• korvenamanda

Unga gravida! BF jan/feb 2017????

Plussade idag!!!!

Fyller 20 i höst, bor med min sambo sedan 3 år tillbaka och plussade idag! Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7, kom igen nu alla unga gravida BF jan/feb 17. Skriv, berätta era symptom och låt oss stötta varandra! ????

• Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????
  • fjanten
    trixy skrev 2016-06-23 19:34:00 följande:

Hej!

Har bim imorgon och om det är en graviditet så är bf beräknat i början på mars 2017. Men! Fuskade och testade idag och tyckte mig se ett svagt streck. Ska testa om imorgonbitti igen.

Andra barnet i sådana fall och jag är 24 år :)

Kul med en till som också väntar syskon Hur gammal är äldsta?
  • fjanten
    trixy skrev 2016-06-23 19:51:59 följande:

Har en 2,5 åring. Och du? :)

Snart sex månader... Lite annorlunda nu med denna extrema trötthet och illamående när lillgrabben vill ha all min uppmärksamhet. Men det går bra. Jag sover lika ofta som honom Sambon har semester nu också, så det känns skönt!
  • trixy

Det låter ju helt perfekt!

fjanten skrev 2016-06-23 20:45:13 följande:

Snart sex månader... Lite annorlunda nu med denna extrema trötthet och illamående när lillgrabben vill ha all min uppmärksamhet. Men det går bra. Jag sover lika ofta som honom Sambon har semester nu också, så det känns skönt!

• trixy
    Saaaraa skrev 2016-06-23 16:16:23 följande:

Lycka till med era ultraljud. Spännande och få se lilla fröet :) Jag går in i vecka 7 nu. Var hos barnmorskan igår och satt stolt och sa att jag mår så bra och har inte haft något illamående. I morse kom jag halvvägs till jobbet innan jag fick stanna bilen och kräkas..

Jag har bestämt mig för att göra KUB, i mitt län blir alla erbjudna detta. Man blir även erbjuden samtal inför KUB men vi tackade nej till detta, vi har redan valt ställningstagande. Hur gör ni? :) 

I vilket län bor du? Vi vill göra KUB men har inga ärftliga faktorer.
  • Rädd och orolig

Hejhej, jag är 18 och är i vecka 17 nu. Fick missfall i februari men blev gravid kort därpå senare!

Gjorde en tråd om hur man gör när man åker flygplan/färja?? Stödstrumpor pga trycket? Man får väl flyga när man är så tidigt gången antar jag.

• Rädd och orolig

Och, någon annan som fått lergigan comp? Hur har det gått för er?

Jag har hyperemesis dvs extremt illamående och kräkningar pga att jag bar på tvillingar först...

Den lindrar lite men har ni några bra huskurer?

• Saaaraa
    trixy skrev 2016-06-24 09:55:29 följande:
    I vilket län bor du? Vi vill göra KUB men har inga ärftliga faktorer.

Örebro län. Går ju även att göra privat om man har råd. :)

• trixy
    Saaaraa skrev 2016-06-25 09:35:21 följande:

Örebro län. Går ju även att göra privat om man har råd. :)

Ah, okey.. Får höra med BM om hon kan skriva remiss. Privat var väl sådär sinnes dyrt?
Svar på tråden Unga gravida! BF jan/feb 2017????