• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • LillaPyret

När började ni känna på riktigt att ni va gravida? Jag har inga symptom än förutom kanske att jag är mer törstig och mer hungrig men annars inget. V.4+0 idag. Jag hoppas jag får lite mer symptom snart. Har 4st TL test kvar som jag ska ta snart för att se en stegring av HCG så jag törs tro på det. Tycker det är så läskigt när jag inte har några tydliga symptom. Kan inte minnas hur jag mådde med sonen för de va 4år sen.

• EvelinaS0403
    LillaPyret skrev 2016-09-13 05:22:32 följande:

När började ni känna på riktigt att ni va gravida? Jag har inga symptom än förutom kanske att jag är mer törstig och mer hungrig men annars inget. V.4+0 idag. Jag hoppas jag får lite mer symptom snart. Har 4st TL test kvar som jag ska ta snart för att se en stegring av HCG så jag törs tro på det. Tycker det är så läskigt när jag inte har några tydliga symptom. Kan inte minnas hur jag mådde med sonen för de va 4år sen.

Jag känner endast lite mer hunger. Men ingenting heller. Låg och tänkte på samma. Inget illamående, eller något. Ömmande bröst har jag iofs. Men annars är det nog att jag är mer hungrig & kanske lite hårdare i magen :/ så de är mänga ggr jag tänkte "jag är inte gravid" jag är 4+4 idag
  • xerox
    LillaPyret skrev 2016-09-13 05:22:32 följande:

Jag har börjat känna mer denna v, v 6+, jag blir jätte illamående om jag inte äter i rätt tid, svårt för lukter, ännu tröttare osv. I början kände jag bara molvärk och ömma bröst..
  • annadenise
    Annas87 skrev 2016-09-12 19:35:45 följande:

Hur gick det idag? Låter skönt me bra sjukhus och bra gynekolog:)

Det gick jättebra. Var igår i ca v.5+2 och dom såg en liten fin säck på 5 mm,helt normalt för den vecka jag är i. Jag ska på nytt vul om 2 v för att se att embryot växer som de ska. Då är jag i v.8 och hoppas på att få höra hjärtat!

Tack för att du frågade:)
  • Anotherone
    Norrisen skrev 2016-09-12 19:26:49 följande:
    Han kom in på toletten när jag gjorde testet så var tvungen att berätta. Sällan sett en unge så glad Glad. Min särbo har också en 10 åring sedan innan som också blev väldigt glad. Det enda min son tycker är jobbigt är att vi kommer flytta 10 mil härifrån.
    Oj! Hade min son gjort det hade han nog inte fattat riktigt vad jag höll på med
    Men skönt att han blev så glad, det kommer nog vår blivande storebror också att bli.
  • Anotherone
    FruHolmli skrev 2016-09-12 21:30:26 följande:

Vad menar ni med "riktiga" inskrivning?

Jag ska ha inskrivning på torsdag, V7+4.
    Det är för allt ska vara klart inför KUB som inte alls sker på MVC, det sker på förlossningen av läkare, ej barnmorska.

Är det typ på låtsas denna inskrivning? Haha.. Hänger inte med riktigt i riktig och ej riktig?

Jag ringde MVC 2 veckor efter plus.

När jag väntade de andra barnen så skrevs jag in i V10, v10 och V8.
    Men som sagt, det var 18, 14 och 12 år sedan! Att det blir tidigare nu är för som jag sa, bokning av KUB måste ske, blodprov en vecka innan inbokat special VUL och det inte kryllar av tider.

Där vi bor har man först ett hälsosamtal, det ska jag på idag.
    Sen sker den "riktiga" inskrivningen i vecka 10-11 ungefär.
    Antar att de vill få en chans att fånga upp dem som behöver stöd med kost, motion, rökning, alkohol och såna saker innan man hinner gå för långt i sin graviditet. Jag antar att jag kommer få tid för blodprov och KUB idag, jag hoppas det i alla fall.
  • CarolinK

Ringt mvc idag och fick tid för hälsosamtal på måndag, idag är det vecka 4+0.

Är det någon mer än jag som är tokig i bebiskläder? Jag syr kläder till mina barn och har sytt lite bebiskläder den senaste tiden. Känns helt underbart att äntligen få sy bebiskläder till vår egen kommande knodd, å inte bara beställningar

• Charlotta 785

Hej alla!
    Jag plussade i helgen, och tror jag är i vecka 3+5 idag, vilket blir bf 23/5.
    Har sedan tidigare dottern Haylie som just fyllt 3år

• Babydreamer

Jag plussade imorse andra barnet. Har kämpat i 2 år med syskonförsök och gått igenom missfall och misslyckade hormonbehandlingar. Denna cykel fick jag prova letrozole och det verkar uppenbarligen har hjälpt! Är så skakig att jag inte riktigt vågar tro på att det är sant fortfarande... BF ca 25 maj

• Bobno1

Undrar om någon har tips på bra gravid-appar? Mitt första barn födde jag utomlands och har därför lite dålig koll på vad som finns här :)

Svar på tråden BF maj 2017