Brumma skrev 2016-07-22 13:38:32 följande:
Hur skulle jag kunna veta om dina barn kommer ha en högre alkoholkonsumtion än mina? Jag tror nog du är medveten om att det beror på en oerhörd mängd olika faktorer och då jag överhuvudtaget inte känner dig eller dina barn det minsta lilla är det knappast en fråga jag skulle kunna svara på..
Men, jag tror att många ungdomar har svårt att stå emot alkohol om de matats med normen att man antingen dricker sig full eller inte rör alkohol alls. När det enbart finns två ytterligheter.
Jag skulle knappast kalla mig alkoholvän med tanke på att jag dricker MAX sex glas vin per år. Förmodligen mindre. Men nej, jag ser inget problem med att ta en whiskey, en liten baileys, ett glas vin eller en öl ngn gång i veckan.
Än en gång undrar jag varför det är nödvändigt för dig att bemöta mig så nedlåtande? Även om vi har olika åsikter och utgångspunkter borde man väl kunna föra en diskussion på ett vuxet sätt?
Jag bad dig inte veta, jag frågade vad du trodde. Hur går diskussionerna gällande rökning hemma hos er? Att röka med måtta är ok?
Jag har inte sagt att det är ett problem att ta alkohol framför barnen MEN det är en dörröppnare som jag inte tänker ge mina barn då jag inte ser det som en positiv dörröppnare.