• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • ungbrunett
    Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:31:05 följande:
    Har du barn så bör soc ge dig ett besök. Läs det sista du skrev och tänk över vad fan det är du skriver. Hur fan kan du tycka som du gör om barnen?
    Socialtjänsten tar knappast an sig ärenden där bonusmamman inte vill sitta barnvakt sin semestervecka när pappan jobbar och mamman är på utlandssemester.
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:02:17 följande:

Jag hade dumpat dig Ts. Barnen går först -alltid- när dom är små!!!!

Inte för mamman uppenbarligen.

Men henne hade i och för sig ts sambo redan dumpat..
  • Anonym (Förstår)

Hur ska de veta om problematiken och ha koll på det specifika barnet exakt hela tiden menar du?

Och återigen: VARFÖR läser du inte vad vi skriver?! Vad i hela friden är det som gör att du inte vill förstå?! Eller är det problemet hos dig samma som hos åttaåringen, att du inte "kan"?

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:08:11 följande:

Om pedagogerna vet om problematiken så löser dom det .

• Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:15:26 följande:
    Socialtjänsten tar knappast an sig ärenden där bonusmamman inte vill sitta barnvakt sin semestervecka när pappan jobbar och mamman är på utlandssemester.
    Mitt inlägg handlade om att hjälpa barnet vid toabesök
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:07:09 följande:

Var har jag skrivit att mamman gör rätt o du är den dåliga bonusmamman som inte vill ha dom extra veckor ?

Du skrev att jag är oansvarig som vägrar ta barnen på mammans veckor, att jag är egoistisk och en massa annan skit! Nu handlade det om min missade resa. Vad skulle du säga om din chef plötsligt sa att du inte får någon semester i sommar?
  • Anonym (Jag)

Vad skönt att höra, jag skulle ha dumpat dig också!
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:27:51 följande:
    Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom
    Hur kan du på fullaste allvar mena att det är mer rätt att mamman tar en extra semestervecka, och dessutom berövar ts på sin, än att ts ska få sin semestervecka? hatar hon barnen pga det eller?
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:51:55 följande:
    Om inte nån av föräldrarna är hemma då ? Ska dom komma hem om barnet ska bajsa ?
    Föräldrarnas ansvar att ta hand om sitt barn. Punkt.
  • sextiotalist

Ok, nu är förvisso mamman redan dumpad. Men vad tycker du om mammans agerande?

Jag hade troligen dumpat mannen långt innan. Vem vill leva med en man utan ryggrad som låter exet styra och ställa?

Hade kanske försökt med att vara särbo. Men troligen skulle denna situation vara en sk droppen i bägaren.
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 11:32:24 följande:
    Nu var det ju inte bara på sem ts vägrade torka utan jämt sen 1 år tillbaka
    Jag har bott med min sambo och hans sexåriga unge i snart 3 år och jag har undvikit rumptorkande å det grövsta. Tror inte ens jag kommer upp i en handfull gånger. Det går alldeles utmärkt. Ej mitt problem att torka barnets rumpa. Barnet får göra det själv eller så får han göra det. Ej jag.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!