• jhk88

Planerar starta bebisverkstad april 2017

Nu har jag och min sambo bestämt oss för att starta bebisverkstad i april 2017! ???????????? Finns det andra därute som planerar att starta 2017?

• Svar på tråden Planerar starta bebisverkstad april 2017
  • Riolfe

Vi startar mars 2016. Längtar sjukt mycket och hoppas givetvis att det snabbt tar sig. Slutar med minipiller redan nu av andra orsaker så förhoppningsvis hjälper det lite att kroppen hunnit normalisera sig tills dess.

• Riolfe
    Riolfe skrev 2016-09-19 12:23:48 följande:

Vi startar mars 2016. Längtar sjukt mycket och hoppas givetvis att det snabbt tar sig. Slutar med minipiller redan nu av andra orsaker så förhoppningsvis hjälper det lite att kroppen hunnit normalisera sig tills dess.

Menar såklart 2017 ;)
  • Kråkan8

Okej, hur känner ni inför det här med bebis? Jag är pepp så klart, men samtidigt orolig för att det kan ta väldigt lång tid eller inte gå alls (plus alla risker, allt som kan gå fel, alla åsikter om barn och föräldraskap etc). För oss handlar det om första barnet (om det inte framgått, hehe????), hur är det för er? Hur gamla är ni?

• Kråkan8

[quote=76986168][quote-nick]Kråkan8 skrev 2016-09-20 11:55:53 följande:[/quote-nick]Okej, hur känner ni inför det här med bebis? Jag är pepp så klart, men samtidigt orolig för att det kan ta väldigt lång tid eller inte gå alls (plus alla risker, allt som kan gå fel, alla åsikter om barn och föräldraskap etc). För oss handlar det om första barnet (om det inte framgått, hehe????), hur är det för er? Hur gamla är ni?[/]

Eh, och det skulle vara en smiley där istället för tusen frågetecken men jaja. Ni hajar :)

• jhk88
    Kråkan8 skrev 2016-09-18 20:24:26 följande:

Hej! Får man haka på här? Jag och min kille har efter år av velande (från hans sida) äntligen kommit fram till att vi ska börja verkstad i maj 2017. Själv har jag längtat och väntat i nästan tre år, men det har liksom inte varit läge förrän nu. Min kille har fast tjänst och jag har en visstidsanställning med typ 99% chans på tillsvidare inom ett år. Vi har en ordnad ekonomi och bor i en hyresrätt. Vi har varit tillsammans i snart 7 år och planerar att gifta oss nästa sommar. Han har alltså bromsat hela barn-processen i några år, men nu är det äntligen ON! Och jag är så jäkla glad!! Men samtidigt känns det drygt att behöva vänta i åtta månader till. Hur klarar man det? I need you, friends of familjeliv! Hur hanterar ni peppen?

Hej! Vad roligt att du har hittat hit!! =) Hur man hanterar peppen, bra fråga :P Jag vet inte hur man klarar av den... För mig är det så att tankarna är väldigt mycket på annat håll just nu då vi ska göra en massiv flytt upp norr över. Så det är det jag lägger fokus på just nu samt att jag pluggar samtidigt. Då hinner jag inte tänka så mycket på att jag ska starta bebisverkstad nästa år :P 

Hur gammal är du? Jag är 28 år och har två barn som är 4 och 6 år =) 
  • jhk88
    Isafina skrev 2016-09-18 20:27:42 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här! Min sambo och jag planerar att starta bebisverkstan juli 2017 :)

Välkommen!! =) 
  • jhk88
    Kråkan8 skrev 2016-09-20 11:55:53 följande:

Okej, hur känner ni inför det här med bebis? Jag är pepp så klart, men samtidigt orolig för att det kan ta väldigt lång tid eller inte gå alls (plus alla risker, allt som kan gå fel, alla åsikter om barn och föräldraskap etc). För oss handlar det om första barnet (om det inte framgått, hehe????), hur är det för er? Hur gamla är ni?

Det är blandade känslor inför om det kommer ta lång tid... Jag har aldrig haft en bebisverkstad, mina två barn har blivit till trots preventivmedel. Så det är en helt ny värld det här med att planera. Jag är ju något orolig över att det kommer ta lång tid innan jag blir gravid men samtidigt hoppas jag på att det inte kommer ta allt för lång tid. Räknar med att det kan ta upp emot ett år iaf. Men förhoppningsvis snabbare! =) 
  • Isafina

Jag har velat ha barn sedan min sambo och jag blev tillsammans och har varit superpepp! Men när vi väl bestämde att "då börjar vi" började jag tänka mer på om det kommer ta tid eller om det inte går. Jag försöker att inte tänka så då jag tror det gör mer illa än bra, men det är klart att de där tankarna dyker upp då och då. Men jag är mest pepp :) Det blir första barnet för oss också :) Min sambo är 23 och jag blir 23 i oktober :)
  • Riolfe

Jag så himla nervös att det ska ta lång tid att bli gravid. Är 29 år och hoppas vara gravid innan jag fyller 30 vilket jag blir 4 månader efter startdatumet för bebisverkstaden. Försöker förbereda mig på att det kan ta tid men kan inte släppa förhoppningen...

Vi hade velat börja med verkstaden redan nu men det går inte... eller går och går vi vågar och vill inte changsa då vi varit till sydamerika.
  • Kråkan8
    jhk88 skrev 2016-09-20 12:29:00 följande:

Hej! Vad roligt att du har hittat hit!! =) Hur man hanterar peppen, bra fråga :P Jag vet inte hur man klarar av den... För mig är det så att tankarna är väldigt mycket på annat håll just nu då vi ska göra en massiv flytt upp norr över. Så det är det jag lägger fokus på just nu samt att jag pluggar samtidigt. Då hinner jag inte tänka så mycket på att jag ska starta bebisverkstad nästa år :P 

Hur gammal är du? Jag är 28 år och har två barn som är 4 och 6 år =) 

Jag är 27 och min sambo är 31. Välkommen norrut säger jag som bor i ett av de nordligare länen! Och bra med flytt, att ha något annat att fokusera på! Själv blev jag klar med min utbildning för lite drygt ett år sedan och har ett rätt krävande jobb som tar mycket tid och energi. Det är lurigt det där, för när jag är uppe i något krävande kan jag typ sväva bort i fantasier om bebis och hus och framtid (bilder som ofta ger mig energi, typ "målbilder"), bilder som kan skapa förväntningar (men också oro). Det är därför jag frågar om pepp och oro och sådär, för jag tycker att det kan vara en svår balansgång. Förstår ni vad jag menar? De flesta i den här tråden verkar va himla coola!
Svar på tråden Planerar starta bebisverkstad april 2017