• Anonym (Anonymmamma)

Mina barn fick lvu

För 9 månader sedan tog socialen mina två barn. Anledningen var att det var rätt stökigt hemma med massor av bråk mellan mig och min sambo. Vilket ingen av oss är stolta över. Under dessa månader har vi varit på par terapi ett flertal gånger vilket har gjort vårat förhållande så mycket bättre och starkare. Dessa 9 månader har varit så hemska och jobbiga men vi är mot rätt håll. Ett av mina barn är på väg hem igen och mitt andra kommer va placerat ett tag till eftersom pappan (har barn med två olika) vägrar sammarbeta och få hem honom igen. Ni som har barn med placering med lvu kan läsa min blogg där jag skriver om min kamp att få hem mina barn igen, mina umgängen och hur jag mår i allt detta.

www.nattstad.se/alexsandraolsen

• Svar på tråden Mina barn fick lvu
  • Anonym (Anonymmamma)

Par terapin har varit toppen :) Jag och min sambo har lärt varandra på ett annat sätt och vi förstår varandra mycket bättre.

Ibörjan var vi inte trevliga mot soc. Vi "hatade" dom men efter en månad så insåg vi att allt detta är vårat egna fel och vi kan inte lägga skulden på någon annan. Soc tog inte barnen för att jävlas eller för att va elaka mot oss, utan för att hjälpa barnen. Så idag "älskar" vi soc och dom gör verkligen allt för att stötta mig och min sambo så vi kan få hem barnen igen :)

• Anonym (S)
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2016-09-20 23:51:01 följande:

Par terapin har varit toppen :) Jag och min sambo har lärt varandra på ett annat sätt och vi förstår varandra mycket bättre.

Ibörjan var vi inte trevliga mot soc. Vi "hatade" dom men efter en månad så insåg vi att allt detta är vårat egna fel och vi kan inte lägga skulden på någon annan. Soc tog inte barnen för att jävlas eller för att va elaka mot oss, utan för att hjälpa barnen. Så idag "älskar" vi soc och dom gör verkligen allt för att stötta mig och min sambo så vi kan få hem barnen igen :)

Vad skönt. Är din sambo lika motiverad som du är?

Är det ett krav att sonens pappa måste samarbeta för att häva placeringen? Får han inte bo hos dig om du/ditt hem bedöms lämpligt?
  • Anonym (Anonymmamma)

Min sambo är lika motiverad som jag :) Vi kämpar ihop och gör allt som krävs för att få hem våran lilla tjej igen.

Jag vill inte få hem min son. Det låter sjukt jag vet. Men så länge jag har vårdnaden ihop med mitt ex så kommer jag låta min son va placerad, eftersom han är tryggast där. Om jag skulle ta hem honom i samma veva som jag fick hem min dotter så skulle mitt ex börja hålla på mot mig igen. I mars i år slängde han tex in en bomb hemma hos oss. Så jag vill inte ha något med honom att göra. Får jag ensam vårdnad så kan jag börja kämpa hem min son. Om inte, då kommer min son ha det bättre där han är nu.

• Anonym (S)
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2016-09-21 00:07:11 följande:

Min sambo är lika motiverad som jag :) Vi kämpar ihop och gör allt som krävs för att få hem våran lilla tjej igen.

Jag vill inte få hem min son. Det låter sjukt jag vet. Men så länge jag har vårdnaden ihop med mitt ex så kommer jag låta min son va placerad, eftersom han är tryggast där. Om jag skulle ta hem honom i samma veva som jag fick hem min dotter så skulle mitt ex börja hålla på mot mig igen. I mars i år slängde han tex in en bomb hemma hos oss. Så jag vill inte ha något med honom att göra. Får jag ensam vårdnad så kan jag börja kämpa hem min son. Om inte, då kommer min son ha det bättre där han är nu.

Det låter vettigt att se till sonens bästa. Men kan soc vägleda dig i hur du kan göra för att få ensam vårdnad? Är det kanske redan på gång att ansöka om/utreda det?
  • Anonym (Anonymmamma)

Och jag skickade in en ansökan om ensamvårdnad för två veckor sedan. Väntar på svar från tingsrätten :) Soc har även sagt att dom ska hjälpa mig att få ensamvårdnad om min son. Hans pappa är en knarkare, misstänkt för mordförsök på mig och min sambo, han har inte ens lagt ner tid eller energi på att ändra sitt beteende under dessa 9 månader och han har inte ens träffat våran son. Så jag tycker att jag borde ha rätten på min sida? Jag har skött mig. Jag har varit på alla möten, skött alla umgängen osv...

• Anonym (S)
    Anonym (Anonymmamma) skrev 2016-09-21 00:16:44 följande:

Och jag skickade in en ansökan om ensamvårdnad för två veckor sedan. Väntar på svar från tingsrätten :) Soc har även sagt att dom ska hjälpa mig att få ensamvårdnad om min son. Hans pappa är en knarkare, misstänkt för mordförsök på mig och min sambo, han har inte ens lagt ner tid eller energi på att ändra sitt beteende under dessa 9 månader och han har inte ens träffat våran son. Så jag tycker att jag borde ha rätten på min sida? Jag har skött mig. Jag har varit på alla möten, skött alla umgängen osv...

Ja, det låter som att du har rätten på din sida.
  • Anonym (Anonymmamma)

Jag hoppas på det! :)

• Anonym (Anonymmamma)

Jag hoppas det :)

• Anonym (Anonymmamma)

Ingen mamma som har fått sitt barn lvu placerat?

Svar på tråden Mina barn fick lvu