• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Saahaaraa88

Kul med svar! Jaa klart vi följs åt då tjejer. Bf 11/6 här! ???? Vet ni om det finns någon form av fb grupp eller liknande forum ist för bara denna sida? ????

• 3boys

Hej! Länge sedan jag skrev nu;) Mina pojkars(jag har 3st) hjärtslag låg runt 143 och nu väntar jag en flicka men hon ligger också där ikring. Ca 146 slag/ min så tror inte det stämmer med pojk och flick slag. Däremot så sa en bm till mig på förlossningen att de kan se på den där mätningen de gör strax innan förlossningen för att mäta värkar m.m så kan de troligtvis se hur kraftfulla hjärtslagen är. Starka=pojkar

• mammasusan
    Saahaaraa88 skrev 2017-03-30 15:14:41 följande:

Kul med svar! Jaa klart vi följs åt då tjejer. Bf 11/6 här! ???? Vet ni om det finns någon form av fb grupp eller liknande forum ist för bara denna sida? ????

Finns flera allt från runt 50--->tusentalsmedlemmar den jag startade är de nu 49 medlemmar i den är hemlig dvs ej sökbar. Skicka mig ett pm på fb så kan jag lägga till dig om du vill. Jag heter Hilma Susanne Boström har ultrsljudsfilm som profilbild & mina 3 barn som bakgrundsbild.
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Lillebror bf :25/6-17. Totalt 24mf
  • Mikaelaaa91

Hej hej! :)

Är ny på sidan, men jag väntar en liten lillebror till midsommar. Jag har inte läst så mycket i tråden men hade tyckt att det vore roligt att få följas åt med andra mammor som bor runt Sthlm :) (Bor själv i Åkersberga) 

• Annizha
    Saahaaraa88 skrev 2017-03-30 15:14:41 följande:

Jag har ingen aning om det finns det faktiskt! Har själv bf 22/6 :)
  • Nilla6

Var idag hos läkaren på mvc för att jag haft så ont när jag sitter och kissar lr gör nummer 2. Har tydligen en massa åderbråck i underlivet som trycker på:( hon kände även på livmodertappen och den hade förkortats till 2 cm och uppmjukad så nu ska jag få remiss till mätning av tappen med ul samt göra ett tul. Vecka 28+4 idag.

• Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-11 20:36:51 följande:

Var idag hos läkaren på mvc för att jag haft så ont när jag sitter och kissar lr gör nummer 2. Har tydligen en massa åderbråck i underlivet som trycker på:( hon kände även på livmodertappen och den hade förkortats till 2 cm och uppmjukad så nu ska jag få remiss till mätning av tappen med ul samt göra ett tul. Vecka 28+4 idag.

Jag har oxå en förkortad tapp, går in i vecka 30 idag men jag har ett så kallat cerklage som håller den eftersom den är endast 1cm kvar av den. Men mitt började v19+3 så d satte den för att förhindra mf men v28 är väldigt bra ändå för barnet klarar sig rätt bra o 2cm kan hålla några veckor till såvida du inte har en aktivitet lr infektion som påverkar tappen. Ta det lungt o vila mkt, inget bärande lr storstäd/handling lr liknande. Vad säger läkarna?
  • Nilla6
    Filli89 skrev 2017-04-12 12:03:05 följande:

Jag har oxå en förkortad tapp, går in i vecka 30 idag men jag har ett så kallat cerklage som håller den eftersom den är endast 1cm kvar av den. Men mitt började v19+3 så d satte den för att förhindra mf men v28 är väldigt bra ändå för barnet klarar sig rätt bra o 2cm kan hålla några veckor till såvida du inte har en aktivitet lr infektion som påverkar tappen. Ta det lungt o vila mkt, inget bärande lr storstäd/handling lr liknande. Vad säger läkarna?

Nej jag vet, är 3e barnet så då händer väl saker tidigare, stressar mycket tyvärr, har en 17 månaders hemma och en 8 åring så blir ju mycke bärande och vila finns lixom inte:( hade gbs med yngsta sonen så.dom fick stoppa upp det med sprutor och ge för lungmognaden. Var öppen 4cm i vecka 38+0. Får se vad som sägs efter mätningen.
  • Filli89
    Nilla6 skrev 2017-04-12 12:54:54 följande:
    Nej jag vet, är 3e barnet så då händer väl saker tidigare, stressar mycket tyvärr, har en 17 månaders hemma och en 8 åring så blir ju mycke bärande och vila finns lixom inte:( hade gbs med yngsta sonen så.dom fick stoppa upp det med sprutor och ge för lungmognaden. Var öppen 4cm i vecka 38+0. Får se vad som sägs efter mätningen.
    Jaha okee .Ja då förstår jag att det inte blir mkt vila. Hoppas det löser sig ändå.