• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Emma118

Kul att höra hur alla har det!

Vecka 26 (25+3) här, mår bra - förutom klumpigt stor mage, andfåddhet och onda åderbråck så är det mesta toppen. :)

Har mycket funderingar på hur vi ska lägga upp föräldraledigheten samt hur förlossningen ska bli - men är ju inte lätt planera någon av dem , men så många faktorer som man inte kan påverka/vet något om än.

• ankii

Herregud!

Viktchock igår hos BM!!

+10kg totalt och jag började typ gråta haha. Går in i v27 imorgon. Jag hade ju gått upp 2kg i v16. Detta kommer inte sluta bra :,D

Mitt mål nu är att försöka stå still i vikt!!

• Lee***

Hur sover ni? Jag försöker att sova på vänstra sidan, men vaknar upp att jag ligger på rygg eller på halva magen. Funderar på graviditetskudde.

Någon som har tips på en bra graviditetskudde?

• Onemore

Hej! Jag svarar samma som många av er andra: jag mår fint och bebis rör sig mycket, väldigt mysigt! Magen har "rundat" till sig :) Jag är i v.25, snart 26. Ska lämna in ansökan om föräldraledigheten idag...det här äventyret börjar kännas mer verkligt och nära :)

• druvan52

Jag mår också bra! Vecka 27 idag! Bebisen rör sig ibland så mycket att jag har svårt att fokusera på något annat. Lite foglossning som blir värre när jag gått långt en dag. Tänker försöka jobba till 3v före BF, hur tänker ni?!

• elyse
    Lee*** skrev 2017-03-09 08:09:05 följande:

Hur sover ni? Jag försöker att sova på vänstra sidan, men vaknar upp att jag ligger på rygg eller på halva magen. Funderar på graviditetskudde.

Med kudde mellan knäna, på sidan. Kommer säkert att köpa en gravkudde, men har inga tips.
  • elyse
    ankii skrev 2017-03-07 21:20:25 följande:

Herregud!

Viktchock igår hos BM!!

+10kg totalt och jag började typ gråta haha. Går in i v27 imorgon. Jag hade ju gått upp 2kg i v16. Detta kommer inte sluta bra :,D

Mitt mål nu är att försöka stå still i vikt!!

Tänk på att allt inte är "fett" utan en del är bebisen och allt som ska finnas därtill. Och vatten.
  • mammasusan

Kommit till vecka 25 (24+3) & det ser ut som att magen har sjunkit.....kolla skillnaden från v.22+2....

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Lillebror bf :25/6-17. Totalt 24mf
  • elyse
    mammasusan skrev 2017-03-09 13:02:43 följande:

Kommit till vecka 25 (24+3) & det ser ut som att magen har sjunkit.....kolla skillnaden från v.22+2....

Ja, verkligen! De är inte tagna olika tider på dygnet?
  • Strudel
    Lee*** skrev 2017-03-09 08:09:05 följande:

Frågade min BM om det. Hon är jätte duktig o jag litar på henne. Hon sa att det generellt stämmer att det trycker på blodförsörjningen både till mammans nedre delen av kroppen och till barnet när man ligger på ryggen under andra halvan av graviditeten.

Men, det är mer av en gradfråga och inte farligt direkt från första sekunden liksom. Kroppen säger vanligtvis ifrån och man vaknar innan det skulle bli ett problem. Så när man vaknar på ryggen är det bara att vända sig på sidan o försöka somna om :) inget att oroa sig över.

Har dock också funderat lite över gravidkuddar, finns det nån som vet om det är värt pengarna?