• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Elvi1987

Hej!

Hur förbereder ni er för förlossningen? Ser ni videor, läser böcker och/eller går kurser?

Jag undrar också om det fanns någon fb-grupp för oss med bf i juni? Hur hittar man den i så fall?

Kram på er!

• Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-25 19:22:25 följande:

Filli89, hur mår du? Hur går det?

Det går bra fina, haha trodde aldrig det i och med att alla läkare sa att vår flicka inte skulle klara sig så är vi överlyckliga över att vara i v28 imorgon.
  • Lee***
    Filli89 skrev 2017-03-29 19:00:18 följande:

Det går bra fina, haha trodde aldrig det i och med att alla läkare sa att vår flicka inte skulle klara sig så är vi överlyckliga över att vara i v28 imorgon.

Vad härligt. Då har hon stora chanser att klara sig utan komplikationer:)

Men du har varit sjukskriven? O tagit det mycket lugnt?
  • Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-29 21:17:21 följande:
    Vad härligt. Då har hon stora chanser att klara sig utan komplikationer:)

Men du har varit sjukskriven? O tagit det mycket lugnt?
    Jaa hoppas på att få gå lite längre dock, så less på sjukhus efter tre veckor av liggande där, har jah verkligen inte lust med neo.

Jaa jag blev sjukskriven redan v19 när allt började, så ligger mest hemma o inte gör någonting. Lite halvt tråkigt faktist då jag velat förbereda så mkt, nu har allt fallit på maken stackarn,jobba heltid och ta hand om hemmet,men men sånt e livet. Tänkte jag kan börja fixa o dona lite kanske efter v34 lr nått om jag kommer så långt. Hur går det för dig?
  • Lee***
    Filli89 skrev 2017-03-29 22:18:27 följande:

Jaa hoppas på att få gå lite längre dock, så less på sjukhus efter tre veckor av liggande där, har jah verkligen inte lust med neo.

Jaa jag blev sjukskriven redan v19 när allt började, så ligger mest hemma o inte gör någonting. Lite halvt tråkigt faktist då jag velat förbereda så mkt, nu har allt fallit på maken stackarn,jobba heltid och ta hand om hemmet,men men sånt e livet. Tänkte jag kan börja fixa o dona lite kanske efter v34 lr nått om jag kommer så långt. Hur går det för dig?

Vi får verkligen hoppas att hon vill stanna många veckor till.

Jag mår bra , men lite orolig då och då. Mycket har med att göra med vår resa.

Har moderkakan i framvägg så tog lång tid innan jag kände bebisen tydligt. Men nu känner jag bebisen flera ggr per dag. Har varit inne på förlossningen 1 gång för att lyssna på hjärtat, igår åkte vi också in pga att jag har haft väldigt vattniga flytningar då och då, men allt såg bra ut o bebisen mådde bra. Så nu hoppas jag att jag klarar mig på besöken hos bm.

9,5 veckor kvar till bf, vad jag längtar. Men då kommer nog andra oroligheter att komma. Därför kommer vi köpa ett andningslarm, så man själv får sova:)
  • Saahaaraa88

Hej hej!

Helt ny här på sidan :) spännande!

Är det någon i tråden som är från Göteborgstrakten kanske? :)

Vore kul att följas åt lite nu när det börjar närma sig lite mer.

• Filli89
    Lee*** skrev 2017-03-29 22:51:14 följande:
    Vi får verkligen hoppas att hon vill stanna många veckor till.

Jag mår bra , men lite orolig då och då. Mycket har med att göra med vår resa.

Har moderkakan i framvägg så tog lång tid innan jag kände bebisen tydligt. Men nu känner jag bebisen flera ggr per dag. Har varit inne på förlossningen 1 gång för att lyssna på hjärtat, igår åkte vi också in pga att jag har haft väldigt vattniga flytningar då och då, men allt såg bra ut o bebisen mådde bra. Så nu hoppas jag att jag klarar mig på besöken hos bm.

9,5 veckor kvar till bf, vad jag längtar. Men då kommer nog andra oroligheter att komma. Därför kommer vi köpa ett andningslarm, så man själv får sova:)
    Är det sant? stackarn.. ja vår resa har inte varit lätt näe. Ja det är jobbigt när man inte känner kan jag tänka mig.

Det ända positiva med mitt drama är att ja har så lätt att få tider, har spec mvc hos två olika sjukhus pluss min vanliga bm så d blir massa kontroller. I början blev jag orolig tre fyra dagar efter varje kontroll men ju längre tiden går nu är jag lugnare. Har en kontroll idag faktist. Så vi får se va som händer. Det kmr gå bra fina. Hade oxå jätte vattniga flytningar en period trodde d var vattnet som gick men det var det tydligen inte. Kram.
  • Annizha
    Oktober23 skrev 2017-02-05 19:29:38 följande:

Hej hej.. jag väntar mitt 20 juni och bor också i Göteborg ??

Åh ???? vore roligt att följas åt!
  • Annizha
    Saahaaraa88 skrev 2017-03-29 23:48:02 följande:

Hej hej!

Helt ny här på sidan :) spännande!

Är det någon i tråden som är från Göteborgstrakten kanske? :)

Vore kul att följas åt lite nu när det börjar närma sig lite mer.

Hej jag bor i Härryda och väntar mitt andra barn! Vore kul att följas åt! Bf är 22/6
  • Annizha
    Onemore skrev 2017-02-07 06:53:00 följande:

Bor också i Gbg, också Bf runt midsommar :)

Åh det vore superkul att följas åt ????