• Anonym (Fundersam)

Kär i en cannabisbrukare

Träffat en kille som levt ett komplicerat liv. Han har ordnat upp det och är fri från dåtiden.. han röker dock cannabis ibland. Det är komplicerat och det är svårt att bryta med. Han är en bra människa med sunda värderingar och oerhört respektfull. Cannabis är så himla vanligt nu för tiden och det är inte bra!

Vet inte vad jag vill med inlägget mer än att yttra mig.

• Svar på tråden Kär i en cannabisbrukare
  • Anonym (Svensson)
    Anonym (NEJ) skrev 2016-09-28 17:20:45 följande:

Har av egna erfarenhetet sett hur allt som har med droger gått åt skogen!! En vännina var gift med en man och fått 4barn tsm men endå efter 10år faller han tillbaka i skiten och lämnar hela sin familj för droger.

Själv har jag bara sett de som förstört sina familjer pga alkohol och grälsjuka.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (Svensson) skrev 2016-09-28 17:30:32 följande:

Själv har jag bara sett de som förstört sina familjer pga alkohol och grälsjuka.

Finns oändligt med sett att förstöra en familj men att bli tsm med en kille som är beroende av droger tror jag inte gör livet lättare. Dessutom är droger olagligt och thats it!
  • Anonym (N)
    klyban skrev 2016-09-28 17:02:27 följande:

Vid sporadisk konsumtion som det verkar vara i TS fall, så är det mycket möjligt att de lever helt normala liv utan att massa problem dyker upp.

fast det finns alltid risk att man ökar konsumptionen...
  • Anonym (Svensson)
    Anonym (NEJ) skrev 2016-09-28 17:36:01 följande:

Finns oändligt med sett att förstöra en familj men att bli tsm med en kille som är beroende av droger tror jag inte gör livet lättare. Dessutom är droger olagligt och thats it!

Man blir inte beroende av cannabis. Det är olagligt att cykla utan reflexer på cykeln! Punkt.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (Svensson) skrev 2016-09-28 17:41:47 följande:

Man blir inte beroende av cannabis. Det är olagligt att cykla utan reflexer på cykeln! Punkt.

Har aldrig påstått att det är lagligt att cykla utan reflexer så föratår inte varför du tar upp det?

Sedan är cannabis visst en drog man blir beroende av. Men man blir inte lika stark beroende av den drogen som man blir av annat (ex. Cigg, snus andra droger).
  • klyban
    Anonym (Svensson) skrev 2016-09-28 17:29:03 följande:
    Inte mer olagligt än de flesta andra som kör mot gult, glömmer bilbältet eller struntar i reflexer på cykeln.

Glöm inte att gå mot röd gubbe också.

Det är alltid en sådan präktighet när det kommer till olagligt.
    Där de skickar upp sina pekpinnar, sen ifrågasätter man deras förmåga att följa lagar.
    Så blir det antingen att vi är löjliga och ta upp brott som folk på kontinuerlig basis bryter emot.
    Eller så slår de sig på bröstet och vidhåller de aldrig brutit mot någon lag någonsin.

• klyban
    Anonym (N) skrev 2016-09-28 17:39:03 följande:
    fast det finns alltid risk att man ökar konsumptionen...

Jag får intrycket att TS och pojkvän itne är unga.
    Och har han sporadiskt rökt några gånger veckan, så är risken för öka konsumtionen mycket låg.
    Så jag säger inte att det inte kommer bli så, bara att det är osannolikt.

• klyban
    Anonym (NEJ) skrev 2016-09-28 17:36:01 följande:

Nu låter det inte som nått beroende av droger och i det TS säger.
    Alltid varit fascinerad att man får ta sitt liv, och att detta anses som helt okey enligt lagen.
    Och sen plockar man in cannabis i ekvationen, så blir det genast rätt konstigt och noll logik.

Vi har den näst högsta dödligheten ifrån droger i EU, och de hårdaste lagarna.
    De som valt en harm reduction syn på det hela, de ser sina siffror sjunka i rask takt.
    Jag förstår inte varför man exkluderar en del människor och sen låter dom dö genom att låta bli att hjälpa dom.
    Låter allt annat än humant.

• Anonym (Madde)
    Anonym (Svensson) skrev 2016-09-28 17:41:47 följande:
    Det trodde jag också när jag var 18 år. Må så vara att det inte är fysiskt beroendeframkallande. Men det kan vara starkt vanebildande ändå. Psyke och kropp går hand i hand.
  • Anonym (N)
    klyban skrev 2016-09-28 18:46:41 följande:

Jag får intrycket att TS och pojkvän itne är unga.
    Och har han sporadiskt rökt några gånger veckan, så är risken för öka konsumtionen mycket låg.
    Så jag säger inte att det inte kommer bli så, bara att det är osannolikt.

jag personligen ser inte några fakta som talar om att ts och hennes pojkvän inte är unga. sen är frågan - vad är ung? och vad har det att göra med cannabisbruk över huvudtaget???

angående cannabis beroendeframkallande - är du forskare?
    vad folk gillar att påstå ett o annat åt höger o vänster, utan att referera till vettiga källor...

Svar på tråden Kär i en cannabisbrukare