• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • sextiotalist
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:48:30 följande:

Trams!!!! Ts VÄLJER att jobba! Ingen tvingar henne! Herregud åk bort själv då för i h-vete!

Såklart hon gör det, hon skrev i början att det är mer avkopplande att vara på jobbet än vara hemma med två barn som inte kan klara sig själv mer än ett par minuter (framgick tidigt i tråden)
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:47:35 följande:
    Va bra men i ts fall har det uppenbart hänt att barnet får gå med bajs i rumpan för hon vägrar om pappan är borta . Men det tycker många är helt ok o barnet får skylla sig själv .
    Men TS har ju skrivit att barnet KAN torka sig själv i rumpan men VILL inte och där måste man se en viss skillnad.
  • Anonym (Mamman)
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:49:59 följande:

Ts ville åka med sin partner men blev fråntagen detta och fick istället en vecka ensam med barnen medan barnens föräldrar prioriterade annat.

Det är knappast ts som ska belastas för detta.

Ta förstår att han vill ha barnen så mkt som möjligt, DU fattar inte det!
  • ungbrunett
    Cadencee skrev 2016-07-03 16:55:43 följande:
    Men TS har ju skrivit att barnet KAN torka sig själv i rumpan men VILL inte och där måste man se en viss skillnad.
    Det missade jag!

Då tycker jag det är ännu mer rätt att ts vägrar! Barnet kan ju för tusan själv! Barn ska inte passiviseras eller få allt serveras. Tror dessutom barn kan vara bra på att "utnyttja" sådant.
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:56:43 följande:
    Ta förstår att han vill ha barnen så mkt som möjligt, DU fattar inte det!
    Fattar inte vad? 
  • Anonym ((&))
    Cadencee skrev 2016-07-03 16:55:43 följande:
    Då får man hjälpa o bearbeta det
  • Anonym (Mamman)
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:57:34 följande:

Fattar inte vad? 

Pappan gör inte mamman nån tjänst. Han är glad att hon reser bort så han får ha sina barn!!!!
  • Cadencee
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:59:09 följande:
    Då får man hjälpa o bearbeta det
    Men det är inte TS ansvar heller. Det får pappan och mamman (som verkar curla sitt barn om jag förstått rätt) arbeta med om TS inte vill. Hon är ingen dålig människa/"bonusmamma" för att hon inte vill göra vissa saker som faktiskt inte är hennes ansvar. Hon ska inte tvingas till något ansvar vad gäller barnen bara för att hennes sambo är pappa. Man är ingen sämre människa för det och gör absolut inte fel!
  • ungbrunett
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 17:00:23 följande:
    Pappan gör inte mamman nån tjänst. Han är glad att hon reser bort så han får ha sina barn!!!!
    Var framgår detta? hur vet du pappans känslor? han kanske ställer upp för att barnen inte ska komma i kläm men det betyder inte att han är glad att få sin semester avbokad pga henne. jag är av den fasta övertygelsen att man kan älska sin "nya" kvinna och sina barn och vilja umgås med alla, såväl tillsammans som på tu man hand. Att resa bort med sin kärlek behöver inte betyda att man hatar sina barn, men, som sagt, han har antagligen inte gjort en grej av det då han inte vill att barnen ska fara illa av att deras egen mamma prioriterar bort dem.

anser för övrigt att det är direkt olämpligt att kalla folk efterblivna på det sättet som du gör ovan.
  • ungbrunett
    Cadencee skrev 2016-07-03 17:03:42 följande:
    Men det är inte TS ansvar heller. Det får pappan och mamman (som verkar curla sitt barn om jag förstått rätt) arbeta med om TS inte vill. Hon är ingen dålig människa/"bonusmamma" för att hon inte vill göra vissa saker som faktiskt inte är hennes ansvar. Hon ska inte tvingas till något ansvar vad gäller barnen bara för att hennes sambo är pappa. Man är ingen sämre människa för det och gör absolut inte fel!
    oavsett vad ts vill/inte vill.

Att inte ha lärt sina barn det grundläggande är direkt olämpligt och absolut ingenting som ska inverka på utomståendes eventuella inblandningar i barnets liv. Det är föräldraansvar och inte förälderns-partner-ansvar. Det är således inte en fråga om att föräldrarna ska göra detta om ts inte själv vill.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!