Marrelita85 skrev 2016-12-09 11:54:52 följande:
Härligt, hoppas att detta gör susen! =)
Jag var idag på äggledarspolning. Gjorde faktiskt otroligt ont när han gick genom livmodertappen. Min doktor tyckte det var konstigt och liksom sa " det brukar inte göra ont att gå igenom tappen, utan det brukar bli som mensvärk sedan under själva spolningen". Lite som att jag inte fick reagera som jag gjorde. Men nu gjorde det ont och tänk om det är så att passagen genom tappen är trång pga ärrvävnad m.m efter konisering och miljoner biopsiprover senare. Resterande var som kraftigare mensvärk, kan inte minnas att jag upplevde att det gjorde så hjär ont sist?!
Iallafall så hade jag ca. 7äggblåsor på vardera äggstock vilket då var normal enligt doktorn och det gick lätt att spola och livmodern hade inga polyper och livmoderslemhinnan var tunn och fin som den skulle vara efter mens. Inga polyper eller annat konstigt. Så ja, grattis till oss, nu har vi en diagnos....oförklarligt barnlösa! Upplyftande, blir vi gravida ska vi höra av oss, blir vi inte gravida ska vi höra av oss när de öppnar efter sommaruppehållet eller tidigast innan de stänger för sommaren. Ja ni kan ju gissa när jag kommer ringa.
Frågade åter igenom om mina mellanblödningar, men det viftas snabbt bort med att nästan bli avbruten att det är inget som sak påverka och att han skyller på att det är min livmodertapp som är lättblödande.
Tog även upp detta med kort lutefas jag har ju ca. 10-12 dagar och 14 är ju normalt. Men enligt honom så gick det inte säga att alla skulle ha 14 för att vara normala utan det kan vara normalt att ha kortare med och det ska då rakt inte påverka mina chanser!
Råkade ju nämna att jag tar ägglossningstester och det var något han tyckte jag skulle sluta med. Jag vet ju att det kan bli som stress, men chansen att lyckas känns ju större när man vet på ett ungefär än att inte veta alls. Orkar inte ha sex typ varannan dag varje månad för att "täcka" in och då komma i närheten av ÄL. Vi har ju sex när vi känner fört och ca. varannan dag runt ÄL och när ÄL stegring ör upptäckt ligger vi i lite extra. Har ju kört utan att tempa eller ÄL test och hälsokostpreparat i ca. 6månader utan att komma i närheten av en gradivitet.
Skönt att allt såg bra ut, men förstår det känns tufft att inte ha nåt att jobba med...nästan värre när det inte finns en förklaring. Vet inte din ålder, men jag hade iaf inte orkat vänta så länge. Jag lägger hellre pengar privat, som nu och får ordentlig hjälp! Har de tagit alla hormonprover på dig?
Jag hade svinont när jag gjorde HSS efter min hysteroskopi. Det gjorde inte ont när hon förde in katetern, kändes obehagligt när de sprutade in vätskan...men hade så ont att jag höll på svimma när jag väl satt i bilen och var på väg därifrån att vi inte kunde köra och fick stanna så jag fick andas mig igenom det i 20 minuter. Kändes som en enda lång värk...fruktansvärt. Min syster berättade att det var samma för henne när hon gjort det i deras IVF-utredning....hemsk upplevelse. På mig var det för att kolla så jag inte hade sammanväxningar efter skrapningen vilket jag inte hade tack o lov, hon kollade endast snabbt på äggstockarna och ledarna och sa det såg fint ut. Hon jobbar med IVF så gissar hon har bra koll...