga mig inte varför för jag hade passerar BIM. Hon gjorde ett grav-test väntade 10 SEK och sa "de va negativt" ifrågasatte varför hon inte vänta längre så kolla hon efter en stund "de va kanske positivt då". Hon körde också över mig med att fostret säkert va dött för jag tagit dagen efter piller eller fått fosterskador för jag tog SSRI. Jag blev totalt förstörd. Gick aldrig tillbaka till den BM utan fick en annan på EB annan mottagning som var helt underbar. Idag är mina tvillingar 4 år och varken döda eller skadade.
    My life, My choice!
  • Cykeltratt

Men gud :o vad hemskt! ja jag vill inte ha henne iaf.. Gjorde ett test nu och ser en jättefin stegring så litar på det! En BM ska ju hjälpa och inte stjälpa.. Men vad fint att höra att du och dina tvillingar mår bra! Det ger mig hopp :) tack så hemskt mycket!!

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:47:24 följande:

Lyssna inte på henne! De va en konstig barnmorska. Jag har en menscykel på ca 27 dagar och Gjorde ett positivt graviditetstest 2 dagar innan BIM alltså dag 25. Kan du få en annan barnmorska?

Sist jag va gravid trodde inte heller BM jag var gravid. Fråga mig inte varför för jag hade passerar BIM. Hon gjorde ett grav-test väntade 10 SEK och sa "de va negativt" ifrågasatte varför hon inte vänta längre så kolla hon efter en stund "de va kanske positivt då". Hon körde också över mig med att fostret säkert va dött för jag tagit dagen efter piller eller fått fosterskador för jag tog SSRI. Jag blev totalt förstörd. Gick aldrig tillbaka till den BM utan fick en annan på EB annan mottagning som var helt underbar. Idag är mina tvillingar 4 år och varken döda eller skadade.

• BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 13:13:35 följande:

Men gud :o vad hemskt! ja jag vill inte ha henne iaf.. Gjorde ett test nu och ser en jättefin stegring så litar på det! En BM ska ju hjälpa och inte stjälpa.. Men vad fint att höra att du och dina tvillingar mår bra! Det ger mig hopp :) tack så hemskt mycket!!

Ja vissa BM har fel yrken. Bra du ser en stegring! Tror absolut du är gravid och ska absolut inte lyssna på henne! Tur man kan välja någon annan när man inte trivs med någon. Ska träffa min nya på tisdag! Hopas verkligen att det är någon bra :) min tidigare BM har tyvärr slutat.
    My life, My choice!
  • stor grön drake
    hurtänktedunu skrev 2016-06-22 17:44:26 följande:

Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

Åååå vad mysigt <3

Är helt slut nu. Skulle kunna gå och lägga mig. Men har massor som måste göras innan vi åker till midsommarfirandet i skärgården imorgon. Och det är verkligen måste, inte borde. Borden har jag gett upp för länge sen.
  • EnBoll

[quote=76732946][quote-nick]hurtänktedunu skrev 2016-06-22 17:44:26 följande:[/quote-nick]Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

Men oj vad mysigt :)

• Gamlamamman

Blev ett vul idag. 6+4 och där syntes en liten en med ett fint tickande hjärta. Så skönt

WOW! Mysigt! 
  • Lilla.p

Gud va mysigt att få se det tickande hjärtat. Hihi
Svar på tråden BF Februari 2017