• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • mickaa

Hej alla. Hoppas de går bra för er. Vi är på vårat första ivf. Kort protokoll. Började med första sprutan idag. Börjat med orgalutran på fredag o se Ulvskog på måndag. Så snart blir de äggplock;)

• Minimasken

Är på mitt andra försök, gjorde äggplock idag och insättning på Onsdag!
    Blev 11 ägg som vi hoppas befruktas:)

• typjag
    Minimasken skrev 2016-10-24 19:10:43 följande:

Är på mitt andra försök, gjorde äggplock idag och insättning på Onsdag!

Blev 11 ägg som vi hoppas befruktas:)

Spännande jag sätter in ett 5dagars på lördag, då borde vi va exakt i fas om du har tvådagars! Ska vi följas åt å jämföra symtom?
  • Snöflinga88

Får man olika antal ruvardagar innan det är dax för testdagen?

Jag fick olika information vid äggplocket respektive återföringen... (?)

Infon jag fick vid äggplocket (13/10) var att jag 2 dagar senare på eftermiddagen (15/10) skulle börja med lutinus och att testdagen skulle bli på morgonen (4/11) när jag hade en lutinus kvar av mina 3 veckor.

Men vi återföringen (5-dagars) så fick jag informationen att jag ska testa 30/10.

Räknar man återföringen som ruvardag 0, så blir de ju ruvardag 12 eller ruvardag 17 som testdag...

Vilket ska man gå på?

• Trollskogen12
    Snöflinga88 skrev 2016-10-25 18:54:19 följande:

Får man olika antal ruvardagar innan det är dax för testdagen?

Jag fick olika information vid äggplocket respektive återföringen... (?)

Infon jag fick vid äggplocket (13/10) var att jag 2 dagar senare på eftermiddagen (15/10) skulle börja med lutinus och att testdagen skulle bli på morgonen (4/11) när jag hade en lutinus kvar av mina 3 veckor.

Men vi återföringen (5-dagars) så fick jag informationen att jag ska testa 30/10.

Räknar man återföringen som ruvardag 0, så blir de ju ruvardag 12 eller ruvardag 17 som testdag...

Vilket ska man gå på?

Jag fick en lapp efter återföringen och där står när man ska testa. Jag hade också en 5 dagars och testdagen = ruvardag 12.
  • Snöflinga88
    Trollskogen12 skrev 2016-10-25 22:35:46 följande:

Jag fick en lapp efter återföringen och där står när man ska testa. Jag hade också en 5 dagars och testdagen = ruvardag 12.

Tack :) då borde de inte va för tidigt att testa på söndag som de prata på vid återföringen, bara 4,5dagar kvar man ska stå ut utan att testa för tidigt...
  • typjag

Ruvardag 1 är alltid dagen EFTER insättning. ofta kommer ju mensen långt innan testadag, och då vet man ju med största sannorlikhet att det är kört...
    3 dagar kvar till min insättning.. Tidigare försök har jag gjort ALLT man kan läsa sig till kanske eventuellt ska hjälpa vid insättning typ: inte dricka kaffe på 2 veckor innan, sluta med mjölk, dra ner på kolhydrater, träna dagen innan, inte dricka alkohol på 2 veckor innan, gått i zonterapi mm mm mm. Denna fjärde gång tänker/orkar jag inte vara sån. Jag har dragit ner lite på kaffet men tänker i övrigt fortsätta leva normalt. Inbillar mig att det ska göra det lättare för psyket också. vem vet. Håller alla tummar för att lille Isbjörnen ska klara upptining och att den vill fastna denna gången. Funderar också på att börja ta lutinus idag, trots att det är ostimulerat FET. tänker att det kan väl inte skada att hjälpa livmodern lite på traven och göra det extra mysigt där inne?  bara att tänka på att det KANSKE kanske skulle vara vår tur nu, att äntligen se det där extra strecken om någon vecka, alltså. jag blir helt varm inombords... Önskar det var lördag nu.

• TessOphira
    typjag skrev 2016-10-24 13:55:41 följande:

Åh när!? då kanske vi är typ samtidigt!

Väntar på omslag på ägglossningstestet vilken dag som helst nu så tippar på att återförande blir i början på nästa vecka :)
    Charlie 11/12-2015
  • chbw

Hej! Får jag hoppa med här? Gjorde återföring igår (torsdag) med ett fint 3dagarsembryo. Testdag den 14 november :)

• typjag
    TessOphira skrev 2016-10-27 22:26:42 följande:
    Väntar på omslag på ägglossningstestet vilken dag som helst nu så tippar på att återförande blir i början på nästa vecka :)
    oh a spännande. Jag har insättning imorgon 11.15. Nu börjar nojjorna. HOPPAS vår sista lilla isbjörn klarar upptiningen... 5dagars för dej också va?
Svar på tråden IVF oktober 2016