• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Teresiat

Jag har varit gravid två gånger och ingen av dessa graviditeter hade jag inget i närheten till illamående. Första grav slutade dock med MA i v 12.. Detta är min tredje graviditet och har noll illamående även denna gång. Antar att man ska vara tacksam. Med första barnet jobbade jag till 7 dagar innan BF. Mådde prima utöver foglossning på kvällarna. Håller tummarna för att det blir något liknande denna gång.

• Paincake
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-12 20:26:46 följande:
    Ömma bröst & mer hungrig. Kanske lite känsligare näsa. Men annars inget :)
    Är i vecka 5 (4+3) enligt kalendernz
    Fattar inte att de står vecka 5 men står inte 4+3 vecka fyra & 3 dagar?
    Du har varit gravid fyra hela veckor och tre dagar och är alltså inne på femte veckan. Därav att du är i v 5. Hängde du med?
  • trippelm

Hej tjejer! Jag plussade igår, är helt överlycklig!! Vi försökte i över tre år med första barnet och är nu då gravid med andra barnet på bara ett halvårs försök. Enligt mina beräkningar är jag i v 6 nu. Ska till bm på torsdag redan för inskrivning! Min förra bm har gått i pension så jag hoppas också få en bra den här gången :)

Jag är lättirriterad, trött, yr och känner vissa stickningar i brösten ibland. Men inget påtagligt. Förra gången hade jag jätteömma bröst som första tecken, men känner inte det alls nu.

Kul att följas åt!

• EvelinaS0403
    Paincake skrev 2016-09-12 20:57:13 följande:
    Du har varit gravid fyra hela veckor och tre dagar och är alltså inne på femte veckan. Därav att du är i v 5. Hängde du med?
    Haha, fan att krångla till de! Skippa 4+3 då och säg bara vecka 5. Hahaha. Aja, kommer nog in i de förr eller senare. bmc imorgon så ska fråga massa då ^_^
  • bebisdags

Hej måste fråga (ursäkta för mycket info) men har haft diare nu flera dagar, bör man vara orolig?:/

• bebisdags
    bebisdags skrev 2016-09-12 21:25:04 följande:

Hej måste fråga (ursäkta för mycket info) men har haft diare nu flera dagar, bör man vara orolig?:/

Jäkla telefon ändrar ord haha, diarré***
  • FruHolmli

Vad menar ni med "riktiga" inskrivning?

Jag ska ha inskrivning på torsdag, V7+4.
    Det är för allt ska vara klart inför KUB som inte alls sker på MVC, det sker på förlossningen av läkare, ej barnmorska.

Är det typ på låtsas denna inskrivning? Haha.. Hänger inte med riktigt i riktig och ej riktig?

Jag ringde MVC 2 veckor efter plus.

När jag väntade de andra barnen så skrevs jag in i V10, v10 och V8.
    Men som sagt, det var 18, 14 och 12 år sedan! Att det blir tidigare nu är för som jag sa, bokning av KUB måste ske, blodprov en vecka innan inbokat special VUL och det inte kryllar av tider.

• MammaBecka
    Jeahla skrev 2016-09-11 20:58:28 följande:

Bf 1/5 :) länge velat ha ett maj barn så det blev jättebra. Går in i vecka 8 nästa vecka, längtar till v 12. När ska du berätta för dina barn att de ska få syskon?

Jag berättade faktiskt i förrgår. Vi vill kunna prata om det öppet här hemma och dom har märkt att jag varit sjukligt trött så vi kände att vi ville berätta :)

När ska ni berätta?
  • MammaBecka
    misslina skrev 2016-09-11 22:56:01 följande:

Också väldigt trött och känner också av ett dovt illamående emellanåt! Men väntar bara på att det ska kicka in ordentligt om 1-2 veckor.... Gruvar mig!

Jag är glad om jag slipper kräkas, gjorde aldrig det med mina söner. Men samtidigt vill man ju känna så många symtom som möjligt för att inte oroa sig.
Svar på tråden BF maj 2017