• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Loppan81
    Inelg skrev 2016-09-04 20:14:38 följande:
    Skickar över en stor kram till andra sidan Vasastan :)
    Tack snälla! Den tas emot med tacksamhet. <3
  • jesssicahansen
    Loppan81 skrev 2016-09-04 20:02:00 följande:

Har han ändå lite överseende just eftersom du är gravid eller "glömmer" han bort att FU är gravid?

Usch, känner mig så ledsen idag att har bara vill strunta i allt!

Jo visst har han viss förståelse för det, men jag vill heller inte bara skylla på hormonerna..

Men jag är fruktansvärt elak också, det som är värst
  • DevilsDaughter

Inelg: NIPT är vid sidan av, inte samma som kub. KUB är bara en sannolikhet. NIPT så analyserar de nedbruden DNA (fritt DNA) från moderkakan som finns i mammans blod. 

Har känt av mina hormoner jättemkt idag, arg över allt :(

• Amalian83

Angående hormoner. Min sambo bad mig lägga in en påse med sängkläder i vårt förråd. När jag tog påsen och la det på den hyllan där jag fann plats, ovanpå en kartong, sa han "låg klädpåsen där när du tog fram den sist?". Min reaktion var att kasta ned påsen, sparka på den och storma ut ur rummet.

• Inelg
    DevilsDaughter skrev 2016-09-04 20:50:26 följande:

Inelg: NIPT är vid sidan av, inte samma som kub. KUB är bara en sannolikhet. NIPT så analyserar de nedbruden DNA (fritt DNA) från moderkakan som finns i mammans blod. 

Har känt av mina hormoner jättemkt idag, arg över allt :(

Aha. Okey. Tack för förklaringen :)
  • jesssicahansen
    Amalian83 skrev 2016-09-04 20:58:19 följande:

Angående hormoner. Min sambo bad mig lägga in en påse med sängkläder i vårt förråd. När jag tog påsen och la det på den hyllan där jag fann plats, ovanpå en kartong, sa han "låg klädpåsen där när du tog fram den sist?". Min reaktion var att kasta ned påsen, sparka på den och storma ut ur rummet.

Hahaha ibland kan det vara roligt med ;)
  • lilsis
    Amalian83 skrev 2016-09-04 20:58:19 följande:

Jag hade kastat den på honom utan hormoner. Sådana dryga kommentarer gör mig vansinnig.
  • lilsis

Lämnat nytt TSH-prov idag. Tarmarna är inte så svullna idag så jag kommer i mina gamla kläder

• DevilsDaughter
    lilsis skrev 2016-09-05 10:53:00 följande:

Lämnat nytt TSH-prov idag. Tarmarna är inte så svullna idag så jag kommer i mina gamla kläder

Det där är skumt! Jag var ju en vecka i Grekland och jag såg ut att vara i åttonde månaden!! SÅ stor var jag. Sedan jag kom hem har magen varit platt och jag kommer i mina vanliga jeans!
  • lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-09-05 12:03:31 följande:

Det där är skumt! Jag var ju en vecka i Grekland och jag såg ut att vara i åttonde månaden!! SÅ stor var jag. Sedan jag kom hem har magen varit platt och jag kommer i mina vanliga jeans!

Min är visserligen inte platt men det är ju skillnad på uppblåst ballong och punkterad ballong :p
Svar på tråden BF mars 2017