• vikikik

Pergotime September

Hej tjejer!
    Har börjat min behandling mot barnlösenhet pga Pcos .
    Jag tar nu Primolut nor för att börja med Pergotime när mensen startar. Hoppas hoppas att det tar sig för oss.
    Finns det någon som också äter eller ska äta Pergotime? Vill så gärna följas åt. Skrattande
  • Svar på tråden Pergotime September
  • Jossan82

Ellia vad spännande! Man är ju alltid så sjuuuukt pirrig precis innan man ska testam nej det är verkligen omöjligt att stänga av tankar och känslor helt när man önskar något så mycket. Håller tummarna!!!!

• Ellia

Tack! Men var tokblankt imorse. Lite besviken med tanke på hur min tempkurva ser ut, men så är det. Testade med sticka och vet inte hur tillförlitligt det är, så kommer inte mensen inom de närmsta dagarna testar jag nog igen med digitalt test.

Hoppet är det sista som överger en, inte sant? :)

• vikikik
    Ellia skrev 2016-10-10 07:03:54 följande:

Tack! Men var tokblankt imorse. Lite besviken med tanke på hur min tempkurva ser ut, men så är det. Testade med sticka och vet inte hur tillförlitligt det är, så kommer inte mensen inom de närmsta dagarna testar jag nog igen med digitalt test.

Hoppet är det sista som överger en, inte sant? :)

För en vecka sen fick min kusin reda på att hon var gravid, då hade hon testat samtidigt med en sticka (graviditeskollen) med CB plus och CB digital. Stickan var helt blankt däremot fick hon ett plus med Clearblue och på det andra stog det tydligt GRAVID 1-2. Så tappa inte hoppet och testa igen. :)
  • Ellia
    vikikik skrev 2016-10-10 08:08:13 följande:
    För en vecka sen fick min kusin reda på att hon var gravid, då hade hon testat samtidigt med en sticka (graviditeskollen) med CB plus och CB digital. Stickan var helt blankt däremot fick hon ett plus med Clearblue och på det andra stog det tydligt GRAVID 1-2. Så tappa inte hoppet och testa igen. :)
    Ska jag göra :) särskilt om den inte kommer. Vill ju inte gärna starta en ny kur provera om jag är det minsta osäker. Stickor ska ju vara tillförlitligt men om jag är låghormonare så kanske det ändå inte syns än.

För om jag nu haft ägglossning som mitt progesteronvärde antyder borde mensen komma, trots att jag har pcos? Vore väl konstigt annars.

Dessa funderingar :) vet såklart att jag borde ta det med gyn men inte helt lätt att få tag på. Svårt efter imorrn när jag inte kommer finnas i landet heller.
  • vikikik

Hur har det gått Ellia, har du gjort fler tester?
    Ja det blir nog jätte konstigt om mensen inte dyker upp ifall ingen graviditet har inträffat.

• Ellia
    vikikik skrev 2016-10-12 00:11:05 följande:

Hur har det gått Ellia, har du gjort fler tester?
    Ja det blir nog jätte konstigt om mensen inte dyker upp ifall ingen graviditet har inträffat.

Inget mer test än, har flugit långt över Atlanten och inte hunnit. Tänkte att jag köper ett test imorrn när jag fått sova mer ordentligt. Inga tecken på mens iaf, peppar peppar. :)

Däremot så kom jag ihåg att ta med en kur provera men inte pergo, så blir inget nytt försök förrän vi kommer hem i november i alla fall, haha.
  • Sofiatn

Hej!

Detta blir min första månad med Letrozole, det motsvarar mer eller mindre pergotime. Har inte börjat med första tabletten än men efter ett år av ständiga försök och förhoppningar kan man inte mer än längta och hoppas efter att plusset ska komma snart. Började med provera idag för att få igång en blödning. Sedan blir det letrozole från dag 3 till dag 7. Hoppas hoppas för oss allihopa!

• vikikik
    Sofiatn skrev 2016-10-12 16:58:53 följande:

Hej!

Detta blir min första månad med Letrozole, det motsvarar mer eller mindre pergotime. Har inte börjat med första tabletten än men efter ett år av ständiga försök och förhoppningar kan man inte mer än längta och hoppas efter att plusset ska komma snart. Började med provera idag för att få igång en blödning. Sedan blir det letrozole från dag 3 till dag 7. Hoppas hoppas för oss allihopa!

Hej Sofia!

Ett år låter ganska långt när man så gärna vill ha en bebis, men att få en chans att kicka igång allt detta känns så lättande. Hoppas att allt går vägen för dig :D
  • vikikik
    Ellia skrev 2016-10-12 15:00:21 följande:
    Inget mer test än, har flugit långt över Atlanten och inte hunnit. Tänkte att jag köper ett test imorrn när jag fått sova mer ordentligt. Inga tecken på mens iaf, peppar peppar. :)

Däremot så kom jag ihåg att ta med en kur provera men inte pergo, så blir inget nytt försök förrän vi kommer hem i november i alla fall, haha.
    Näämen ha så kul nu och tänk inte på det så mycket. Jag försöker också koppla bort tankarna och syssla med något annat hahah.
    Imorse gjorde jag ett test  på( ÄL+9 ) som var helt blankt, så försöker lugna ner mig med att tänka på att jag kan göra ett till om några dagar. Rynkar på näsan 
  • Jossan82

Ellia surt att du glömde pergo. Men har hört att effekten av pergotime brukar hålla i sig även månaden efter. Så flera blir gravida månaden som dom har uppehåll eller missar pergotime. Så kör på!!!

Själv vet jag ju inte riktigt när mensen bör komma? Kanske fre, lör eller sön? Kanske tidigare? Vet inte när jag ska testa, testar kanske på fredag? Har inga känningar men är ju så tidigt och har aldrig haft känningar fören tidigast vecka 6.

Svar på tråden Pergotime September