• Anonym (pengar)

    Någon som sålt via Sellpy? För-/nackdelar?

    Sett på Facebook någon kontakt som gillat "Sellpy" och har gått in på deras sida och läst och det verkar ju seriöst och bra. Googlade även lite för att se omdömen och så och än så länge inget som tyder på att det är oseriöst.

    Frågan är om det är vettigt att sälja sina saker därigenom? Det jag tvekar på är att man bara får 40% av vinsten. Är det billiga varor som bara går för några tior så får man inget då Sellpy ska ha minst 30 kr.

    Då tänker jag att det är ganska dyra varor man måste sälja och då kan man ju förlora en hel del på att anlita Sellpy t ex om jag vill sälja en märkesvara. 

    Så är det någon som sålt därigenom och kan tipsa? Vad är det som är bäst att sälja t ex?

    Jag har diverse saker som jag vill bli av med men orkar inte hålla på att lägga ut på Tradera då jag tycker att det är mycket jobb med packning och skicka osv. Är det rimligt att skicka märkesväskor, barnskridskor, oanvända damskor(märkes), rullskridskor, kläder?

  • Svar på tråden Någon som sålt via Sellpy? För-/nackdelar?
  • Anonym (Never again Sellpy)

    Jaha, nu syns de igen, vet inte vad som hände där.

  • I am NOT a full

    Förlåt men själv tycker inte att de var pålitliga och seriösa. De tog 3 av mina påsar efter 3 månader av massa mejl de sa att jag får 29 kronor.

    De är bedragare genom att ta dina kläder och hittar "fel" på nästan alla. När är betalning dag jaaa det blir 29 kronor som jag sade att dem skulle skänk i cancer fonden. Men jag alla ska veta att de säljer dina kläder genom andra kanaler och om du har tur som mig du få 29kr efter 3-5 månader.

    Jag tänkte anmäla de.

    Lycka till!

  • Anonym (Never again Sellpy)
    I am NOT a full skrev 2017-03-18 00:30:11 följande:

    Förlåt men själv tycker inte att de var pålitliga och seriösa. De tog 3 av mina påsar efter 3 månader av massa mejl de sa att jag får 29 kronor.

    De är bedragare genom att ta dina kläder och hittar "fel" på nästan alla. När är betalning dag jaaa det blir 29 kronor som jag sade att dem skulle skänk i cancer fonden. Men jag alla ska veta att de säljer dina kläder genom andra kanaler och om du har tur som mig du få 29kr efter 3-5 månader.

    Jag tänkte anmäla de.

    Lycka till!


    Gör det. Ju fler som anmäler, desto större chans att de inte kommer undan med det de gör.
  • miqqan

    Jag kan inte rekommendera Sellpy till någon jag heller. Jag har varor ute till försäljning just nu och har fått lägga ner massor av tid på att kontrollera varubeskrivning, att de lagt varan i rätt kategori, tala om för dem att varan är Ny jaa och att prislappen sitter kvar etc  Dessutom är de väldigt svåra att få kontakt med. Jag har räknat ur att jag lagt ner nästan lika mycket tid på problem med Sellpy som om jag lagt ut auktionerna själv! Sälj hellre själv eller skänk bort dina varor! Skicka inte dina varor till Sellpy!

  • Oscarstockholm

    Jag har skickat in mina 4st skinnjackor varav ena kostade att köpa 20.000kr versarse sellpy sålde denna för 50kr så jag fick 21kr.

    Jag kommer i fortsättningen skänka bort mina saker istället för sälja via sellpy.

    Jag varnar dr för att sälja via dom

  • mandelkubb

    Jag är också tveksam/negativ till sellpy. Har skickat in grejer dit flera gånger. Första gången hade jag aldrig sålt något själv via Tradera och kunde inte riktigt se att jag skulle orka ta mig den tiden. Skickade in en påse med mycket märkeskläder, solglasögon m.m i bra skick. Men det tog lång tid för dem att lägga upp sakerna, och under tiden bestämde jag mig för att prova att sälja en del andra grejer själv. 

    Det jag sålde själv sålde bra mycket bättre, det var inte särskilt mycket jobb med att skicka grejerna till köpare och allt fungerade smidigt. Det jag skickade till sellpy sålde bra, men skulle nog kunnat få högre pris om jag hade lagt upp grejerna själv, och efter att sellpy tagit sin del fick jag helt enkelt ganska lite pengar själv. 

    Nu använder jag bara sellpy om jag vill sälja saker jag inte orkar skicka själv till köpare för att det är svårt att packa, har väldigt hög fraktkostnad eller liknande. 

    Upplever att de är svåra att få kontakt med. De är slarviga, mkt kortfattade beskrivningar, godtyckligt vad som är bra skick och vad som är slitet/smustigt och ger avdrag. När jag har skickat med en lapp i påsen med tydlig information om grejer så struntar de i att lägga upp den. 

    Ibland missar de att skriva vilket märke något är från. I mitt fall skrev de bara "armband" istället för "armband desigual" osv. 

    Enkelt sätt för att bli av med grejer man inte orkar göra sig av med på nåt annat sätt, men numera lägger jag hellre upp grejer själv. 

  • Anonym (Snopen pank)

    Fick inga pengar eftersom de hade negativt tyckande om flera plagg och saker. De betalar ju frakten för påsarna man skickat in etc. Personalen ska ha något för att jobba osv...

  • Anonym (Never again Sellpy)

    Hoppas verkligen att det är som du säger; att de går under innan årets slut.

  • Anonym (Never again Sellpy)
    Gunvor Dennius skrev 2017-05-12 09:11:31 följande:

    Jag är mycket nöjd med deras sätt att sälja sådant jag inte behöver.

    Hälsningar

    Ninni


    Vilken tur att du slapp bli lurad!
Svar på tråden Någon som sålt via Sellpy? För-/nackdelar?