• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-28 05:31:49 följande:

Hej! Får jag hoppa med här? Gjorde återföring igår (torsdag) med ett fint 3dagarsembryo. Testdag den 14 november :)

då har vi samma testdag eftersom jag sätter in imorgon och har ett 5 dagars!! låt oss följas åt!!!!
  • TessOphira
    typjag skrev 2016-10-28 10:59:52 följande:

oh a spännande. Jag har insättning imorgon 11.15. Nu börjar nojjorna. HOPPAS vår sista lilla isbjörn klarar upptiningen... 5dagars för dej också va?

Åh vad spännande!! Håller tummarna då.

Nej vi har 2dagars
    Charlie 11/12-2015
  • Jenny E

Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden ????

Vi började vår första behandling på lördag, korta protokollet. Sen har vi första ultraljudet inbokat på torsdag. Ska bli väldigt spännande!!!

Håller alla tummar och tår för alla!

• Elise86
    typjag skrev 2016-10-28 11:00:26 följande:

då har vi samma testdag eftersom jag sätter in imorgon och har ett 5 dagars!! låt oss följas åt!!!!

Och jag har testdag 12/11 :)
  • typjag
    Jenny E skrev 2016-10-28 20:59:23 följande:

Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden ????

Vi började vår första behandling på lördag, korta protokollet. Sen har vi första ultraljudet inbokat på torsdag. Ska bli väldigt spännande!!!

Håller alla tummar och tår för alla!

Ja visst såklart! Välkommen å lycka till!
  • typjag
    Elise86 skrev 2016-10-28 21:31:42 följande:

Och jag har testdag 12/11 :)

Jag fick också testdag 12! Satte in vårt idag. 50 procent chans sa han pga att de va en blasto som såg fin ut. Hoppas såååå
  • Elise86
    typjag skrev 2016-10-29 13:32:37 följande:

Jag fick också testdag 12! Satte in vårt idag. 50 procent chans sa han pga att de va en blasto som såg fin ut. Hoppas såååå

Åh vad spännande!!!!! Ska hålla tummarna!

För mig är det 2dagars embryo bara så har inte för höga förhoppningar. Dom skulle odla vidare 5st ägg så borde få veta i veckan om vi får nåt i frysen! Kommer du kunna hålla dig till 12/11?
  • chbw
    typjag skrev 2016-10-28 11:00:26 följande:
    Åh kul! Ja jättegärna :) 

tycker det är så lång väntan med 18 dagar! vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha :p
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-29 18:09:20 följande:

Åh kul! Ja jättegärna :) 

tycker det är så lång väntan med 18 dagar! vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha :p

Nä jag brukar alltid veta tidigare för mensen kommer alltid rd 9. Men kanske inte denna gången!
  • typjag
    Elise86 skrev 2016-10-29 16:55:13 följande:

Åh vad spännande!!!!! Ska hålla tummarna!

För mig är det 2dagars embryo bara så har inte för höga förhoppningar. Dom skulle odla vidare 5st ägg så borde få veta i veckan om vi får nåt i frysen! Kommer du kunna hålla dig till 12/11?

Ah ok men 2 dagars kan ju likagärna funka det med! Håller tummarna! Nä jag brukar alltid testa rd 5 haha. Men har aldrig fått ett plus... men KANSKE den här gången!
Svar på tråden IVF oktober 2016