• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-10-02 14:57:58 följande:
    Hej tjejer!!!

gjorde detta test imorse, kan det vara ett plus?
    Jag kanske ser en väldigt svag skugga, men vet inte om ögonen eller skärmen spökar. Vilken dag är du på? :)
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-02 18:00:46 följande:

Jag kanske ser en väldigt svag skugga, men vet inte om ögonen eller skärmen spökar. Vilken dag är du på? :)

Det syns ännu tydligare i verkligheten men vill inte hoppas på något. Är idag på ÄL+ 5. Trots cystan lyckades jag få ägglossning i tisdags.
  • Ellia

Men om det är tydligare så är det väl plus? Skrattande spännande!

Jag var och tog blodprov idag för att se om jag haft ägglossning. Förhoppningsvis hör min gyn av sig så snart som möjligt, om inte mensen hinner komma då. Jag åker utomlands nästa vecka ett längre tag så vore bra att veta hur jag ska göra.

• vikikik
    Ellia skrev 2016-10-03 13:57:57 följande:

Men om det är tydligare så är det väl plus? Skrattande spännande!

Jag var och tog blodprov idag för att se om jag haft ägglossning. Förhoppningsvis hör min gyn av sig så snart som möjligt, om inte mensen hinner komma då. Jag åker utomlands nästa vecka ett längre tag så vore bra att veta hur jag ska göra.

Hoppas verkligen på det :D ska avvakta lite och göra ett digitalt på slutet av veckan.( om jag har så mycket tålamod :) ) 
    Håller tummarna för dig :)  Har du vågat dig på något test? Dela gärna med dig av resultaten :D
  • Ellia

Ja det där med tålamodet alltså :) :)

Jag har inte gjort något test än. Tänkte att jag väntar till i alla fall BIM (som är på lördag el söndag) annars kommer väl mensen som på beställning. Om den nu ens kommer om jag inte har haft ägglossning? eftersom den annars är så oregelbunden har jag egentligen ingen aning vad som komma skall. Jag har haft lite symtom och ont i form av molvärk och vissa hugg, och vissa känns som klassisk PMS så jag vet inte om det egentligen är början till mensvärk eller annat jag känner. :/

• Ellia
    Hade ett röstmeddelande idag där jag fick reda på att mitt progesteronvärde låg på en normal nivå för ägglossning. :) så då antar jag att jag hade ägglossning när jag trodde. BIM är då på lördag eller söndag så nu är det bara att vänta och hoppas.
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-06 09:26:33 följande:

Hade ett röstmeddelande idag där jag fick reda på att mitt progesteronvärde låg på en normal nivå för ägglossning. :) så då antar jag att jag hade ägglossning när jag trodde. BIM är då på lördag eller söndag så nu är det bara att vänta och hoppas.

Näämen va braa :) !!! grattis Ellia. Det är väl det bästa röstmeddelandet man kan få :D Men har du fortfarande några känningar ?

Mitt test var tyvärr falskt:( men jag har också varit hos gyn som bekräftade att jag har haft ägglossning när hon gjorde VUL såg hon follikeln som hade spruckit:)
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-10-06 09:55:08 följande:
    Näämen va braa :) !!! grattis Ellia. Det är väl det bästa röstmeddelandet man kan få :D Men har du fortfarande några känningar ?

Mitt test var tyvärr falskt:( men jag har också varit hos gyn som bekräftade att jag har haft ägglossning när hon gjorde VUL såg hon follikeln som hade spruckit:)
    Hurra för dig med! bekräftelse på ägglossning är i alla fall ett steg i rätt riktning även om det var ett falskt test. :) och än är hoppet inte ute för dig, fortfarande tidigt efter ÄL ju :)

Vet inte om jag längre har några känningar, förutom det jag kände i början av veckan har det dragit lite ibland runt ljumskarna. Har i nästan två veckor känt mig lite krasslig men inget som än brutit ut, jag går istället runt och känner mig småsjuk hela tiden. Lägg till att det varit mycket på jobbet som tagit energi vet jag därför inte vad som är känningar eller stress eller kombination av allt. :)
  • Jossan82

Hej! Spännande att fler av oss verkar ha haft ägglossning. Och även om det inte tar sig den gär gången så är det ju grymt att man har haft ägglossning iaf! Jag har inte gjort några ytterligare tester eller vul för att bekräfta ägglossning. Det såg ut på vul att jag skulle ha det vilken dag som helst när jag var där och sen så hade jag positivt ägglossningstest så jag tror jag har haft det!? Men man vet ju aldrig. Pergo har ju funkat förut för oss så jag hoppas det funkar igen. Jag är nu tillbaka på jobbet igen efter mammaledighet och det känns bra. Borde få min mens någon gång i slutet av nästa vecka typ tor-sön? Vet inte riktigt eftersom ägget släpper ju 1-2dygn efter positivt test och det borde vara 14 dagar tor eller fredag då. Tror jag ska testa mig på fredag om mensen inte kommit innan.

Jag vare sig tror eller inte tror att jag kan vara gravid. Har varit gravid två gånger innan och då hade jag inga känningar förens i vecka 6. Jag försöker inte känna efter för då kommer jag börja inbilla mig en massa. Om det inte blir något den här gången så tror jag att jag tar en paus i typ två månader och sen kör jag igen i december typ.

• Ellia
    Jossan82 skrev 2016-10-09 10:12:51 följande:

Hej! Spännande att fler av oss verkar ha haft ägglossning. Och även om det inte tar sig den gär gången så är det ju grymt att man har haft ägglossning iaf! Jag har inte gjort några ytterligare tester eller vul för att bekräfta ägglossning. Det såg ut på vul att jag skulle ha det vilken dag som helst när jag var där och sen så hade jag positivt ägglossningstest så jag tror jag har haft det!? Men man vet ju aldrig. Pergo har ju funkat förut för oss så jag hoppas det funkar igen. Jag är nu tillbaka på jobbet igen efter mammaledighet och det känns bra. Borde få min mens någon gång i slutet av nästa vecka typ tor-sön? Vet inte riktigt eftersom ägget släpper ju 1-2dygn efter positivt test och det borde vara 14 dagar tor eller fredag då. Tror jag ska testa mig på fredag om mensen inte kommit innan.

Jag vare sig tror eller inte tror att jag kan vara gravid. Har varit gravid två gånger innan och då hade jag inga känningar förens i vecka 6. Jag försöker inte känna efter för då kommer jag börja inbilla mig en massa. Om det inte blir något den här gången så tror jag att jag tar en paus i typ två månader och sen kör jag igen i december typ.

Ja, jag instämmer. För mig var det skönt att få veta att något hände när jag tog tabletter. Att det gav det hela en liten knuff eftersom det inte funkat utan.

Sen får vi se om det blev nåt den här gången. Är på bim+1 eller 2 om min cykel är 28 dagar. Tänkte testa imorrn då jag åker bort några veckor på tisdag, så får jag det gjort. Min temp har fortsatt stiga så vet inte om det innebär nåt.

Har som du försökt att inte känna efter så mycket för att inte inbilla mig, men det går ju inte helt att koppla bort tankarna. :) men har inte märkt något särskilt egentligen.
Svar på tråden Pergotime September