• korvenamanda

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Plussade idag!!!!

Fyller 20 i höst, bor med min sambo sedan 3 år tillbaka och plussade idag! Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7, kom igen nu alla unga gravida BF jan/feb 17. Skriv, berätta era symptom och låt oss stötta varandra! ????

• Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????
  • Anonym (Mamma)
    mammatill10a skrev 2016-06-14 17:27:18 följande:

Hur gör jag för att gå med i fb gruppen?

Skrev i fel grupp ????????
  • Saaaraa

Hej 

Hänger gärna på denna tråd. Är 23år och är gravid i v.5. Vi har försökt länge och hade precis påbörjat våran fertilitetsutredning. "Plötsligt händer det", tydligen :) 

Jag har haft inga eller diffusa symtom, lite frustrerande för vill gärna känna att jag är gravid men försöker slappna av och tänka positivt för jag kan inte påverka om det slutar i missfall.   

• fjanten

Hallå!

Har en son på fem och en halv månad, och är gravid i vecka 6+4 med nummer två. Vi har valt att skaffa en till redan nu av medicinska anledningar. Fick missfall just innan jag blev gravid med pyret som är i magen nu, så håller alla tummar och tår att det går vägen...

Jag är 21 år och sambon 22

• korvenamanda

Oj vad kul med så många svar! Välkomna alla och hoppas vi kan följas åt, stötta och hjälpa varandra här!

Jag är nu i vecka 10, inskrivning den 28 juni. Spännande!! Känner mig inte ett dugg gravid dock förutom yrsel och "mensvärk" från och till..

Har funderingar på att göra ett tidigt UL vara för att få en bekräftbing för mig själv. Någon som tänkt lika?

• fjanten

Jag är i 7+3 och har bokat vul den 30:e juni. Vill se så allt ser bra ut... Här har vi ingen rätt till kub, och jag står inte ut med tanken på att få ett MA och gå ända till rul...

• Otit
    korvenamanda skrev 2016-06-20 22:57:46 följande:

Oj vad kul med så många svar! Välkomna alla och hoppas vi kan följas åt, stötta och hjälpa varandra här!

Jag är nu i vecka 10, inskrivning den 28 juni. Spännande!! Känner mig inte ett dugg gravid dock förutom yrsel och "mensvärk" från och till..

Har funderingar på att göra ett tidigt UL vara för att få en bekräftbing för mig själv. Någon som tänkt lika?

Vi hade bokat ett vul privat på tisdag. Men bestämde oss för att avboka det. Vi aka göra kub om fem-sex veckor och känner att vi nog kommer bli mer stressade och oroliga över ytterligare ett ultraljud. Det finns ju liksom inga garantier för om ett hjärta slår i vecka 7, 8 så kommer allt att gå bra. Man kan ju fortfarande få missfall. Så vi bestämde att så länge allt rullar på som nu så är allt bra tills motsatsen är bevisad. Men förstår att man vill göra ett tidigt ultraljud för att veta. Men vi är så oroliga av oss och tror inte att det kommer hjälpa oss att må bättre :)
  • Saaaraa

Lycka till med era ultraljud. Spännande och få se lilla fröet :) Jag går in i vecka 7 nu. Var hos barnmorskan igår och satt stolt och sa att jag mår så bra och har inte haft något illamående. I morse kom jag halvvägs till jobbet innan jag fick stanna bilen och kräkas..

Jag har bestämt mig för att göra KUB, i mitt län blir alla erbjudna detta. Man blir även erbjuden samtal inför KUB men vi tackade nej till detta, vi har redan valt ställningstagande. Hur gör ni? :) 

• fjanten
    Saaaraa skrev 2016-06-23 16:16:23 följande:

Lycka till med era ultraljud. Spännande och få se lilla fröet :) Jag går in i vecka 7 nu. Var hos barnmorskan igår och satt stolt och sa att jag mår så bra och har inte haft något illamående. I morse kom jag halvvägs till jobbet innan jag fick stanna bilen och kräkas..

Jag har bestämt mig för att göra KUB, i mitt län blir alla erbjudna detta. Man blir även erbjuden samtal inför KUB men vi tackade nej till detta, vi har redan valt ställningstagande. Hur gör ni? :) 

Här får man inte den möjligheten tyvärr.. Jag hade gärna gjort kub!
  • trixy

Hej!

Har bim imorgon och om det är en graviditet så är bf beräknat i början på mars 2017. Men! Fuskade och testade idag och tyckte mig se ett svagt streck. Ska testa om imorgonbitti igen.

Andra barnet i sådana fall och jag är 24 år :)

Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????