• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu
    Saz82 skrev 2016-06-22 10:01:56 följande:

När får man göra VUL? Samtidigt som inskrivningen?

Jag ska på inskrivning nästa fredag. Vill ju så gärna se att det finns något där för det är fortfarande så väldigt overkligt för mig. Kan ju inte vänta till RUL, för det sker väl först i vecka 18-20?

Sällan dom gör vul i samband med inskrivning. Då ska det vara speciella omständigheter. Jag bokade själv privat. Annars får vi vänta till rul i v18-20.
  • Valleyflower
    Saz82 skrev 2016-06-22 10:00:39 följande:

Det betyder att du har gått 6 fulla veckor och är inne på din 7:de vecka. Alltså 6 fulla veckor plus 5 dagar. När denna veckan är slut har du gått hela din sjunde vecka och kommer gå in på vecka 8 (7+0) (sju fulla veckor)

Tack, säger man att jag är i vecka 7 nu alltså?
  • Saz82
    Valleyflower skrev 2016-06-22 10:50:33 följande:
    Tack, säger man att jag är i vecka 7 nu alltså?
    ja, jag har gjort det.. Jag är i vecka 8 (7+1) idag
  • Saz82
    hurtänktedunu skrev 2016-06-22 10:39:45 följande:
    Sällan dom gör vul i samband med inskrivning. Då ska det vara speciella omständigheter. Jag bokade själv privat. Annars får vi vänta till rul i v18-20.

ok.. skit då! Hade så gärna velat se att det är på riktigt.

Svårt med tider nu i sommar också. Fick ju tid först om två veckor för inskrivning när jag ringde förra veckan. Semestertider....

• Saz82

Skit också... känner att jag åkt på influensan nu. Började frossa och skaka i hela kroppen trots två stickade tröjor och halsduk. Sitter på ett kontor som visar 20 grader. Inte helt bra.

Sambon har förkylning hemma så inte helt otippat kanske. Är det farligt för barnet att vara sjuk? Ska man tänka på nåt extra?

# första gångs föderska som inte har koll alls #

• BeautifulMoments
    Saz82 skrev 2016-06-22 11:33:20 följande:

ok.. skit då! Hade så gärna velat se att det är på riktigt.

Svårt med tider nu i sommar också. Fick ju tid först om två veckor för inskrivning när jag ringde förra veckan. Semestertider....

Man brukar inte skrivas in tidigare än så. Här har dem hälsosamtal i v 8-9 och inskrivning v 12-13.
    My life, My choice!
  • Cykeltratt

Orolig!

Pratade med BM idag och hon sa att det borde vara för tidigt för mig att vara gravid? Att jag ist kanske hade ett missfall förra månaden som fortfarande visar positivt.. :( förstår ingenting! Har testat 3 ggr och det är lika starka sträck.. Vad kan jag göra för att veta? :(

• BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:04:07 följande:

Orolig!

Pratade med BM idag och hon sa att det borde vara för tidigt för mig att vara gravid? Att jag ist kanske hade ett missfall förra månaden som fortfarande visar positivt.. :( förstår ingenting! Har testat 3 ggr och det är lika starka sträck.. Vad kan jag göra för att veta? :(

När hade du sista mens och hur lång menscykel?
    My life, My choice!
  • Cykeltratt

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

BeautifulMoments skrev 2016-06-22 12:17:50 följande:

När hade du sista mens och hur lång menscykel?

• BeautifulMoments
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:22:05 följande:

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

Men då har du väll passerat BIM tom? Varför skulle du inte va gravid?
    My life, My choice!
Svar på tråden BF Februari 2017