• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • vikikik
    Jossan82 skrev 2016-09-26 23:29:02 följande:

Var på vul idag och som tur är så hade alla äggen avstannat i växandet föutom ett ägg. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på! Detta blir andra försöket med pergotime för oss. Undra om det kommer att ta sig den här gången :)

Grattis till dig, hoppas att det tar sig denna gång och du får en junibebis som du önskade ????????

Hur stora var dina ägg på första VULen?
  • vikikik

Tjejer jag har en fråga.

Vad tycker ni om Rosenrot? Jag läste att det har hjälpt några att bli gravida, vet någon om det är okej att äta det även om man har cysta? Kan man börja när som helst eller ska den tas från första cykeldagen fram till ÄL?

• Jossan82

Jag gick flera gånger på vul för att kolla äggen så att det inte fanns risk för att fler skulle släppa. Men sista gången så var ett ägg på 21 mm och jag tror jag hade ägglossning typ två dygn senare efter det så då borde ägget varit kanske 23-25 kanske.

Den här gången var ägget på 17mm i måndags och jag fick glad gubbe på CB nu ikväll så då släpper ju äggen om ca 24-48 timmar och kommer kanske vara runt 21-23 kanske.

• Ellia

Tror inte det blev något den här gången, i alla fall om jag går efter NC och min temperatur som inte varit särskilt förhöjd efter ÄL - om den nu var som sagt i lördags. Men funderar på om det faktum att jag har PCOS kan påverka temperaturen? eftersom den i vanlig fall är rätt upp och ner. Bara att vänta på eventuell mens annars helt enkelt. Och såklart mitt blodprov nästa vecka för att se om jag faktiskt haft ÄL. Om inte tänkte jag testa Progesterall ifall det är progesteronet som spökar.

Går och känner av hur det känns i kroppen hela tiden. I måndags hade jag nypningar konstant under dagen på höger sida nära naveln. Idag blev jag nästan illamående under ett normalt träningspass vilket jag aldrig brukar bli. Blir så trött på att inte veta något.. :)

vikikik skrev 2016-09-27 10:54:58 följande:

Tjejer jag har en fråga.

Vad tycker ni om Rosenrot? Jag läste att det har hjälpt några att bli gravida, vet någon om det är okej att äta det även om man har cysta? Kan man börja när som helst eller ska den tas från första cykeldagen fram till ÄL?

Från mensens första dag fram till ÄL tror jag. Har inte testat själv men funderar på det. Testade munkpeppar ett par månader men märkte inte av någonting.
  • vikikik

Har du gjort Äl test? Min temperatur brukar också gå upp och ner från 36,8 till 37,2 men vet inte om PCOn har något med det att göra. Antar att nypningar nära naveln är förhoppningsvis ägget som fäster :):)

• Ellia
    vikikik skrev 2016-09-28 11:04:22 följande:

Har du gjort Äl test? Min temperatur brukar också gå upp och ner från 36,8 till 37,2 men vet inte om PCOn har något med det att göra. Antar att nypningar nära naveln är förhoppningsvis ägget som fäster :):)

Jag gjorde ÄL-test i torsdags och fick positivt, har aldrig varit med om starkare. Antar då att ÄL var i lördags vilket stämmer överens med temperaturhöjning jag hade. Så jag tror iaf att ÄL var då. Efter det så har testerna bara blivit svagare, testade senast i lördags.

Jag hoppas såklart på att mina känningar i magen betyder att nåt händer där inne :)
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-09-28 15:54:10 följande:
    Jag gjorde ÄL-test i torsdags och fick positivt, har aldrig varit med om starkare. Antar då att ÄL var i lördags vilket stämmer överens med temperaturhöjning jag hade. Så jag tror iaf att ÄL var då. Efter det så har testerna bara blivit svagare, testade senast i lördags.

Jag hoppas såklart på att mina känningar i magen betyder att nåt händer där inne :)
    Är så glad att din kropp går åt det rätta hållet. Håller verkligen tummarna för dig :)
  • Jossan82

Hade glad gubbe på CB ägglossningstest i tisdags och onsdags och vi har myst på. Så kanske blir det något eller kanske inte. Denna eviga väntan på mensen. Förra månaden dök ju mensen upp bara 7 dagar efter ägglossningen vilket jag inte varit med om tidigare.

Håller tummarna för oss alla.

• Ellia
    Jossan82 skrev 2016-09-30 20:44:18 följande:

Hade glad gubbe på CB ägglossningstest i tisdags och onsdags och vi har myst på. Så kanske blir det något eller kanske inte. Denna eviga väntan på mensen. Förra månaden dök ju mensen upp bara 7 dagar efter ägglossningen vilket jag inte varit med om tidigare.

Håller tummarna för oss alla.

Härligt! hoppas den inte kommer den här gången :)
Svar på tråden Pergotime September