BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Blev ni erbjudna vul så tidigt som v 5 på mvc? Här erbjuds man först i v 13.
Blev ni erbjudna vul så tidigt som v 5 på mvc? Här erbjuds man först i v 13.
Vi fick hjärtat slå i vecka 5+6 (ultraljudssköterskan pekade ut det för oss)
Men hon sa att det var inte säkert man såg så tidigt :)
Jag hoppas jag blir erbjuden att göra vul. Vet ju inte om jag precis blivit gravid eller varit det i en månad ????
Är det första barnet för er andra?
Ok tänkte kolla med er :) jag har ju också bokat tidigt privat vul för att stilla nojjar. Men skulle kosta 1000 kr. Tänkte om mvc gör de i vissa landsting men verkar ju va privat som gäller då :)
I olika landsting är det privat som gäller ja. Här kostar det 800 kr. Har bokat ett i v 14 så att jag vet att jag är inne i en lite mer säker period... Innan v 12 är ju pengarna lite till spillo, det är efter v 12 som risken för missfall minskar dramatiskt.
Ah jo jag vet också det. Har dock många vänner / bekanta som råkat ut för MA. Och vissa av dem inte sett förrän i v 12-13 att fostret dog under kritiska v 6 -7. Ush de vill jag inte hamna i /: då vill jag hellre veta direkt om hjärtat inte igång, men är nog lite skadad av allas berättelser /:
Jaa alla gör som man känner :) har också vänner som betalat dyra pengar för typ tre ul innan v 12. Jag tillhör själv en av de som betalade ett VUL i v 8, sedan i v 13 började jag blöda och då visade det sig att fostret dött i v 9 :/ efter det så blev vi gravida igen och bredvid mig sitter er glad liten son. Har också pyttelite symtom när jag är gravid så ibland vore det skönt att bara få se att något är där eftersom man inte riktigt fattar att man är gravid.