• Anonym (Ts)
    Äldre 5 Aug 22:08
    31631 visningar
    89 svar
    89
    31631

    Oproportionerlig kropp (Bild)

    Var helt raka och ärliga nu. Nej jag söker inte efter uppmärksamhet utan jag känner mig bara så udda. Som ni ser på bilden är min underkropp betydligt större än min överkropp. Det är som att det är delar tagna från två olika människor. Har ni tips på träningar eller dieter som kan hjälpa mig. Banta har jag testat och då släpper allt fett om magen och revben samt höftbenen blir extremt utstickande vilket jag inte gillar. Vad tycker ni? Ser det skumt ut eller är det ren inbillning? Vågar inte ha bikini nu på sommaren. Mina bröst fyller knappt en B-kupa medans mina ben och rumpa knappt går i byxor i storlek M. Väldigt ytligt jag vet. Men detta är något som tynger ner mig och fått mig att skämmas över min kropp. Någon mer som har samma "problem"? :(

  • Svar på tråden Oproportionerlig kropp (Bild)
  • Äldre 6 Aug 23:44
    #31

    Du ser inte opropoportionelig ut för 5 öre. Om jag nu ska vara tyckare om din kropp så tycker jag att den är väldigt vacker och du har fantastiskt vackra höfter,ben, nacke, bröst och mage. sen är det viktigaste såklart att du r nöjd och det kan inte våra uppmuntrande ord hjälpa dig med, det är svårare än så. det måste komma från en själv. Och att bli nöjd med sin kropp är ingenting som självmant kommer med åren. Man får acceptera hur man ser ut och vara nöjd att man har en fungerande kropp. Eller i alla fall försöka.Allt är inte bara utseende :) 
    Hoppas du kommer till den insikten.

  • Mze
    Äldre 7 Aug 01:02
    #32

    Superjättefin.

    Ändra inte på något, du är vacker.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 7 Aug 01:24
    #33

    Inte oproportionerlig men du ser ut att ha ryggproblem, framförallt i den stående bilden (men lite i viss mån även på den första) om det inte är så att du försöker få till någon konstig pose och gör det med flit av någon anledning. 
    Sök hjälp för det innan du börjar få ont. Sådant är det konstruktivt att oroa sig för gällande kroppen, inte om den skulle vara något oproportionerlig så tillvida att du får lite problem med att ha kanske en storlek på underkroppen och en på överkroppen i kläder. Men se till att kolla upp ryggen, den ser dels sned ut och dels som du har en tokig hållning som kan ge belastningsskador. Båda kan leda till jobbiga smärtor när du blir äldre om du inte stärker upp rätt. 

  • Anonym (Jojis­)
    Äldre 7 Aug 01:28
    #34

    Inte för att det spelar någon roll egentligen men vill ändå säga att din kropp är fin :)

    Du har en timglasfigur (kvinnliga former med smal midja) vilket av många anses vara estetiskt tilltagande på en kvinna. På det biologiska planet signalerar timglasfigur fertilitet och attraherar män.

    Din överkropp är lite tunnare än din överkropp. En päronformad kropp. Jag har exakt samma kroppsform som du och har många gånger känt frustration över det. Dock kan man ju inte göra så mycket åt den kroppskonstitutionen som man fått.

    Överlag tycker jag att du ska försöka sluta noja. Du är normalviktig och har riktigt fina kvinnliga former :)

  • Anonym (M)
    Äldre 7 Aug 02:00
    #35

    Lilla vännen, och det skriver jag med ömhet eftersom jag också var en osäker ung tjej en gång i tid. En dag kommer du att se tillbaka på de här bilderna och undra vad du oroade dig för.
    Du är verkligen jättefin och jag önskar att du bara kunde njuta av det och leva livet i stället för att vara så hård mot dig själv och detaljgranska din kropp. 
    Jag lovar att ingen har tänkt på det du ser, de ser i stället en smal söt ung tjej. Tyck om dig själv som du är, jobba på det i alla fall. Det är så underbart när man inte längre bryr sig utan fokuserar på att må bra och njuta av livet. {#emotions_dlg.flower} 

  • Anonym (mor)
    Äldre 7 Aug 05:33
    #36
    Anonym (Ts) skrev 2016-08-05 22:08:58 följande:

    Var helt raka och ärliga nu. Nej jag söker inte efter uppmärksamhet utan jag känner mig bara så udda. Som ni ser på bilden är min underkropp betydligt större än min överkropp. Det är som att det är delar tagna från två olika människor. Har ni tips på träningar eller dieter som kan hjälpa mig. Banta har jag testat och då släpper allt fett om magen och revben samt höftbenen blir extremt utstickande vilket jag inte gillar. Vad tycker ni? Ser det skumt ut eller är det ren inbillning? Vågar inte ha bikini nu på sommaren. Mina bröst fyller knappt en B-kupa medans mina ben och rumpa knappt går i byxor i storlek M. Väldigt ytligt jag vet. Men detta är något som tynger ner mig och fått mig att skämmas över min kropp. Någon mer som har samma "problem"? :(


    Hade varit betydligt lättare att bedöma på en bild där du står upp. VARENDA individ får bredare lår och rumpa när hen sitter ner. En naturlag.
  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 7 Aug 06:18
    #37

    Ja, du har päronkropp. Fettsugning kan fungera eller att gå vidare i livet och glädjas åt det man har.

  • Äldre 7 Aug 08:04
    #38

    Jag håller med de flesta i tråden: Du har en jättefin kropp och behöver inte ändra på något.

  • Anonym (mor)
    Äldre 7 Aug 08:18
    #39
    Anonym (Normal man) skrev 2016-08-06 21:16:55 följande:
    Problemet är väl att de flesta fotomodeller inte ser ut så där. Modeindustrin har skapat ett kvinnoideal där kroppen ska se ut som en ung pojke (dvs inga höfter). TS jämför sig med fotomodellerna och tycker att hennes kropp är oproportionerlig fast den egentligen bara är mer kvinnlig. Det är verkligen tråkigt om TS är missnöjd med sin kropp, för den ligger väldigt nära idealet för många män.
    Ursäkta att jag lägger mig i här men inom modeindustrin så används modeller som är extremt långa och dito smala. Det beror på att kläder ser fantastiska ut på sådana kvinnor. Varför? Ja fa..n vet men så är det. Ingen blir frestad att köpa en byxdress (T ex) som visas upp av en kort, tjock modell som inte kan knäppa kavajen eller knäppt den och fettet sipprar ut mellan knapparna. 1750:- för hela kreationen? Nej tack.
  • Äldre 7 Aug 08:33
    #40
    Anonym (mor) skrev 2016-08-07 08:18:54 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i här men inom modeindustrin så används modeller som är extremt långa och dito smala. Det beror på att kläder ser fantastiska ut på sådana kvinnor. Varför? Ja fa..n vet men så är det. Ingen blir frestad att köpa en byxdress (T ex) som visas upp av en kort, tjock modell som inte kan knäppa kavajen eller knäppt den och fettet sipprar ut mellan knapparna. 1750:- för hela kreationen? Nej tack.
    Men det går väl att göra kläderna i större storlek?
Svar på tråden Oproportionerlig kropp (Bild)