• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Jolly23

Jag har tid för inskrivning imorgon, V5+6. Tidigt? Vad gör man första gången? För tidigt för blodprov va?

• Anotherone

Vi tog stick i fingret för HB och blodsocker. Och sen var det mest prat om graviditeten, känslor kring det, hur upplägget ser ut framöver med träffar hos barnmorskan, fosterdiagnostik mm.
    Blodprov fick jag inte göra på plats, däremot fick jag med mig en massa remisser eftersom jag ska gå till lab och ta blodprov inför KUB-testet.

• saraSa

Hello!

Min beräknade BF är 11maj ????.

Va har ni för bivärkningar än så länge?

• Jolly23

Är i vecka 6. Känner inte av något alls. Någon mer? Känns lite konstigt men det kommer väll.

• Tiiffany
    Jolly23 skrev 2016-09-28 12:25:44 följande:

Är i vecka 6. Känner inte av något alls. Någon mer? Känns lite konstigt men det kommer väll.

Jag är också i vecka 6 (5+2) och känner ingenting. Har bara haft mensvärk i ca 2 dagar men ingenting nu. Jag var igår v5+1 i Sophiahemmet för undersökning och VUL, sedan lämnade jag blodprov och fick idag svar på att det ser bra ut. Ska ta ett till blodprov imorgon för att jämföra ifall hormon nivån går upp. 
  • happylife
    Tiiffany skrev 2016-09-28 12:47:30 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+2) och känner ingenting. Har bara haft mensvärk i ca 2 dagar men ingenting nu. Jag var igår v5+1 i Sophiahemmet för undersökning och VUL, sedan lämnade jag blodprov och fick idag svar på att det ser bra ut. Ska ta ett till blodprov imorgon för att jämföra ifall hormon nivån går upp. 
    Vad ser man på VUL 5+2?
    Skönt att få lämna blodprov!
    Jag gjorde också vul idag 5+5, jag hade tur och fick se hjärtat slå
  • Tiiffany
    happylife skrev 2016-09-28 12:54:56 följande:
    Vad ser man på VUL 5+2?
    Skönt att få lämna blodprov!
    Jag gjorde också vul idag 5+5, jag hade tur och fick se hjärtat slå
    Man såg inte så mycket, man kunde se en liten hinnessäck :) Jaha kan man se hjärtslag redan v5+5? 
  • Paincake
    saraSa skrev 2016-09-28 11:57:07 följande:

Hello!

Min beräknade BF är 11maj ????.

Va har ni för bivärkningar än så länge?

Då har vi samma bf. :)

Jag mår dåligt på eftermiddagar/kvällar. Jag har börjat drömma mycket, har ömma bröst och molvärk. Annars mår jag fint.
  • jooo

Blev ni erbjudna vul så tidigt som v 5 på mvc? Här erbjuds man först i v 13.

• Tiiffany
    jooo skrev 2016-09-28 13:09:24 följande:

Blev ni erbjudna vul så tidigt som v 5 på mvc? Här erbjuds man först i v 13.

sånt bokar man inte via MVC, utan sånt bokar man privat. Eftersom jag varit på utredningar på Sophiahemmet så sa de att jag alltid är välkommen tillbaka om jag ville göra VUL
Svar på tråden BF maj 2017