• Nykär15

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-01-06 15:44:15 följande:
    Jo jag vet! Men eftersom jag aldrig ens fått svagt streck så ser jag det som lite positivt iaf hehe. Förut fick jag mycket trådiga flytningar. Vid varje cykel. men nu i några månader har jag inte haft några alls. Enda tecknet på äl är att jag känner mig mer sugen på sex å ömma bröstvårtor.. Min cykel är mellan 25 till 28 dagar. Börjar testa dag 9.. Tog för två veckor sedan progsteron provet men har inte hört nåt från min gyn..
    Jag var gravid för 6 år sedan (ej planerat) upptäckte i vecka 12 men var så ung så gjorde abort...

Ok då är jag med, hoppas gyn kan ge besked på om du har ÄL då. Jag har inga flytningar alls nästan nuförtiden, nån cykel då och då bara, men har vart gravid två gånger ändå 2016...slutade tyvärr i mf och ma.

Tyvärr tror jag inte svaga test räcker att räknas, du verkar ha för lite LH i kroppen och då släpper ju inte ägget.

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-01-06 16:25:26 följande:

Ja jag hoppas jag får svar snart.. Börjar misstänka att det kanske är äl som e problemet. Som du säger att jag har för lite LH i kroppen.. Men testade för en stund sen igen å då var det svagt igen.. Ska ta test till söndag så får vi se om det blir starkare! :) har försökt i två år nu :(

Jobbigt, men snart får ni hjälp <3
  • Nykär15
    Madeeleenee skrev 2017-01-06 18:18:32 följande:

Låter som jag. Vi är färdigutredda och hittar inget fel på någon av oss, förutom dålig ägglossning hos mig därav letrozole. Vår utredning tog ca 2.5 månad. Jag ville också ha letrozol direkt i väntan på prover osv då det var uppenbart att det inte funkade ordentligt. Fick ett absolut nej tyvärr. De ger inga hormoner innan alla prover/undersökningar gjorts. Vilket i efterhand jag kan förstå. Om man tex har slöa spermier eller fel på äggledarna är det ingen idé att proppa i hormoner i kroppen.

Jag fick Letrozol innan proverna, eftersom min cykel var rubbad efter MA tyckte hon vi skulle få den i fas direkt och inte tappa tid då jag snart fyller 40. Så lite olika hur de gör tror jag, för jag har ju egen äl och proverna var bra men ska ändå fortsätta med hormonerna för att hjälpa till. Får även en injektion Gonal-F sista dagen jag tar Letrozol för lite extra mognad. Min sambo fick ta den sist...nervöst för oss båda vill jag lova! Klarar det inte själv, alldeles för spruträdd.
  • Nykär15

ÄL+6...tiden går både fort och långsamt :/

Molvärk, liksom svider i magen, rosa flytning igår...åhhh vad jag längtar efter ett plus...känns som man aldrig ska få se ett plus igen :(

• Nykär15
    Annabola skrev 2017-01-08 11:28:00 följande:

Förlåt om jag tjatat, ni som spolat äggledarna/HSSG. Tog ni smärtstillande innan? Verkar som att en del kliniker tipsar om att man ska ta voltaren stolpiller 1h innan.. alt alvedon/Ipren efter? Hur gjorde ni?

(Ska fråga min gyn innan mitt besök men det är ju först imorgon jag kan ringa.. )

Jag fick aldrig tipset men önskar att jag hade fått det, gjorde inte minsta ont under undersökningen, men fick kramper efter som krystvärkar, satt i ungefär 20 min, inte haft så ont sen sonens förlossning, hemskt.
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-01-08 20:01:06 följande:
    Tack, då ska jag verkligen kolla upp det! Hua! Har ju en son men han kom med kejsarsnitt så krystvärkar vet jag inte ens hur de känns! Blir nervös nu! Hua.. hade tänkt kila på lunchen och spola, blir bog att jobba hemma efter om man ev får ont!
    Ja jobba du hemma, jag var lite tagen efteråt och molade även dagen efter men då mer uthärdligt. 
  • Nykär15

Vart och tagit nya TSH-prover idag. Hoppas så innerligt att det gått ner! 

ÄL+7 här...massa känningar men kan lika väl vara skengravid som så många gånger förr...Obestämd

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-01-09 12:54:46 följande:

Hm jag har haft ont i brösten nu sen i onsdags.. Brukar få ont högst en vecka innan mens. Men nu är det tio dagar kvar till mens.. Man hoppas ju... Men är väl nåt nytt symptom inför mens

Nä säg inte så, nu får vi hoppas på ett plus!

Jag är på ÄL+7 och har en hemsk molvärk, torr och täppt i näsan och fryser...hoppas men vågar ändå inte..man har ju vart skengravid förr. 

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-01-09 13:44:36 följande:
    Jo tack det har man ju! Men kan iaf inte minnas att jag haft såhär ont så tidigt.. Men man får vänta å se..
    Åh hoppas att det blir plus för oss båda! När ska du ha din mens?

16/1 är den beräknad...har test som ska gå använda från ÄL+8, men tycker det känns alldeles för tidigt att kunna testa då redan. Det ska mäta från 5 i hcg..men ska nog ta det på onsdag, har två stycken...

När tänkte du testa? 

Jag har nästan alltid nån form av molvärk från ÄL till mens, men inte så här mycket...kunde inte sova i natt och idag har jag haft så ont att jag nästan vill spy., Har alltid ont vid ÄL med, men denna smärtan är mer svidande/brännande eller hur jag ska förklara...hur känns din?

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-01-09 15:19:50 följande:
    Åh spännande!
    Jag vet inte riktigt. Brukar ju ha mens dag 25 till 28 så efter dag 28 isåfall.. Brukar aldrig testa tidigare..
    Oj då! :/ det låter ju märkligt! Hoppas att det e ett gravtecken!!
    Jag brukar som sagt få ont i brösten en vecka innan. På sidorna av bröstet å det har jag nu också. Bara att det började tidigare. Sen brukar jag få molvärk i magen nån dag innan mens.. Har ibland fått molvärk ner mot ljumskarna å värk i benen så trodde ett tag att jag hade endometrios.. Men vet inte!

Ja vi får väl se om det var skengraviditet eller om det blir plus...jag testar alltid lite före för jag vill veta ett par dagar före mens så jag isf kan sluta med Lutinus så mensen inte blir försenad. Annars hade jag likaväl kunnat vänta till att se om den kommer. Men annars vill man bara börja om. 

Min molvärk brukar ändra karaktär nån dag före mens, känner igen den menskänslan väl, och denna är annorlunda. Är ju en vecka kvar till mens så den är det ju inte iaf. Kan med få ont i brösten före mens, de gånger jag vart gravid har jag inte haft ont i brösten förrän ca v 6-7, så hoppas det håller sig borta nu!

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?