BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Så skönt att veta att det är fler med lite symtom! Jag har egentligen bara ömma bröst! Hade liiite molvärk i början på vecka fyra men annars mår jag fint! Inskrivning imorgon! Skulle egentligen vilja ta ett clearblu test igen ich se om veckorna stämmer men vågar inte med risk för att det visar fel och man blir orolig fästman kanske inte behöver vara det!!! Går in i Vecka 7 imorgon!!!!!
Teresiat - Åk ok tråkigt beklagar ditt missfall men skönt att det gått vägen också <3 är det tvåan du är gravid med nu ?
Jag har också lite symtom. Lite känsligare tittar och vrålhungrig och om jag inte ätit ordentligt på ett tag. Molvärk hade jag bara i v 5 den gick de över :P är förundrad över alla som springer och spyr så här tidigt. Långt bort för mig ^^
I olika landsting är det privat som gäller ja. Här kostar det 800 kr. Har bokat ett i v 14 så att jag vet att jag är inne i en lite mer säker period... Innan v 12 är ju pengarna lite till spillo, det är efter v 12 som risken för missfall minskar dramatiskt.
Ah jo jag vet också det. Har dock många vänner / bekanta som råkat ut för MA. Och vissa av dem inte sett förrän i v 12-13 att fostret dog under kritiska v 6 -7. Ush de vill jag inte hamna i /: då vill jag hellre veta direkt om hjärtat inte igång, men är nog lite skadad av allas berättelser /:
Hoppar in i tråden om det finns plats för fler =)
Hoppas det går vägen denna gången. Hade en ofostrig graviditet i Juli. Så man känner sig orolig att det ska bli galet igen.
Usch ja oron efter att ha plussat är verkligen jobbig! Man vågar inte hoppas samtidigt som man gör det! Och veckorna går såååå långsamt! Har ett ma i bagaget och missfallet började i v 16, men del lille hade dött i vecka 7 nånting! Lycka tillbedjan din nya graviditet!
Hej! Hoppar också in här bf 22/5 :) Hade en ofostrig som kom ut i maj efter 12 v, vart gravid direkt efter men slutade i mf i juli. Så efter det väntade vi en mens och nu är vi gravida igen :) Så vi hoppas så klart det går bra denna gång. Har en dotter på drygt 1 år sedan innan!
Hade glömt bort det här med all oro och längtan...
Först fick vi kämpa med att bli gravida, vi fick försöka i nästan ett år, den längtan och spänningen inför varje graviditetstest och besvikelsen efter varje negativt test.
Sen blir vi gravida - världens lycka, då börjar nästa oro. Är jag verkligen gravid? Inbillar jag mig bara... och denna väntan till första ultraljudet. Oron för att barnet inte skall vara friskt, ska man göra kub eller inte? Betala för nipt privat eller inte och för att inte tala om väntan på provsvar om man nu gör nipt, mkp eller vad det nu kan tänkas vara..
Men sen i slutändan är det ju värt precis all den där oron och längtan men jag hade förträngt den.. :)
Någon mer som har börjat få foglossning?!
Börjar bli så otroligt nojig. Är i v7+5 men tycker att symptomen är svagare denna än förra veckan. Funderar på att boka in privat ul på måndag för att se. Orkar inte vänta med att ev få ett MA senare. Fick missfall i v10 innan dottern. Med dottern gjorde jag vul i v7 och v14 vilket var väldigt skönt.