• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • 10oktober
    Teresiat skrev 2016-07-25 19:39:43 följande:

Oktober. Skulle nästan gissa på att du har ÄL nu. När man slutar med p-piller kan det ju ta ett tag innan cykeln blir regelbunden

Tyvärr var det mensen, den dök upp imorse. I och för sig skönt att veta att cykeln är så oregelbunden (nu vet jag ju också hur lång min cykel är, 29-30 dagar) men lite tråkigt ändå. Hoppar över till augustitråden nu.
  • ensamärstark

Mitt test häromdagenvar ett jävla tydligt spök. Fick spotting idag. Som vanligt två dagar innan mensen kommer att komma :(

• Madde87

Ingen mens ännu men tog ett test igår som var negativt. Ett sånt med veckoindikator och de sägs vara väldigt säkra så får hoppas på nästa månad!

• Dalkullan92

BIM +2 i dag :) men ingen possitivt test än. Tog i morse. Får se om mensen kommer eller om jag får ett pluss. Jobbigt att inte veta. :)

• Teresiat

Cykeldag 29 idag.. Inga symtom, hade lite känningar igår och förrgår men idag känner jag nada. Funderar köpa test och ta i morgonbitti. Känns otroligt om jag skulle vara gravid så tror nog att mensen kommer i morgon, torsdag eller fredag. Men det är spännande iaf :)

• emma0789

Hej hej :) ny här.. Behlver lite tankar från andra :) har bim på fredag nu 29/7. Lyckades pricka in dagarna runt ägglossning, dock inte själva dagen som troligtvis va 12/7 men i alla fall..

Började i början på förra veckan känna av molvärk, lite lätt både i mage och rygg och lite dragningar i ljumskarna..? Har aldrig någon mensvärk förens dagen jag får mens eller samtidigt som mensen kommer vilken även alltid kommer på utsatt tid. Kände riktiga hugg i nedre delen av magen igår och idag riktig mensvärk som kommer och går. Har verkligen haft känningar från äggstockarna.

Vet inte om jag är extra trött pga jobbet eller pga av något annat, men sjukt trött på dagarna..

Hoppas på lite tankar från er här :)

• Guffy78

Fick information angående tidiga svaga plus som flera av oss brukar få. Min kompis i USA drabbades av samma problem- fick tydlig svag plus på ÄL+5-6 och ÄL-7-8 flera månader i rad efter detta hon uppsökte läkare som sa: sperm meets the egg but THE egg didnt implant- vilket han menar som flera andra läkare i USA att när ägget blir befruktat då börjar den producera små mängder av Hcg för att signalera sin ankomst till livmoder så den hinner ställa sig om och förbereda för implantation. Den mängd av hcg är liten men kan vara detektbar av dagens känsliga tester i form av riktigt svaga streck som ändå är synliga. Intressant tycker jag . Varför våra läkare inte har samma teori? Skulle underlätta rejält med förklaring så man slapp stressa.

Svar på tråden Bim Juli 2016