• korvenamanda

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Plussade idag!!!!

Fyller 20 i höst, bor med min sambo sedan 3 år tillbaka och plussade idag! Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7, kom igen nu alla unga gravida BF jan/feb 17. Skriv, berätta era symptom och låt oss stötta varandra! ????

• Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????
  • evelinalar

Ja, men jag känner också att vi ställt till det lite, även om jag längtat och vi vill behålla. Lite typ "men Gud vad har vi gjort". Det är inte din enda chans! Du är ung och frisk (antar jag!). Vet iallafall två som gjort abort en gång och blivit gravida igen. tycker att ni borde gå och prata med någon! Ring till en barnmorska på din VC så får du en tid!

Otit skrev 2016-06-12 10:12:37 följande:

Var 16 PR då. Så gjorde abort. Hoppas mina symptom kommer och att de bruna flytningarna slutar snart. Otroligt frustrerande

Eliiin skrev 2016-06-12 10:38:37 följande:

Känner lika, går inte att ta in att man är gravid. Bara att säga ordet "gravid" känns så främmande. Han är väl lika splittrad som mig, vet varken ut eller in. Han säger dock att det i slutändan är mitt val då det är min kropp, han har sagt att han själv skulle aldrig fixa abort om de vore han som var i min sits, så det känns skönt iallafall.. Hur ska mans ens kunna besämma något sånt här.. Tvivlar dock på att jag kommer kunna svälja dom där tabletterna vid en abort.. Jisses så vi ställt till det nu, haha.. Å andra sidan är barn en gåva och inte något självklart. Tänk om detta är vår enda chans?

• evelinalar
    Otit skrev 2016-06-12 10:12:37 följande:
    Var 16 PR då. Så gjorde abort. Hoppas mina symptom kommer och att de bruna flytningarna slutar snart. Otroligt frustrerande
    Vi håller tummarna!! :)
  • Otit
    mammatill10a skrev 2016-06-12 20:44:58 följande:

Vet ej om jag är så ung längre, men 27 år och väntar tredje barnet 10/2 ????

Kul! Vi har samma bf! Hur mår du?
  • mammatill10a

Vad roligt. Mår ganska bra än så länge, lite illamående från och till och en trötthet som ej går beskriva, och svullen mage till tusen, annars inget. Själv då? ????

• Otit
    mammatill10a skrev 2016-06-13 05:34:33 följande:

Vad roligt. Mår ganska bra än så länge, lite illamående från och till och en trötthet som ej går beskriva, och svullen mage till tusen, annars inget. Själv då? ????

Jag har bara lite mensvärk och ömma bröst än så länge :)
  • Ange91

Är 25 år o väntar första barnet :) Är i vecka 6 (5+5) Ömma bröst, fler toabesök samt lite molande värk och stickningar som kommer och går. Mår annars som vanligt. Håller tummar och tår för att lilla pyret vill stanna i magen :)

Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????