• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • Jessa01

Hej! Nu blev jag lite nyfiken. Jag hade nämligen en cysta på vänster äggstock men min gyn tyckte att jag skulle gå på ytterligare en kur. Nu visar det sig att jag har fått två cystor till... Vet inte om jag ska hoppas på grav eller ej ???? Är på dag 18 nu...

Får du träna med cysta? Har hört att de kan vrida sig?

Malin 845 skrev 2016-09-12 21:02:56 följande:

Hejsan!

Tanken var att jag skulle börja med Pergo denna cykeln, men så blev det inte.. Jag har en cysta på vänster äggstock som måste försvinna innan jag får börja med tabletterna. Förhoppningsvis är de borta tills nästa mens, och jag får ta tabletterna då! Men om inte så måste jag ta provera för att hjälpa cystan på traven..

Blev jätteledsen att inte få ta tabletterna då jag väntat SÅ länge på detta! :/

Kommer skriva mer här när jag får börja med tabletterna, håller tummarna för er sålänge! :)

• vikikik
    Ellia skrev 2016-09-17 13:08:17 följande:
    Roligt :) innan jag började hade jag läst att många tog tabletten på kvällen ifall biverkningar uppkom, så jag har gjort likadant. Men annars ska det inte spela roll. 

Gissar att du ska dit tidigt för att se hur äggen har växt till sig och att det inte är för många inför ägglossningen. :) min gyn kanske inte trodde att det skulle vara någon risk för mig av nån anledning. Eller så tänkte hon inte på det.
    Hur går det för dig har du märkt något efter pillerstopp?
    Jag tog min sista tablett idag Glad är så förhoppningsfull inför morgondagens VUL hoppas hoppas att vi båda har fina och stora folliklar på G.
    Själv har jag haft ömma bröst i 2 dagar och det gör jätte ont :( samt har jag känningar runt äggstockar, det huger till då och då.
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-09-21 18:06:54 följande:
    Hur går det för dig har du märkt något efter pillerstopp?
    Jag tog min sista tablett idag Glad är så förhoppningsfull inför morgondagens VUL hoppas hoppas att vi båda har fina och stora folliklar på G.
    Själv har jag haft ömma bröst i 2 dagar och det gör jätte ont :( samt har jag känningar runt äggstockar, det huger till då och då.
    Jag har inte känt av så mycket, tog sista tabletten i måndags och under kuren märkte jag inget egentligen. Men sen i söndags har jag känt något främst kring vänster sida, lite stramningar eller små hugg ibland. Har sen igår även märkt av mer flytningar, något jag aldrig annars brukar märka. 

Jag hoppas allt det här betyder att något är på gång. Eftersom jag i princip aldrig märkt någon ägglossning tidigare vet jag heller inte vad jag ska förvänta mig. :) tog ett äl-test idag och det såg ut som en liten stegring jämfört med ett test jag tog i måndags mest för att ha något att utgå från.

Verkar ju vara igång för dig med. :) Lycka till imorgon! Hoppas verkligen det ser fint ut hos dig :D 
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-09-21 20:49:07 följande:
    Jag har inte känt av så mycket, tog sista tabletten i måndags och under kuren märkte jag inget egentligen. Men sen i söndags har jag känt något främst kring vänster sida, lite stramningar eller små hugg ibland. Har sen igår även märkt av mer flytningar, något jag aldrig annars brukar märka. 

Jag hoppas allt det här betyder att något är på gång. Eftersom jag i princip aldrig märkt någon ägglossning tidigare vet jag heller inte vad jag ska förvänta mig. :) tog ett äl-test idag och det såg ut som en liten stegring jämfört med ett test jag tog i måndags mest för att ha något att utgå från.

Verkar ju vara igång för dig med. :) Lycka till imorgon! Hoppas verkligen det ser fint ut hos dig :D 
    Hoppas att det är som du säger , att du får mer flyttningar kan verkligen vara något.Glad
    För min del var denna pergokur inte så lyckat om man kan säga så. Gyn konstaterade att jag inte har fått nån äggblåsa däremot hade jag än fin 36mm sista på vänster äggstock på 10CD Gråter vilket betyder enligt henne att min kropp har överreagerat.
  • Ellia

Vad trist att höra! :( vad händer då? körde du enkelkur med Pergo?

• vikikik

Det värsta var att jag var så övertygat att detta skulle fungera ???? Vi ska avvakta och se om mensen kommer nästa månad, då ska vi kontrollera cystan, och enligt min gyn finns det en liten chans att jag får en egen ägglossning, om inte så ska hon därefter minska dosen till en halv tablett om dagen. Jag åt en enkelkur.

• Ellia

Vad bra om du kan få en egen ägglossning i så fall. Hur har det sett ut innan med din pcos, ägglossning men glest eller ingen alls?

• Jossan82

Hej vi har alla varit sjuka i evigheter här hemme så det var längesen jag skrev. Jag fick min mens jättetidigt efter ägglossningen. Så nu har jag ätit min andra pergokur. Jag känner utav kurerna tycker jag, blir väldigt varm och får väldigt ont i äggstockarna. Blir mer irriterad också trist nog.

Var på vul och hade många många ägg, troligtvis kommer iaf två släppa, så stor risk för tvilligar den här gången. Ska dit igen på mån och dubbelkolla men troligtvis så blir det inget sex för oss den gär gången med risk för tvilligar vilket vi inte vill ha eftersom vi redan har två barn.

Så jag får nog hoppas på nästa gång. Kanske skulle jag få någon annan tablett minns inte vad den hette som oftas inte ska ge risk för lika många ägg och inte ska påverka slemhinnan lika mycket sa min läkare. Är lite känslig för pergo och det blir lätt många ägg men om jag inte äter pergo så vet man aldrig när jag har ägglossning och det kan verkligen ta tid att bli gravid.

Hade verkligen hoppats på maj eller juni bebis :(

Det verkar som att pergon funkar för många tycker jag! Har läst att många med PCOS har väldigt mycket och väldigt bra kvalite på äggen och även kan bli gravida längre upp i ålder. Att ska man ha någon svårighet med att få barn så är PCOS det som faktiskt lätt går att åtgärda!

• Jossan82

Var på vul idag och som tur är så hade alla äggen avstannat i växandet föutom ett ägg. Allt såg bra ut så nu är det bara att köra på! Detta blir andra försöket med pergotime för oss. Undra om det kommer att ta sig den här gången :)

• vikikik

Jag

Ellia skrev 2016-09-23 19:12:32 följande:

Vad bra om du kan få en egen ägglossning i så fall. Hur har det sett ut innan med din pcos, ägglossning men glest eller ingen alls?

Det kan gå månader mellan mina menstruationer. Jag har aldrig haft mens av att slemhinnan har blivit tjock alltså att den kan brista av sin egen tyngd som läkarna säger, så dem gångerna jag har mens har jag troligtvist ägglossning också hoppas jag.
Svar på tråden Pergotime September