• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Åh nej, vad tråkigt. SKIT också...
  • typjag

Dagarna kryper fram. Har börjat testa äl nu och imorgon är det VUL för att kolla om ägglossningen är på G. Längtar SÅ tills nästa vecka, då jag förhoppningsvis får ruva igen. Tänk om det kanske är min tur nu? vågar knappt hoppas. Men tänk!? Försöker fylla dagarna med aktiviteter och jobb fram tills dess, så att tiden ska gå fort. Ska på två jobbintervjuer också, känns som att saker kanske börjar släppa. Vore skönt att byta jobb också. Känns som de här senaste 1.5 åren bara varit sega och utdragna. Vore ju himmelskt härligt att avsluta 2016 med en graviditet och ett nytt jobb.
    Förmodligen förhoppningsvis insättning fredag nästa vecka.....

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-10-18 09:11:57 följande:
    Det är verkligen så pissigt.. kramar tillbaka!
    Grrr,,, ja tyvärr är det nog tillförlitligt. Folk brukar ju plussa redan RD 5 med blasto, det är ifs tidigt men dag 7 borde det ge rätt svar tänker jag.... Önskar jag kunde skriva ngt uppiggande men vet att det inte finns ngt att skriva som gör det bättre......

• typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 14:09:19 följande:
    Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
    Hur har de gått för dej? Insättning snart?
  • Snöflinga88

Fått min mest lovade blastocyst insatt, fick en till frysen och två de ville odla vidare till imorgon för ev frysning. Fick 30/10 som testdag så nu är de bara att hålla tummarna.

• emzin
    Muffins2017 skrev 2016-10-18 09:10:35 följande:

Ja det var FET, men det var ju en blastocyst så den är ju redan 5 dagar gammal.

Negativt idag också så har accepterat att det är kört och försöker planera för nästa och sista frysta blsstocysten.

Men tack ändå för stöd <3

usch så tråkigt, man känner så väl igen ett misslyckat försök. Håller tummarna för dig nästa gång. Jag gjorde två FET med femdagars i somras och då kollade jag på den här länken då man kan se vad som händer dag för dag både med tredagars och femdagars. www.bubblesandbumps.com/what-happens-after-embryo-transfer-day-3-day-5-transfer-calendar/ Jag är på RD 10 idag med tvådagars och väntar tyvärr in mensen jag med...
  • emzin
    typjag skrev 2016-10-18 10:23:25 följande:

Dagarna kryper fram. Har börjat testa äl nu och imorgon är det VUL för att kolla om ägglossningen är på G. Längtar SÅ tills nästa vecka, då jag förhoppningsvis får ruva igen. Tänk om det kanske är min tur nu? vågar knappt hoppas. Men tänk!? Försöker fylla dagarna med aktiviteter och jobb fram tills dess, så att tiden ska gå fort. Ska på två jobbintervjuer också, känns som att saker kanske börjar släppa. Vore skönt att byta jobb också. Känns som de här senaste 1.5 åren bara varit sega och utdragna. Vore ju himmelskt härligt att avsluta 2016 med en graviditet och ett nytt jobb.

Förmodligen förhoppningsvis insättning fredag nästa vecka.....

Heja heja?
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-18 10:28:09 följande:
    Hur har de gått för dej? Insättning snart?
    Nej tyvärr så blir det inget FET denna månad heller. Jag skulle ha återföring nu på fredag :( Jag gjorde endoskopi i torsdags och de såg att min tarm är inflammerad. Har haft problem med ibs över 1 år men den senaste månaden har jag haft massa blod i avföringen. Så de måste utreda om det är en tarmsjukdom. Fan för all denna väntan, var 6 månade sedan vårt senaste försök. Läkaren på kliniken ska ringa mig om en vecka får se vad hon säger. Men mest troligt blir det inget försök alls detta år. Om det är en tarmsjukdom så ska man inte bli gravid under ett skov, det ökar risken för missfall. Har redan haft 3 missfall så vågar inte försöka innan jag vet vad det är. Håller tummarna för dig nästa vecka och självklart alla ni andra som är på g <3
  • jasmin79

ssdf

gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Åh nej, lider med dig så himla mkt!

• Trollskogen12

Ruvardag 5 idag. Nästa Onsdag är testdagen. Tiden går så hemla segt. Har bestämt mig att tjuvtesta imorgon. Vill gärna ha en besked asap.

Svar på tråden IVF oktober 2016