• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Mamman)

Jag hade dumpat dig Ts. Barnen går först -alltid- när dom är små!!!!

• ungbrunett
    Anonym (fd bonusmamma) skrev 2016-07-02 20:48:52 följande:
    Att "sätta den andra föräldern på plats" är ett mycket populärt fenomen bland unga barnlösa bonusföräldrar som inte förstått att det är BARNET som står i centrum, inte föräldrarna.
    Om man bryr sig om sitt barn så gör man inga som helst försök att sätta den andra föräldern på plats. Man kämpar sig blå för att ha ett så smärtfritt förhållande som möjligt med den andra föräldern eftersom den som betalar det högsta priset för alla bråk är barnet. Den förälder som bryr sig mest om barnet är alltid den som får ta det tyngsta lasset, oavsett om det är mamman eller pappan, och SÄRSKILT i de fall när den ena föräldern sätter sig själv först kan det innebära en del tvära kast.

Därmed inte sagt att man ska acceptera dåliga scheman som inte håller, men man protesterar inte mot ett brutet schema genom att "sätta någon på plats", man försöker så smidigt som möjligt föreslå en förändring till nästa år för att det inte ska bli tokigt igen.
    "Bli tokigt"? Varför försvarar du mamman så? Mamman bröt överenskommelsen vilket direkt påverkade alla andras planerade semester. "Lite tokigt". Är mammor förskonade mot att ta ansvar för när de beter sig dåligt? Hur mycket pappan än älskar sina barn så tycker jag inte att det är ett okej beteende av mamman. I min värld gör man inte så, ÄVEN om pappan tycker det är ok att ta barnen ändå. 
  • Anonym ((&))
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 15:59:51 följande:
    Jag har försökt med allt! T.om. Köpt plasthandskar åt honom så han inte ska få skit på fingrarna. Vad mer kan jag göra? Absolut ingenting. Förutom att göra jobbet åt honom, men då lär han sig aldrig!

Men du har fortfarande inte svarat på varför mamman kan åka iväg 3 veckor, och jag blir den dåliga bonusmamman för att jag är besviken då min semester blev avbokad!?
    Var har jag skrivit att mamman gör rätt o du är den dåliga bonusmamman som inte vill ha dom extra veckor ?
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 15:40:27 följande:
    Det har jag aldrig varit med om på skolan.
    När de lämnar dagis så har personalen ingen koll på vilka som går på toa och vad de gör där, de flesta brukar låsa dörren eftersom det är pinsamt om någon öppnar när de sitter där. Man märker inte den misslyckade torkningen förrän de kommer hem och man ser bromsspåren. 
    Dessutom är det väldigt vanligt att barnen inte bajsar på skolan, personalen på dagis sa även att det gällde de äldre barnen hos dem. Det är för stressig miljö för att de ska kunna sitta i lugn och ro, så de föredrar att hålla sig tills de kommer hem.
    Om pedagogerna vet om problematiken så löser dom det .
  • ungbrunett
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-02 22:14:17 följande:
    Ja, det tycker jag också! Antar bara att han är mer rädd att bli osams med exet än att såra mig. Tyvärr!
    Standard mansbeteende. Min gör precis detsamma, och blir sedan arg på mig för att jag blir arg/irriterad/ledsen/sårad för att han hellre gör henne till lags än mig till lags. Han menar på att han gör det bästa för barnet, men att toffla efter sitt ex är knappast att göra det bästa för någon (annan än exet då).
  • ungbrunett
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:11:16 följande:

Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .
    Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .

Gud vad han älskar dem och verkligen vill va med dem.

Vem är det som sin sista semestervecka står ensam med dem för att pappan "måste" vara på jobbet? Pappan själv? nä. mamman? nä. bonusmamman? ja. Inte hennes ansvar och hon ska då ta mig tusan inte skuldbeläggas för att hon inte vill ta hand om deras barn (när de själva inte ens vill!!!!!!) på sin egen semester. Nej, jag skulle  sätta hårt mot hårt och dra iväg den veckan. Föräldrarna får lösa det där bäst det vill och är det ts som skuldbeläggs för att strula till det så kan de alla fara åt pipsvängen.

Bisarrt hur människor ser på "bonusmammor". är bonusmammor nutidens pigor och barnskötare?
  • ungbrunett
    Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:26:37 följande:

Viskar lite tyst nu, eftersom jag vet att alla med lite för mycket ego kommer hoppa på mig med högafflar och baseballträn nu... Men...

Skaffar man sig en ny sambo med barn sedan tidigare så ska du vara lika mycket mamma för barnen som den riktiga mamman är. Är själv skilsmässobarn, där varken min biologiska ELLER min "plastpappa" brydde sig om mig. Fick förödande konsekvenser långt upp i vuxen ålder, kan jag lova. Jobbar fortfarande på att bli av med mina problem relaterat till att ingen tog mig till sig.

Barn plockar snabbt upp om du inte uppskattar deras närvaro. Det gör riktigt ont. Kan du inte hantera barn så ska du inte skaffa dig en man med barn. Jag håller således inte med folk som menar att du borde kunna kräva ensamtid just här. Barn, djur osv är ansvar, kan man inte ta det, eller vill kunna leva ett fritt liv, så innebär det att man inte kan ha barn, djur eller annat. Man kan inte ställa undan barn som en liten hobby åt sidan, man är huvudansvarig.

Ska ingenting.

I detta fall verkar ts knappast vara barnens största problem..

För övrigt inte så lätt att vara den perfekta bonusmorsan i en extremt infekterad miljö..

Ts är ej huvudansvarig för deras barn.

Du har fel.
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:12:05 följande:
    Gud vad han älskar dem och verkligen vill va med dem.

Vem är det som sin sista semestervecka står ensam med dem för att pappan "måste" vara på jobbet? Pappan själv? nä. mamman? nä. bonusmamman? ja. Inte hennes ansvar och hon ska då ta mig tusan inte skuldbeläggas för att hon inte vill ta hand om deras barn (när de själva inte ens vill!!!!!!) på sin egen semester. Nej, jag skulle  sätta hårt mot hårt och dra iväg den veckan. Föräldrarna får lösa det där bäst det vill och är det ts som skuldbeläggs för att strula till det så kan de alla fara åt pipsvängen.

Bisarrt hur människor ser på "bonusmammor". är bonusmammor nutidens pigor och barnskötare?
    Då har dom rätt till fritids . O inlägget du citerade du var ang att hjälpa till att få en ren rumpa efter toabesök
  • ungbrunett
    Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:28:29 följande:
    Helt rätt, hann inte se ditt meddelande innan jag började skriva mitt egna ovan, men håller helt med dig. Skrämmande med så mycket folk som inte tycker om sina barn/bonusar. Blir sorgsen av det.
    Skrämmande med så mycket föräldrar som varken tycker om eller besvärar sig att ta hand om sina egna biologiska barn..
  • Anonym (2)
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 15:20:21 följande:

Men om du nu är mamma till tre och har tre bonusbarn så vet du väl att fritids inte torkar barnen efter toalettbesök? Av erfarenhet menar jag, med tanke på att du inte kan läsa vad flera av oss skriver till dig.

Du svarade inte heller på min fråga varför du har ett sånt hat till TS och oss som stödjer hennes åsikt, du bara rapar om samma sak om och om igen att TS minsann skadar barnet. Om du nu inte är barnens mamma vilket du säger att du inte är, så är jag väldigt nyfiken på vad ditt problem är. Varför du inte är kapabel att läsa vad folk skriver till dig ang bajstorkning på en åttaåring och anse dig "besegrad" utan måste fortsätta strida om den saken, och fortsätta hävda att en åttaåring "ska" ha hjälp.

Så du tycker det är ok att  skola och fritids låter barn gå med bajs i underbyxorna en hel dag och gör inget åt det trots att dom vet om det? 
    Låter som en riktigt dålig skola och fritids men du tycker det är en bra sak?
    Ja, du det får stå för dig. 

Right back at ya, varför har du sånt hat mot alla som inte tycker som ts och känner behov av att rapa upp samma sak gång efter gång, 
    Du kommer inte med något nytt, bara gammal skåpmat och varför är du inte kapabel att läsa vad folk skriver till dig.
    Vad är ditt problem? 
    Varför erkänner du dig inte besegrad utan måste hålla på och fortsätta strida.
    Ge dig nångång nu och inse att du har fel, klarar du inte av att ens se det själv? 
    Vad är  ditt problem? 
    Om du nu inte är ts mamma, förstås, för du går i försvar för henne som en riktig hönsmamma. 
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!