• korvenamanda

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Plussade idag!!!!

Fyller 20 i höst, bor med min sambo sedan 3 år tillbaka och plussade idag! Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7, kom igen nu alla unga gravida BF jan/feb 17. Skriv, berätta era symptom och låt oss stötta varandra! ????

• Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????
  • trixy
    Rädd och orolig skrev 2016-06-25 03:33:53 följande:

Hejhej, jag är 18 och är i vecka 17 nu. Fick missfall i februari men blev gravid kort därpå senare!

Gjorde en tråd om hur man gör när man åker flygplan/färja?? Stödstrumpor pga trycket? Man får väl flyga när man är så tidigt gången antar jag.

Förra grav flög jag i vecka 13-14 och tog på ett par stödstrumpor :)
  • trixy
    Rädd och orolig skrev 2016-06-26 16:15:09 följande:

Super!! Vart hittar man det?

Köpte mina på Apoteket, bör finnas där :) Under flyg/resa kanske. Var 3 år sen för mig haha
  • Saaaraa
    trixy skrev 2016-06-25 09:45:15 följande:
    Ah, okey.. Får höra med BM om hon kan skriva remiss. Privat var väl sådär sinnes dyrt?

Det beror nog också på vart i landet, men mellan 1000 - 2500kr. :)

• Saaaraa

Hur mår ni alla nu i eran graviditet? Här har tröttheten verkligen slagit på stort, speciellt på morgonen och kvällen. Jag mår inte direkt illa men magen känns i obalans på morgonen. Som jag sa till min sambo i morse, det känns som magen är ut och in. :)

Har även haft en del hugg/obehag från livmodern idag. Det liksom drar och känns lite obehagligt i någon minut och sen försvinner det. 

Har annars väldigt vältvättade händer för jag tycker dom luktar konstigt hela tiden, haha :) 

• trixy
    Saaaraa skrev 2016-06-26 18:33:37 följande:

Det beror nog också på vart i landet, men mellan 1000 - 2500kr. :)

Såg att Stockholms ändå ska erbjuda till alla, hoppas på det! :)
  • trixy
    Saaaraa skrev 2016-06-26 18:40:49 följande:

Hur mår ni alla nu i eran graviditet? Här har tröttheten verkligen slagit på stort, speciellt på morgonen och kvällen. Jag mår inte direkt illa men magen känns i obalans på morgonen. Som jag sa till min sambo i morse, det känns som magen är ut och in. :)

Har även haft en del hugg/obehag från livmodern idag. Det liksom drar och känns lite obehagligt i någon minut och sen försvinner det. 

Har annars väldigt vältvättade händer för jag tycker dom luktar konstigt hela tiden, haha :) 

Här är det smått konstant illamående, värst efter måltid. Molar och händer saker i livmoderstrakten. Och känner mig såå trött och seg.
  • anonym1991

Hej, vet inte om jag räknas in som ung eller inte, det där med åldrar är ibland lite krångligt tycker jag. Men är 25 år från Örebro och plussade för några dagar sen. Känner mig så förvirrad, sjlvklart är jag överlycklig, men varför känner man sig så hopplös!? :( den där känslan av panik och frustration. Hoppas att det går över snart! :)

• anonym1991
    Saaaraa skrev 2016-06-26 18:40:49 följande:

Har mått illa och varit otroligt trött sen några dagar innan jag plussade, magen är ur balans och har konstant molande värk i livmodertrakten, är det normalt att känna konstans smärta?
  • trixy
    anonym1991 skrev 2016-06-27 22:03:35 följande:
    Har mått illa och varit otroligt trött sen några dagar innan jag plussade, magen är ur balans och har konstant molande värk i livmodertrakten, är det normalt att känna konstans smärta?
    Grattis!

Vad är det för tankar du har som gör dig förvirrad?

Gör det ont ont eller är det som ett lågt mol lite hela tiden? Riktigt ont bör det ju inte göra. Men jag känner ju att det händer saker hela tiden i livmoderstrakten. Det kan hugga till lite ibland och molar vissa stunder om dagen. Ingen fara! Mycket som ska hända där :)
  • Haerd94

21 år och gravid i vecka 6. (Bf 22 feb) Så himla rädd för missfall då jag har jättesvårt att bli gravid samt att jag fick missfall senast. Vill komma över till vecka femton direkt:( hur gör man för att få göra vul?

• Otit
    Haerd94 skrev 2016-06-27 23:52:20 följande:

21 år och gravid i vecka 6. (Bf 22 feb) Så himla rädd för missfall då jag har jättesvårt att bli gravid samt att jag fick missfall senast. Vill komma över till vecka femton direkt:( hur gör man för att få göra vul?

Grattis till graviditeten!! Jag förstår dig fullt ut. Har sedan plusset varit sjukt orolig också. I vilken vecka fick du missfall senast? Man kan boka privata vul. Jag pratade med kvinnokliniken efter att jag fått bruna flytningar i vecka 6, i hopp om att bli erbjuden vul. Men det blev jag inte. Men lite beroende på vart du bor så finns det privata kliniker du kan vända dig till :)
  • Rädd och orolig

Jag har bf 1 december men hoppas att jag får "vara" här ändå!! Enda unga gravida jag hittade!

Mår superilla och är bara vecka 18, testat lergigan comp men det fungerar sådär /:

Nu är det sparkar och hicka där inne men min sambo är inte så glad över graviditeten ): vi märkte det så sent så inga tankar på abort var "tillåtna" ... Åh är så olycklig bara vet inte vad jag ska ta mig till.

• Haerd94

[quote=76746235][quote-nick]Otit skrev 2016-06-28 06:10:16 följande:[/quote-nick]Grattis till graviditeten!! Jag förstår dig fullt ut. Har sedan plusset varit sjukt orolig också. I vilken vecka fick du missfall senast? Man kan boka privata vul. Jag pratade med kvinnokliniken efter att jag fått bruna flytningar i vecka 6, i hopp om att bli erbjuden vul. Men det blev jag inte. Men lite beroende på vart du bor så finns det privata kliniker du kan vända dig till :)[/

Hej! Tack & detsamma :) måste fått missfall i vecka fyra eller fem tror jag... Hoppas ja klarar mig håller tummarna för dig. Vet du hur mkt privat vul kostar?:)

• Otit
    Haerd94 skrev 2016-06-28 19:54:05 följande:

[quote=76746235][quote-nick]Otit skrev 2016-06-28 06:10:16 följande:[/quote-nick]Grattis till graviditeten!! Jag förstår dig fullt ut. Har sedan plusset varit sjukt orolig också. I vilken vecka fick du missfall senast? Man kan boka privata vul. Jag pratade med kvinnokliniken efter att jag fått bruna flytningar i vecka 6, i hopp om att bli erbjuden vul. Men det blev jag inte. Men lite beroende på vart du bor så finns det privata kliniker du kan vända dig till :)[/

Hej! Tack & detsamma :) måste fått missfall i vecka fyra eller fem tror jag... Hoppas ja klarar mig håller tummarna för dig. Vet du hur mkt privat vul kostar?:)

Usch vad tråkigt med missfall. Man är ju orolig konstant att det bara ska ta slut. Jag bor i Örebro och hittade för 900. Tror att det ligger någonstans runt tusenlappen :)
  • fjanten
    Rädd och orolig skrev 2016-06-28 16:42:38 följande:

Jag har bf 1 december men hoppas att jag får "vara" här ändå!! Enda unga gravida jag hittade!

Mår superilla och är bara vecka 18, testat lergigan comp men det fungerar sådär /:

Nu är det sparkar och hicka där inne men min sambo är inte så glad över graviditeten ): vi märkte det så sent så inga tankar på abort var "tillåtna" ... Åh är så olycklig bara vet inte vad jag ska ta mig till.

Så det andra barnet överlevde alltså? Grattis!!

Hur kommer det sig att din partner (och du..?) inte är så sugen på barn nu?
Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????