• OlivKungen

Dricker ni framför barnen?

Hej... Jag har en fråga till er föräldrar på FL.

Dricker ni framför era barn nu menar jag inte att ni. Sitter och super ihjäl er menar typ om ni t.ex Tar ett glas vin/öl till maten. eller tar en öl på fredags kvällen?

Själv så kan jag ta en öl till maten när barnen är med:

• Svar på tråden Dricker ni framför barnen?
  • amalie79

Ja. På midsommar drack jag en cider med min sexmånaders i knät. So shoot me liksom ;D

• Alexi

Av vilken anledning skulle man ens fundera över att kunna dricka ett glas vin till maten med barn? Behöver man fundera har man antagligen alkoholproblem och dricker för många glas...

• Alvina

Ja då, det gör jag ibland. Ett glas vin eller en öl är inga problem tycker jag. Nu är jag gravid, så just nu dricker jag inget.

• palmskan

Det har väl hänt, då oftast vid något särskilt tillfälle. Och då menar jag 1-2 glas vin eller motsvarande till maten.

Däremot är jag helt emot att vara alkoholpåverkad på så vis att man är klart onykter/full framför sitt barn, och jag är emot att tex dricka nubbar vid julbord eller dyl när man har barnen med sig. alltså, andra vid bordet får göra som de vill, men jag vill att mina barn minns dessa högtider som även deras och då tycker jag det hör till att några av föräldrarna som närvarar är med barnen och är beredd om något skulle hända tex.

• Anna74a

Ja det gör vi någon gång, ( dricker en öl till maten ) men aldrig så att vi blir påverkade.
    Det gjorde mina föräldrar också och jag har aldrig druckit mycket i mina dagar.

• Santin

För det första dricker vi alkohol extremt sällan men de få gånger vi gör det handlar det om ett glas vin eller en öl, ofta i kombination med mat. Detta är inget vi döljer för vårt barn.

• viseversa

Jag dricker vatten,mjölk,läsk framför barnen ja. Men alkohol!? Nej aldrig. Men å andra sidan dricker jag aldrig alkohol i övrigt heller. Mina barn vet inte ens vad full är.

• Mascaraklumpar
    Alexi skrev 2016-07-19 16:50:11 följande:

Behöver man fundera har man antagligen alkoholproblem och dricker för många glas...

Tror du? Jag tänker snarare att det är tvärt om, att de som verkligen funderar igenom hur mycket de kan dricka framför barnen eller regelbundet analyserar sitt drickande, löper mindre risk att drabbas av alkoholproblem.

OnT: ja, jag dricker upp till 2 glas vin framför mina barn.
  • Nadamuch
    Alexi skrev 2016-07-19 16:50:11 följande:

Av vilken anledning skulle man ens fundera över att kunna dricka ett glas vin till maten med barn? Behöver man fundera har man antagligen alkoholproblem och dricker för många glas...

Oh herreguh vilken slutledningsförmåga!
Svar på tråden Dricker ni framför barnen?